بررسی پنج سوال بسیار مهم در مورد بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

بررسی پنج سوال بسیار مهم در مورد بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
10 ماه و 27 روز پیش

طی سالیان گذشته و پس از جدایی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) از کونامی، شایعات و گزارش‌های غیررسمی متعددی پیرامون شروع فعالیت‌های این شرکت به منظور احیا سازی مجدد سری Metal Gear به گوش می‌رسید. پرتکرارترین شایعه مرتبط با ساخت نسخه ریمیک بازی سوم این مجموعه تحت عنوان Snake Eater بود و سرانجام طی روزهای اخیر و با برگزاری رویداد جدید پلی استیشن این بازی معرفی شد. استودیو بازی سازی Virtuos با مشارکت تیم کونامی ساخت این عنوان را برعهده دارد و به غیر از انتشار یک تیزر تریلر سینماتیک کوتاه، نمایش به خصوصی از بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater منتشر نشده و اطلاعات چندان زیادی نیز پیرامون آن در دسترس نیست. مشخصا شرکت کونامی با فرا رسیدن زمان مناسب، نمایش‌های بیشتری را از این عنوان مورد انتظار منتشر خواهد کرد. با این حال، در همین روزهای ابتدایی رونمایی از بازی سوالات بسیار زیادی در ذهن طرفداران در مورد بازی MGS Delta وجود دارد. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی برخی از مهم‌ترین سوالات موجود بپردازیم.

چه تغییراتی در گیم پلی بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ایجاد خواهد شد؟

شرکت کونامی ضمن تایید این موضوع که بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater کاملا به نسخه اصلی متعهد است، اعلام کرد که مشخصا نیاز است تا المان‌ها و مکانیزم‌های مدرن به سیستم گیم پلی بازی اضافه شوند. شرکت سازنده از ارائه هرگونه جزئیات بیشتر تا به این لحظه خودداری کرده است. به همین منظور این سؤال مطرح می‌شود که آن‌ها دقیقا برنامه ایجاد چه نوع تغییراتی را در سر دارند؟ دو دهه از انتشار بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater می‌گذرد و نمی‌توان میزان تاثیر آن روی دگرگونی آثار شوتر و مخفی کاری را انکار کرد. با این وجود، بسیاری از مکانیزم‌های طراحی شده برای این عنوان در بازه زمانی فعلی احتمالا نیاز به تغییر خواهند داشت و این موضوع سوالات متعددی را در ذهن هریک از طرفداران ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، این است که آیا تیم توسعه دهنده نسخه ریمیک از مکانیزم‌های به کار رفته و مدرن‌تر در نسخه‌های جدیدتر فرنچایز استفاده خواهند کرد؟ برای مثال، آیا در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater شاهده استفاده از مکانیزم‌های سندباکس استفاده شده در عناوینی همچون بازی Ground Zeroes یا بازی The Phantom Pain خواهیم بود؟ یا سیستم گیم پلی بازی بیشتر از هرزمانی متشکل از المان‌های بقا است؟ مشخصا مواردی از جمله سیستم دوربین و چگونگی زاویه دید بازیکن‌ها در نسخه ریمیک کاملا متحول خواهد شد،‌ اما در مورد سایر جوانب گیم پلی آن نمی‌توان صحتبی را انجام داد.

 

آیا تغییری در طراحی مراحل بازی شکل می‌گیرد؟

احتمالا این سؤال برای بسیاری از بازیکن‌ها و طرفداران همیشگی سری Metal Gear Solid پیش آمده است. درصورتی‌که به خاطر داشته باشید، آخرین نسخه منتشر شده از این فرنچایز به عنوان یک بازی جهان باز در دسترس قرار گرفت و این موضوع برخلاف روال کلی نسخه‌های پیشین بود. اگرچه که در ابتدا و در زمان پروسه تولید بازی The Phantom Pain بسیاری از طرفداران با این تصمیم تیم سازنده مخالفت کردند، اما پس از عرضه رسمی مشخص شد که جهان باز بودن آن جز یکی از ویژگی‌های برجسته گیم پلی بازی است. بنابراین می‌توان این سؤال را مطرح کرد که آیا بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater نیز در دوره‌ای که اکثریت بازی‌ها و تیم‌های سازنده نیاز به استفاده از المان‌های جهان باز را احساس می‌کنند، از ساختار اصلی‌اش خارج شده و تبدیل به یک محصول Open World می‌شود؟

بدون شک اتخاذ چنین تصمیمی از جانب کونامی، یک حرکت پرریسک محسوب می‌شود و به احتمال خیلی زیاد مورد استقبال طرفداران نیز قرار نخواهد گرفت. چراکه باوجود پتانسیل لازم برای ساخت نسخه ریمیک به عنوان یک اثر جهان بازی، آن‌چه که نسخه ارجینال بازی Snake Eater را به یک عنوان فراموش نشدنی تبدیل کرده است، تمرکز آن روی بخش داستان به شمار می‌رود. با این وجود، ‌از آن‌جا که کونامی مدعی است به پایه و اساس نسخه اصلی بازی در پروسه تولید بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater کاملا متعهد هستند، می‌توان تا حدودی با اطمینان گفت که فرم کلی بازی بدون تغییر باقی می‌ماند.

