نکات مخفی تریلر گیم‌پلی بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

نکات مخفی تریلر گیم‌پلی بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
5 ماه و 24 روز پیش

با بلایی که کونامی سر بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain آورد و بعد از آن با عرضه بازی Metal Gear Survive تا حد زیادی خیال همه را از ناتوانی‌اش در ساخت بازی‌های این مجموعه بدون کوجیما راحت کرد، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که نام سری بازی Metal Gear Solid دوباره به‌خاطر عرضه یک بازی جدید سر زبان‌ها بیافتد. کونامی و استودیو Virtuos درحال بازسازی بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater هستند و طبیعتا انتظارات زیادی از بازسازی این بازی افسانه‌ای وجود دارد.


پس از معرفی بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater در ابتدای سال جاری، اولین تریلر گیم‌پلی این بازی هم در رویداد مایکروسافت منتشر شد. با وجود این‌که این تریلر چندان مفصل نیست، نکات جذاب زیادی در گوشه کنار آن وجود دارد که توجه طرفداران تیزبین این مجموعه را جلب کرده است. در ادامه، به برخی از این نکات که احتمالا از دیدتان مخفی مانده‌اند اشاره می‌کنیم.

 

کیفیت گرافیکی

بدون شک بزرگترین تفاوت بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater با نسخه اصلی، ارتقای چشم‌گیر کیفیت گرافیکی است. اگرچه حذف فیلتر رنگ قهوه‌ای خاطره‌انگیز بازی Metal Gear Solid 3 در ریمیک به مذاق طرفداران خوش نیامده و تصاویری که در این تریلر منتشر شدند هم مربوط به نسخه پری‌-آلفا هستند، اما بهبودهای گرافیکی و تکنیکی تحسین برانگیزی در این تریلر دیده می‌شوند که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کنند. در بسیاری از بخش‌های این تریلر کوتاه می‌توان کیفیت فوق‌العاده آب و البته رفتار حیوانات را مشاهده کرد. آخرین سکانس این تریلر هم به‌خوبی تراکم پوشش گیاهی در محیط‌های بازی را نشان می‌دهد. 

 

حرکت نشسته

شاید حرکت نشسته یک ویژگی بدیهی برای بازی‌های مخفی‌کاری به‌نظر برسد، اما نسخه در اصلی بازی Metal Gear Solid 3 امکان نشسته حرکت کردن وجود نداشت. در این بازی یا می‌توانستید راه بروید، یا دراز کش روی زمین بخزید. حالا می‌دانیم که بازی Metal Gear Solid Delta این مشکل را حل کرده است. در حوالی ثانیه 30 این تریلر، به وضوح نیکد اسنیک را می‌بینیم که با لباس‌های گل‌آلود، نشسته حرکت می‌کند. در قسمت دیگری از همین تریلر هم دیدیم که اسنیک روی زمین دراز می‌کشد تا لا به لای گیاهان مخفی شود، اما چند لحظه قبل از دراز کشیدن، می‌بینیم که او برای لحظاتی در حالت نشسته رو به جلو حرکت می‌کند. هنگام انجام این حرکت، به‌نظر می‌رسد که بازیکن نمی‌تواند مستقیما از حالت ایستاده به درازکش تغییر حالت دهد و باید بین آن‌ها از حالت نشسته هم عبور کند.

 

انیمیشن‌های بازی Metal Gear Solid 5

کونامی بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater را با موتور گرافیکی Unreal Engine 5 توسعه می‌دهد و به‌نظر می‌رسد که این کمپانی کاملا موتور گرافیکی Fox Engine را به دست فراموشی سپرده است. با این حال، برخی از انیمیشن‌هایی که در تریلر گیم‌پلی بازی Metal Gear Solid Delta دیدیم شباهت غیرقابل انکاری به انیمیشن‌های استفاده شده در بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain دارند. انیمیشن درازکشیدن که در مورد بالا درباره‌اش صحبت کردیم یکی از همین انیمیشن‌هاست که شدیدا یادآور بازی MGS 5 است. بین ثانیه 25 تا 33 تریلر هم انیمیشن‌های زیادی وجود دارند که تقریبا با نمونه مشابه بازی MGS 5 مو نمی‌زنند. البته در ابتدای این تریلر اعلام شد که تصاویر استفاده شده در آن مربوط به نسخه پری آلفای بازی هستند و احتمالا بسیاری از چیزهایی که در این تریلر می‌بینیم تا پایان روند ساخت تغییر می‌کنند.

