معرفی بازی Star Wars: Squadrons

معرفی بازی Star Wars: Squadrons

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
3 سال و 6 ماه و 26 روز پیش

کمپانی EA سال‌هاست که درحال برنامه ریزی برای انتشار بازی‌های مختلف از مجموعه افسانه‌ای Star Wars است و پس از کنسل کردن چندین پروژه مختلف (از جمله بازی استودیو Visceral Games)، به‌نظر می‌رسد حالا EA مسیر آینده این بازی‌ها را با الگو برداری از بازی‌های موفق قدیمی این مجموعه پیدا کرده است.

 

در سال 2001 استودیو Lucas Arts با انتشار بازی Star Wars: Starfighter و تمرکز روی نبرد‌های هوایی جنگنده‌های فضایی توانست واکنش‌های نسبتا مثبتی از منتقدین و بازیکنان دریافت کند. الکترونیک آرتز هم پس از شکست خوردن در پرورش ایده‌های اولیه خود برای این مجموعه، به سراغ الگوبرداری از بازی‌های کلاسیک موفق مجموعه جنگ ستارگان رفته است.

 

پس از انتشار موفق بازی Star Wars Jedi: Fallen Order در سال گذشته میلادی، حالا نوبت به انتشار بازی Star Wars: Squadrons استودیو Motive رسیده است. برخلاف بازی‌هایی که معمولا از دنیای جنگ ستارگان ساخته می‌شوند، این بازی تنها به نبرد‌های هوایی و داستان دو خلبان در دو جبهه امپراطوری (Empire) و جمهوری جدید (New Republic) می‌پردازد. در این بازی خبری از گیم‌پلی اکشن سوم شخص همیشگی مجموعه نخواهد بود و بازیکنان تنها می‌توانند سفینه جنگی خود را کنترل کنند.

گیم‌پلی

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، گیم‌پلی این بازی تنها به نبرد‌های هوایی و مبارزات سفینه‌های جنگی به‌صورت اول شخص خلاصه می‌شود. البته در دنیای جنگ ستارگان سفینه‌های جنگی بخش بسیار هیجان انگیز و پر جزئیاتی از جنگ میان امپراطوری و نیرو‌های مخالف را تشکیل می‌دهند و با تجاربی که اعضای استودیو Motive در بازی Star Wars: Battlefront 2 در طراحی گیم‌پلی بخش مبارزات جنگنده‌های فضایی به‌دست آورده‌اند، می‌توان نسبت به کیفیت خوب محصول نهایی اطمینان حاصل کرد.

 

گیم‌پلی بازی به دو بخش تک‌نفره و چندنفره تقسیم می‌شود و سفینه‌ای که بازیکن در بخش تک‌نفره استفاده و شخصی سازی می‌کند، در بخش چند نفره هم قابل استفاده خواهد بود.

بازیکنان می‌توانند از میان چهار کلاس جنگنده، بمب افکن، رهگیر و پشتیبان یکی را به‌عنوان سفینه خود انتخاب کنند.

سلاح‌های بازیکن انواع مختلف لیزر کَنون، موشک‌ها و سیستم‌های دفاعی همیشگی جنگنده‌های مجموعه جنگ ستارگان هستند و بازیکن می‌تواند از میان انواع مختلف آن‌ها بهترین ترکیب را برای جنگنده خود انتخاب کند. کمپانی EA اعلام کرده است که هیچ پرداخت درون برنامه‌ای در بازی وجود نخواهد داشت و بازیکنان می‌توانند با پیشرفت در بازی به تمامی محتواهای داخل بازی دسترسی پیدا کنند.

 

در کنار بخش تک‌نفره و داستانی بازی، بخش چند نفره‌ی این بازی در دو حالت Dogfight و Fleet Battles در بازی وجود خواهد داشت. در بخش Dogfight بازیکنان در دو تیم پنج نفره رو در روی هم قرار می‌گیرند و تیمی که در انتهای هر مسابقه تعداد بیشتری کشته از تیم حریف گرفته باشد پیروز خواهد شد. بخش Fleet Battle وسعت بسیار بیشتری نسبت به بخش Dogfight دارد و بازیکنان سه هدف مختلف در این مود خواهند داشت.

