بازی Sifu که در سبک Beat 'em up منتشر شده است و توانسته تحسین منتقدان را به دستآورد و برای سخت بودن معروف است، قرار است در آیندهای نزدیک و در نسخه بعدی خود قابلیت انتخاب درجه سختی و قابلیتهای دیگری برای راحتی همه بازیکنان داشته باشد. تیم توسعه استودیو Sloclap این اخبار را در یک استریم توییچ به همراه استیو سیلر (Steve Saylor) تایید کرده است. طبق گفتههای استودیو Sloclap بعد از نظردهی و تست بازی توسط تعداد زیادی بازیکن، به این نتیجه رسیدهاند که با وجود لذتبخش بودن سختی بازی Sifu و هیجانانگیز بودن پیروزی با وجود این سختی، نبود علائم بصری یا شنیداری برای تعدادی از بازیکنان که مشکلات و یا معلولیتهای ویژه دارند مشکلساز است.
بازی Sifu قرار است چه درجه سختیهایی و چه قابلیتهای ویژهای برای افراد با معلولیتهای ویژه داشته باشد؟
استودیو Sloclap در نظر دارد در کنار زیرنویس برای دیالوگها، زیرنویس کامل برای تمام صداهای بازی نیز اضافه کند و احتمالا به بازیکنان این اجازه را دهد که در هنگام دیالوگها بازی را متوقف کنند تا نیازی نباشد هنگام دنبال کردن داستان مشغول مبارزه نیز باشند. توسعهدهندگان بازی همچنین اضافه کردند که میخواهند مشکلات مربوط به صدای پای بازی را نیز حل کنند. در حال حاضر هنگامی که یکی از شخصیتهای داخل بازی هنگام راه رفتن به دیوار یا مانعی بخورد صدای پای او همچنان شنیده میشود. در به روز رسانیای که در آینده برای بازی منتشر خواهد شد، این صدای پا قطع خواهد شد. استودیو sloclap جزئیات بیشتری در ارتباط با گزینههای درجه سختی بازی منتشر نکرده است اما قبلا اعلام کرده که دو گزینه برای سختتر کردن و یا آسانتر کردن بازی احتمالا در آینده به بازی اضافه خواهد شد. برای بخش ظاهری بازی نیز تیم توسعه بازی قصد دارد حالت کنتراست بالا را همانطور که برای PC موجود است برای کنسولهای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ نیز قابل انتخاب کند. در هنگام انتشار به علت یک باگ موجود در بازی این قابلیت برای کنسولها در دسترس نبود.
مطالب مرتبط:
14 نکته در مورد بازی Sifu که نمیدانستید
صنعت بازیسازی از گذشته تا کنون راه زیادی در راستای توجه به معلولیتهای مختلف طی کرده است اما اخیرا با سرعت و همت بیشتری در این راه در حال قدم برداشتن است و بازیهای متعددی در حال پیادهسازی این قابلیتهای بسیار حیاتی برای افرادی که دارای معلولیتهای گوناگون هستند و به روز رسانی خود هستند. تفاوت بسیار زیادی میان سختی بازی و قابل بازی کردن آن است و دومی بسیار برای میزان سختی بازی برای بازیکنانی که ممکن است دچار مشکلاتی باشد تاثیرگذار است. امیدواریم استودیوهای بیشتری تشویق شوند این تغییرات مثبت را در بازیهای خود اعمال کنند تا افراد مختلف بتوانند به اندازه هم از بازیها لذت ببرند.