 

زوم کردن

یکی دیگر از مکانیک‌هایی که حداقل ظاهر آن مستقیما از بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain کپی شده، زوم کردن دوربین است. در دقیقه یک این تریلر می‌بینیم که اسنیک پس از حرکت آرام به گوشه دیوار، محافظ پیش‌روی خود را زیر نظر گرفته و در همین زمان دوربین روی آن سرباز زوم می‌کند. این ویژگی در نسخه اصلی بازی Metal Gear Solid 3 وجود نداشت و اگرچه یک مکانیک ساده است، می‌تواند تاثیر بزرگی روی گیم‌پلی مخفی‌کاری این بازسازی بگذارد.

 

جعبه‌های آیتم

در نسخه اصلی این بازی، باید برای جمع کردن آیتم به سراغ جعبه‌هایی که سرتاسر محیط بازی پراکنده شده بودند می‌رفتیم و به‌نظر می‌رسد که این جعبه‌ها دقیقا به همان شکلی که در نسخه اصلی استفاده شده بودند در ریمیک این بازی هم حضور دارند. در ثانیه 37 تریلر یک غار در انتهای سمت چپ زیر پل چوبی دیده می‌شود که داخلش چند جعبه آیتم قرار دارد. این جعبه‌ها فاصله زیادی با دوربین دارند و نمی‌توان شکل و مدل دقیق آن‌ها را تشخیص داد، اما شباهت آن‌ها به جعبه‌ آیتم‌های بازی اصلی غیرقابل انکار است.

 

قورباغه Kerotan

قوربا‌غه‌های Kerotan در بازی Metal Gear Solid 3 آیتم‌های کلکسیونی بودند که باید آن‌ها را پیدا کرده و بهشان شلیک می‌کردیم. طرفداران مجموعه که احتمالا زمان زیادی را صرف پیدا کردن قورباغه‌های بازی Metal Gear Solid 3 کرده بودند، انتظار داشتند که این قورباغه‌ها یا یک نمونه جایگزین آن‌ها در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater حضور داشته باشد. در ثانیه 49 این تریلر، محل مبارزه با The Pain را مشاهده می‌کنیم که در نسخه اصلی هم یکی از این قورباغه‌ها در آن مخفی شده بود. اگر به بزرگترین شکاف روی سقف دقت کنید، یک قورباغه Kerotan را در قسمت ورودی غار مشاهده می‌کنید که دقیقا در همان جایی قرار دارد که در نسخه اصلی بود.

 

پوشش گیاهی

باتوجه به پوشش گیاهی متراکم بازی Metal Gear Solid 3 انتظار می‌رفت که ریمیک این بازی هم توجه ویژه‌ای به تراکم گیاهی منطقه داشته باشد و با توجه به تریلر گیم‌پلی بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater، به‌نظر می‌رسد که استودیو Virtuos در انجام این کار موفق شده است. در این متن بارها به تراکم پوشش گیاهی اشاره کردیم، اما علاوه بر موارد مذکور، لحظات دیگری مثل ثانیه 30 یا ثانیه 45 تریلر هم هستند که به‌ خوبی واکنش پوشش گیاهی به حرکت اسنیک را نشان می‌دهند.

 

سبک مبارزه‌ی CQC

نبرد نزدیک (CQC) یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی Metal Gear Solid 3 است که با گذر زمان جذابیت خود را از دست داده و حالا بسیاری از طرفداران امیدوارند که این مبارزات در نسخه ریمیک بهبود پیدا کنند. هنوز مدرک محکمی برای اثبات تغییرات CQC در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater نداریم و در تنها سکانس تریلر که از CQC استفاده می‌شود هم یکی از فنون قدیمی که در بازی اصلی دیده بودیم اجرا می‌شود. ممکن است کمپانی کونامی برنامه‌های بیشتری برای بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater داشته باشد که در مرحله پری آلفا اجرایی نشده‌اند. در حال حاضر تنها می‌توانیم امیدوار به ایجاد تغییرات در CQC نسخه ریمیک باشیم.


بازی Metal Gear Solid Delta برای کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد. 

برچسب ها: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, Metal Gear Solid 3 Remake
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.