 

هدف اول مانند همان مود Dogfight خواهد بود و بازیکنان باید از شر جنگنده‌های تیم مقابل خلاص شوند.

هدف دوم از بین بردن Capital Ship تیم مقابل خواهد بود. Capital Ship ها سفینه‌های بزرگ و قدرتمندی هستند که از بین بردن‌شان نیازمند وارد کردن آسیب‌های شدید است. کلاس بمب افکن برای از بین بردن این سفینه‌های عظیم ایده‌آل خواهد بود.

هدف سوم، از بین بردن Flagship تیم مقابل خواهد بود که نسبت به Capital Shipها سخت‌تر از پا درمی‌آیند. این سفینه‌های عظیم علاوه بر داشتن سپر‌های قدرتمند، مجهز به برجک‌های مدافع هم هستند که به سمت بازیکنان شلیک خواهند کرد و بازیکن باید در ابتدا برای از بین بردن آن‌ها اقدام کند. از بین بردن Flagshipها نیازمند همکاری دو کلاس رهگیر (برای از بین بردن برجک‌ها) و بمب افکن خواهد بود.

 

نمایش‌هایی که از بازی منتشر شده‌اند نشان دهنده آزادی عمل بالای بازیکنان در شخصی سازی داخل کابین و بدنه جنگنده خود هستند. متاسفانه به‌نظر می‌رسد بازیکن نمی‌تواند تعامل چندان زیادی با ربات راهنمای جنگنده داشته باشد.

داستان

داستان این بازی وقایع بین فیلم‌های Return of the Jedi و The Force Awakens را روایت می‌کند. بازیکن در نقش یک خلبان نیروهای جمهوری جدید و یک خلبان نیروهای امپراطوری قرار خواهد گرفت. با وجود این‌که میان پرده‌ها در نقاط حساس داستان نمایش داده خواهند شد، بخش اعظمی از دیالوگ‌ها و داستان بازی در کابین خلبان و توسط مکالمات رادیویی و یا هولوگرام بازگو خواهد شد. شخصیت‌های آشنای دنیای جنگ ستارگان مانند ادمیرال اکبار (Admiral Ackbar) هم در بازی حضور پررنگی خواهند داشت.

 

این داستان در محیط‌هایی که برای طرفداران سری آشنا هستند [Yavin Prime] و محیط‌هایی کاملا جدید [Esseles, Nadiri Dockyards, Sissubo, Galitan, Zavian Abyss,] روایت خواهد شد.

گرافیک

 بازی Star wars: Squadrons از موتور قدرتمند Frostbite 3 استفاده می‌کند اما با وجود این‌که نقشه‌های بزرگ بازی از جزئیات چندان زیادی برخوردار نیستند، کیفیت بافت‌های کابین جنگنده‌ها و سفینه‌های دیگر چنگی به دل نمی‌زند. یکی دیگر از جزئیات گرافیکی بسیار ضعیفی که در تریلرهای بازی مشاهده شد، تغییرات ناگهانی بافت‌های سفینه‌ها هنگام انفجار بود که در یک لحظه تمام بافت‌های سفینه‌ سالم با بافت‌های یک سفینه آسیب دیده جایگزین می‌شدند. البته می‌توان دلیل این ضعف را انتشار بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی در کنار کنسول‌ها دانست، اما کمپانی Valve با انتشار بازی Half-Life: Alyx استاندارد‌های جدیدی برای بازی‌های واقعیت مجازی وضع کرد که در بازی Star Wars: Squadrons دیده نمی‌شوند.

 

با توجه به سبک خاص بازی مشخص است که طرفداران دو آتشه سری جنگ ستارگان، علاقمندان به بازی‌هایی مانند سری بازی Ace Combat و دارندگان هدست‌های واقعیت مجازی بخش اعظمی از بازیکنان این بازی را تشکیل خواهند داد.

 

بازی Star Wars: Squadrons در روز 2 اکتبر (11 مهر) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و هدست‌های واقعیت مجازی با قیمت 40 دلار منتشر شده است. این بازی هیچ پرداخت درون برنامه‌ای نخواهد داشت.

 

برچسب ها: Star wars: Squadrons
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.