 

آیا باس فایت‌ها در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater آپدیت خواهند شد؟

از زمان شروع انتشار نسخه‌های مختلف سری Metal Gear Solid تا به امروز، همواره وجود باس فایت‌های متنوع و هیجان انگیز به عنوان نقاط قوت این مجموع مطرح شده‌اند. بازی MGS 3: Snake Eater نیز از این قاعده مستثنا نیست. این عنوان دارای چندین باس فایت چالش برانگیز است و کمتر بازیکنی را می‌توان یافت که تجربه مبارزه با هریک از آن‌ها را فراموش کرده باشد. اما با در نظر داشتن این نکته که دو دهه از انتشار نسخه ارجینال بازی می‌گذرد و احتمالا بسیاری از المان‌های طراحی شده برای باس فایت‌های بازی قدیمی هستند، این سؤال پیش می‌آید که کونامی به همراه استودیو Virtuos قصد ایجاد تغییر در این بخش از بازی را در نسخه ریمیک دارند یا خیر؟ هنوز پاسخ به خصوصی برای این سؤال ارائه نشده است!

 

نسخه ریمیک چگونه داستان بازی اصلی را روایت خواهد کرد؟

بدون شک مهم‌ترین سوالی که در مورد بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater وجود دارد، برنامه‌های تیم سازنده برای روایت مجدد داستان بازی است. همانطور که ذکر شد، آن‌چه که نسخه ارجینال این عنوان را به یک اثر فوق‌العاده تبدیل کرد، داستان بازی بود. در جریان این اثر بازیکن‌ها اطلاعات بسیار مهمی را در مورد ریشه‌های شخصیت بیگ باس به دست آوردند، با شخصیت Ocelot در دوران جوانی‌اش مواجه شدند و تغییرات مختلف فعالیت‌هایش را مشاهده کردند یا در رابطه شخصیت The Boss با Naked Snake غرق شدند. این دسته از موارد همگی سبب شدند تا بسیاری از بازیکن‌ها، از داستان این بازی به عنوان بهترین نسخه‌ی سری MGS یاد کنند. تا به این لحظه، شرکت کونامی تایید کرده که در بازی MGS Delta داستان بازی کاملا به نسخه ارجینال آن متعهد و پایبند است. اما مشخص نیست که منظور آن‌ها پایه و اساس کلی داستان بازی است یا این‌که قصد ایجاد هیچ‌گونه تغییری را در چگونگی روایت ندارند. برای مثال، آیا ممکن است که آن‌ها قصد انجام کار مشابهی را با آن‌چه که تیم ناتی داگ در زمان ساخت بازی The Last of Us Part 1 انجام داد را داشته باشند؟ از طرفی، این امکان وجود دارد که شرکت کونامی قصد اضافه کردن برخی المان‌های روایت مدرن‌تر را به نسخه ریمیک بازی داشته باشد تا بتواند بازیکن‌ها بیشتری را به این پروژه جذب کند. بدون شک عدم حضور هیدئو کوجیما، خالق اصلی سری Metal Gear Solid در پروسه تولید این عنوان سبب نگرانی طرفداران قدیمی شده و باید دید که تیم کونامی تا چه حد در این زمینه موفق خواهد بود.

 

آیا دیالوگ‌های نسخه ارجینال مجددا برای بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ضبط خواهند شد؟

انتخاب تیم بازیگران و صداپیشگان، همواره جز یکی از نکات بسیار مهم در روند تولید بازی‌های سری Metal Gear Solid بوده است. به همین منظور احتمالا بسیاری از طرفداران نگران صداپیشگان حاضر در بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater هستند. با این حال در این مورد اخبار نگران کننده‌ای به گوش رسیده‌است. طبق اعلام کونامی، نسخه‌ی ریمیک از فایل‌های صوتی بازی اصلی استفاده خواهد کرد. با این حال، مشخص نیست که این گزاره به معنای این است که هیچ فایل صوتی جدید ضبط نخواهد شد یا اینکه فایل‌های جدید در کنار فایل‌های قدیمی استفاده خواخند شد.

 

بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater برای کامپیوتر و کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد.

برچسب ها: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.