فهرست گسترده ای از دلایل برای هیجان پیرامون عنوان بعدی استودیو راکستار، یعنی بازی GTA 6 وجود دارد. جهان باز گسترده عناوین این استودیو، نوید تجربیات دقیق و همهجانبه را میدهد. وجود طنز فوقالعاده مختص استودیو راکستار، عنصری سرگرم کنند و جالب را به عناوین اضافه میکند. لازم به گفتن هم نیست، اما هیجان ایجاد هرج و مرج در یک عنوان Sandbox جهان باز پویا عناوین این استودیو، همیشه توسط بازیکنان به خوبی لمس شده است. پس از موفقیت بازی GTA 5، انتظار میرود که بخش آنلاین جدید برای ساعتهای بیشماری بازیکنان را مجذوب خود کند. با این حال، یکی از جنبههایی که در هر عنوان این استودیو، از جمله سری بازی GTA، اهمیت زیادی دارد، داستان سرایی و از همه مهمتر، شخصیتهای اصلی آن است.
بازی GTA 6 اکنون به صورت رسمی از طرف راکستار معرفی شده است و جزئیاتی اولیه در مورد طرح اصلی این بازی، ارائه شده. اگرچه به وضوح چیزهای زیادی در مورد این بازی وجود دارد که ما هنوز نمیدانیم، اما با توجه به همان اندک چیزی که از این بازی ارائه شد، تا اینجای کار، میخواهیم بیشتر در مورد شخصیتهای اصلی بازی بدانیم. با توجه به گزارشهای متعدد، در چند سال گذشته، تایید شد که شخصیت لوسیا (Lucia) در کنار شریک زندگی و جناییاش، جیسون (Jason)، در مرکز توجهات داستان بازی قرار دارند. البته نام شخصیتی که در این مطلب به اسم جیسون خطاب شده، هنوز به صورت رسمی توسط راکستار اعلام نشده است، اما در حال حاضر، با توجه به درست بودن بخش بزرگی از شایعات، میتوان فرض را بر این گذاشت که گزارشهای مربوط به شخصیتهای اصلی بازی GTA 6، دقیق بوده است.
مطالب مرتبط: چرا رابطهی شخصیتهای بازی GTA 6 با عناوین قبلی سری متفاوت است؟
ارتباطی که میان شخصیت لوسیا و جیسون نشان داده شده است، یکی از بزرگترین دلایلی است که همه بازیکنان برای این بازی هیجانزده هستند. هرچه نباشد، «عشق» و احساسات عاطفی متقابل، چیزی نیست که عناوین قبلی راکستار، با آن آشنا باشند. در بازی GTA 5، اگرچه شخصیتهای مایکل (Michael)، ترور (Trevor) و فرانکلین (Franklin)، اکثر اوقات متحد و همراه یکدیگر بودند، اما رابطه آنها به شدت نا آرام بود و اغلب اوقات، مخصوصا شخصیتهای مایکل و ترور، مثل سگ و گربه به جان هم میافتادند به خون یکدیگر تشنه بودند.
اما در بازی GTA 6، وضعیت متفاوتی نشان داده شد و به نظر میرسد که رابطهای که بین لوسیا و جیسون وجود دارد، با چیزی که در بازی GTA 5 دیدهایم، متفاوت است. گزارشها و شایعات بر این نظر بودند که این دو شخصیت، از شخصیتهای بانی (Bonnie) و کلاید (Clyde)، الهام گرفتهاند که ذاتا یک مفهوم اصلی جذاب برای یک بازی GTA محسوب میشود و در عین حال، تریلر به وضوح نشان میدهد که این دو شخصیت درگیر یک رابطه قابل اعتماد نیز هستند. رابطهای که ذهنیت «ما در برابر» را برای این دو ایجاد میکند. حالا، این بدان معنی هم نیست که هیچ درگیری بین این دو وجود نخواهد داشت. در واقع، اگر این چنین نباشد باید تعجب کرد، اما گنجاندن چنین مفهومی برای یک جفت از شخصیتهای اصلی یک بازی GTA، که نه تنها در جرم و جنایت در یک ظرفیت حرفهای، بلکه در زندگی نیز شریک یکدیگر هستند، یک پیچ و تاب جدید و تازه برای این فرنچایز محسوب میشود و ما مشتاقانه منتظر غوطهور شدن در آن هستیم.
جدای از این، دلایل دیگری هم برای علاقه بازیکنان به شخصیتهای اصلی بازی GTA 6 وجود دارد، مخصوصا دلیلی که سوژه بحث در میان همه طرفداران و بازیکنان شده است. شخصیت لوسیا اولین شخصیت اصلی قابل بازی زنی است که قرار است در یک بازی GTA (یا به طور کلیتر، در یک عنوان از راکستار)، تجربه شود. بله، روزهای اولیه این سری بازی، اجازه بازی کردن در نقش یک شخصیت زن را به بازیکنان میداد، اما آخرین باری که چنین چیزی تجربه شد، در سال ۲۰۰۰ و در نسخه Game Boy بازی GTA 2 بود. زمانی که این سری، تاکید زیادی بر داستان و روایت نداشت و تجربه گیمپلی از دید بالا به پایین بود. اینکه بگوییم شخصیتهای اصلی سالهای اولیه بازی GTA، تاثیر زیادی بر جای نگذاشتهاند، کم لطفی نیست.
