در پادکست ایکس باکس در تاریخ 15 فوریه 2024 خبرهای هیجان انگیزی مثل عرضه چهار عنوان انحصاری ایکس باکس برای پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ منتشر شد. پس از پایان این پادکست، فیل اسپنسر در مصاحبه با GameFile نسبت به عرضه عناوین انحصاری پلی استیشن و نینتندو روی ایکس باکس ابراز علاقه کرد.
اسپنسر در این مصاحبه اعلام کرد که تصمیم عرضه چهار عنوان انحصاری ایکس باکس روی پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ برای راضی کردن رقبا به عرضه عناوین انحصاریشان روی ایکس باکس گرفته نشده و آنها برای رشد بیشتر ایکس باکس این تصمیم را گرفتهاند. او در بخشی از این مصاحبه گفت: «این مثل یک سیستم داد و ستد نیست و ما برای رشد برند ایکس باکس چنین تصمیمی گرفتیم.»
با این حال، اسپنسر اعلام کرد که از عرضه عناوین انحصاری کنسولهای رقیب روی ایکس باکس استقبال میکند و عقیده دارد که این اتفاق با افزایش هرچه بیشتر بازیکنان، برای عناوین چندنفره بسیار مفید خواهد بود.
«وقتی به عناوینی مثل بازی Helldivers 2 نگاه میکنم، متوجه نمیشوم که عدم عرضه آن روی ایکس باکس به چه کسی کمک میکند. البته متوجه دلایل این تصمیمگیری هستم. کمپانیها از عرضه انحصاری بازیهای خود در بازار کنسولهای خانگی سود میبرند. ما هم همین کار را میکنیم.»
در ادامه، اسپنسر اعلام کرد بازی Helldivers 2 که توسط کمپانی سونی در یک روز برای پلی استیشن 5 و کامپیوتر منتشر شده، عملکرد بهتری روی کامپیوتر دارد.
در هفته گذشته، هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، رئیس کمپانی سونی، اعلام کرده بود که انتظار دارد این کمپانی برای بهبود سودآوری بخش گیمینگ عملکرد قاطعانهتری داشته باشد. به عقیده توتوکی، این سودآوری از طریق تمرکز بیشتر روی عرضه عناوین انحصاری پلی استیشن برای کامپیوتر محقق خواهد شد.
توتوکی در کنفرانس مالی اخیر سونی اعلام کرد که عرضه عناوین انحصاری پلی استیشن روی «چند پلتفرم» راه حل سودآوری پلی استیشن در آینده است. با این حال، او مشخص نکرد که منظور از چند پلتفرم، صرفا کامپیوتر و پلی استیشن است یا در این جمعبندی کنسولهای رقیب هم در نظر گرفته شدهاند.