رسمی: توسعه بازی The Last of Us Online لغو شد

رسمی: توسعه بازی The Last of Us Online لغو شد

ایلیا امینی ایلیا امینی
4 ماه و 13 روز پیش

استودیو ناتی در روز جمعه در قالب یک بیانیه رسما اعلام کرد که این شرکت در راستا تمرکز هرچه بیشتر روی توسعه دیگه عناوین در حال توسعه، تصمیم گرفته است ساخت و انتشار بازی The Last of Us Online لغو کند. این عنوان که قرار بود اولین بازی چندنفره و تماما آنلاین این استودیو باشد، در ماه‌های گذشته حواشی زیادی را معطوف به‌خود کرده بود و گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با احتمال لغو شدن این بازی توسط منابع مختلف به‌گوش می‌رسید، که در نهایت در روز گذشته این استودیو واکنش رسمی خود را به شایعات مطرح شده اعلام کرد.

 

اخبار رسیده از استودیو ناتی‌داگ در ماه‌های گذشته بارها اشاره به توسعه و ساخت چندین عنوان جدید توسط این شرکت داشتند، به‌صورتی که در خبرهای گذشته شاهد این بودیم که ناتی‌داگ برای افزایش بخشیدن به روند آماده‌سازی دیگر عناوین خود بسیاری از کارکنان مشغول کار روی بازی The Last of Us Online را به دیگر بخش‌های این استودیو منتقل کرده است و هم‌چنین مقیاس کیفی و میزان گستردگی بازی The Last of Us Online را باتوجه به مدیریت بودجه این استودیو برای دیگر عناوین به‌صورت مدام کاهش می‌داده است.

یکی از دلایل اصلی این اتفاق را می‌توان به حجم گسترده مالی و نیروهای انسانی مورد نیاز برای پشتیبانی این عنوان بعد از انتشار آن بیان کرد، که باتوجه به محبوبیت بازی و هم‌چنین استاندارهای موجود برای پشتیبانی از یک عنوان چندنفره آنلاین، تامین این المان‌های مهم را برای توسعه‌دهندگان آن از حتی قبل از زمان انتشار بازی غیر ممکن ساخته بود.

 

استودیو ناتی داگ در بیانیه خود بیان کرده است که: «تیم توسعه‌دهنده بخش مولتی پلیر و آنلاین، از زمان اولین قدم‌های ساخت بازی The Last of Us Part 2 در حال کار روی توسعه این پروژه بوده‌اند. اگرچه که این پروژه می‌توانست با پتانسیل‌های بی‌نظیر خود یک تجربه فراموش نشدنی را برای بازیکنان خود به ارمغان بیاورد. و هرچه که تیم توسعه‌دهنده بازی از جهات مختلف پروژه خود را کامل‌تر می‌کردند ما می‌توانستیم محصول نهایی را با بالاترین استانداردها متصور شویم و از نتیجه آن راضی و خرسند باشیم. اما با نزدیک شدن به زمان توسعه نهایی بازی، با درنظر گرفتن عظمت و دنیای جاه‌طلبانه‌ای که کارمندان زحمت‌کش ما برای آن به‌تصویر کشیده بودند. باعث می‌شد تا سالیان متمادی تمام توان و تمرکز استودیو ناتی معطوف به انجام وظایف و پشتیبانی همه‌جانبه از این پروژه شود. که این حقیقت با هدف‌های استودیو که در حال حاضر توسعه یک عنوان تک‌نفره است در تضاد بود. پس در انتها مسیر ما خود را در مقابل یک دوراهی دیدیم که یک مسیر آن ما را تبدیل به یک استودیو پشتیبانی کننده از عناوین آنلاین می‌ساخت و مسیر دیگر آن ما را به عنوان استودیی که وظیفه آن تولید و خلق بازی‌های داستانی و تک‌نفره است بازمی‌گرداند. که با توجه به ماهیت استودیو ناتی‌داگ ما با قاطعیت راه دوم را انتخاب کردیم.»

 

هم‌چنین در بخش پایانی بیانیه استودیو ناتی داگ بیان شده است که تجربیات و تکنولوژی‌های ارزشمندی در طول مدت زمان توسعه بازی The Last of Us Online توسط این شرکت کسب و بدست آمده است که قطعا در عناوین آینده ناتی‌داگ از آن‌ها استفاده خواهد شد. که همین موضوع می‌تواند احتمال حضور یک بخش چندنفره نه‌چندان عظیم و جاه‌طلبانه را در بازی‌های آینده استودیو ناتی داگ پر رنگ‌تر سازد.

برچسب ها: The Last of Us Online, ناتی‌داگ
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.