امروز اولین بازی انحصاری بزرگ ایکس باکس سری ایکس/اس، یعنی بازی The Medium، منتشر خواهد شد. اما هنوز مشخص نیست این بازی از لحاظ فنی در چه سطحی قرار دارد. بازی The Medium داری مکانیک خلاقانه صفحهنمایش تقسیمشده (Split-Screen) است، بازیکنان با استفاده از این ویژگی میتوانند در آن واحد دو دنیای مختلف را بررسی کنند. اما در همین حال این ویژگی نسبتا قدیمی است و از زاویه دوربینهای ثابت و گیمپلی ترسناک سبک بقا کلاسیک نسبتا حسابشدهای استفاده میکند. به همین دلیل میتوان گفت که این بازی نمونه آزمایشی جالبی به شمار میرود.
بازی The Medium از رزولوشن تفکیکپذیر و دینامیک بهره میبرد. با توجه به گیمپلی خاص بازی The Medium که بر پایه استفاده از صفحه دوگانه (Dual-Screen) است، رزولوشن این بازی گستره بسیار بیشتری از بازیهای عادی دارد. هنگام استفاده از حالت صفحه یکگانه (Single-Screen)، رزولوشن بازی The Medium از 4K تا 1440p روی ایکس باکس سری ایکس متغیر است و از 1080p تا 900p روی ایکس باکس سری استغییر میکند. متاسفانه، هنگام استفاده از صفحه تقسیمشده، ویژگیهای گرافیکی این بازی افت محسوسی میکنند، رزولوشن این بازی هنگام استفاده از این ویژگی روی ایکس باکس سری ایکس تا 900p کاهش پیدا کرده و روی ایکس باکس سری اس شاهد افت آن تا رزولوشن sub-HD 648p خواهیم بود.
حداقل میتوان گفت که این بازی روی ایکس باکس سری ایکس و اس، نرخ فریم پایدار 30 فریم برثانیه را حفظ میکند، البته مشاهده شده است که احتمالا به دلایلی مانند بارگزاری پسزمینهای ممکن است شاهد افت نرخ فریم تا 20 فریم برثانیه باشیم. متاسفانه به نظر میآید که این بازی شامل مشکلات جدیای مربوط به سرعتبندی فریمها است، و گیر کردن صفحه مشکلی همیشگی در این بازی به شمار میرود. همچنین سایت تحلیل بازی Digital Foundry تایید کرده است که بازی The Medium مشکلات عجیبی با پردازش کاتسینهای از قبل رندر شدهای دارد که سطح نور بالایی دارند. مخاطبان بسیاری چنین مشکلی را در تصاویر قبل از انتشار بازی مشاهده کرده بودند و اکنون همچنان شاهد چنین مسائلی در بازی نهایی هم هستیم.
بازی The Medium درتاریخ 9 بهمن برای رایانه شخصی و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر میشود.