بنابراین میتوان استدلال کرد که به طور مؤثر، شخصیت لوسیا اولین شخصیت زن در یک بازی GTA و در کل، در یک بازی بزرگ و پرچمدار راکستار، خواهد بود؛ حتی اگر از نظر فنی چنین چیزی دقیق نباشد. شهرت راکستار به عنوان یکی از بهتری استودیوها با تمرکز عناوین بر روایت، یکی از به حقترین دستاوردهای این استودیو بوده و زمانی که بیشتر در بحث ساخت شخصیت و شخصیتهای اصلی داستان فرو میرویم، به این نتیجه میرسیم که این توسعه دهنده، سابقهای متفاوت از بقیه استودیوها دارد. اما بیشتر از همه به دنبال این هستیم که ببینیم حضور یک شخصیت اصلی زن قابل بازی آنهم از امریکای جنوبی، چه پیچ و خمهای منحصر به فردی را با فرمول منحصر به فرد روایت راکستار، ارائه میدهد.
یکی دیگر از دلایلی که بسیاری برای آنچه که شخصیتهای لوسیا و جیسون در بازی GTA 6 ارائه میدهند، هیجان زده هستند، سابقه راکستار در خلق شخصیتهای اصلی است. شاید حتی بزرگترین دلیل باشد. را اکستار در طول سالها، با هر بازی GTA و بازی Red Dead Redemption ای که منتشر کرده است، برخی از بهترین و قانع کنندهترین شخصیتهای اصلی تاریخ بازی را ارائه کرده که در ایفای نقش و هم در طراحی شخصیت، موفق بودند. با توجه به چنین سابقه درخشانی، همه طرفداران عناوین راکستار، بیصبرانه منتظر تجربه بازی GTA 6 و بررسی عملکرد این بازی در این زمینه، هستند.
مطالب مرتبط: هرآنچه از نقشه و محیط بازی GTA 6 میدانیم
به دلایلی واضح، شخصیت اصلی ساکت بازی GTA 3، چیزی نیست که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم، اما تک تک بازیهای اصلی راکستار از آن زمان تا کنون، شاهکارهایی در زمینه طراحی شخصیت بودند. در بازی GTA: Vice City، در نقش شخصیت تامی ورستی (Tommy Vercetti) قرار گرفتیم که صدا گذاری آن توسط بازیگر افسانهای، ری لیوتا (Ray Liotta) انجام شده بود. در بازی GTA: San Andreas، ما شخصیت سی جی (CJ)، یکی از محبوبترین و نمادینترین شخصیتهای تاریخ این فرنچایز روبرو شدیم. در بازی GTA 4، شخصیت نیکو بلیک (Niko Bellic) را دیدیم که داستان غم انگیز و گذشته تاریکش، برای یکی جذابترین داستانهایی که این مجموعه تا به حال روایت کرده بود، نوشته شد. در بازی GTA 5 هم ما سهگانه مایکل، ترور و فرانکلین را تجربه کردیم که در طول سالها در بین صدها میلیون نفر از طرفداران سری بازی GTA، به شخصیتهایی افسانهای تبدیل شدهاند.
در سری بازی Red Dead Redemption و در بازی Red Dead Redemption 1، پا در کفش شخصیت جان مارستون (John Marston)، شخصیتی که نیاز به معرفی ندارد، گذاشتیم که یکی از بهترین شخصیتهای صنعت گین بود. بعد از آن، در بازی Red Dead Redemption 2 با شخصیت آرتور مورگان (Arthur Morgan) آشنا شدیم که هر چه از این شخصیت بگوییم کم است. به لطف ایفای نقش فراموش نشدنی راجر کلارک (Roger Clark)، داستانی گیرا در مورد رستگاری، خیانت، اجتناب ناپذیر بودن مرگ، روابط متقاعد کننده با شخصیتهای مختلف و برخی از بهترین سناریوها و داستانهایی که در یک عنوان استودیو راکستار دیدیم، شخصیت آرتور مورگان نه تنها به عنوان بهترین شخصیت اصلی داستان در یک بازی استودیو راکستار، بلکه به عنوان بهترین شخصیتی است که بازیکنان شانس تجربه آن را در بین دریایی از عناوین مختلف، داشتهاند.
وقتی که یک استودیو چنین دارای چنین سابقه درخشانی در بحث طراحی شخصیت اصلی است، چگونه میتوان در مورد آنچه که بازی GTA 6 در آینده ارائه میدهد هیجانزده نبود ؟ بدیهی است که شخصیتهای لوسیا و جیسون انتظارات زیادی را باید برآورده کنند و به خاطر همین استانداردهای بالای استودیو راکستار است که ما مطمئن هستیم که این دو شخصیت را به شکلی موفق تجربه خواهیم کرد. از تاریخچه چشمگیر استودیو راکستار گرفته تا ویژگیهای متمایزی که این دو شخصیتهای جدید به سری بازی GTA میآورد، دلایل زیادی برای این باور وجود دارد که دو دزد عاشق الهام گرفته شده از شخصیتهای بانی و کلاید، یکی از ویژگیهای برجسته بازی GTA 6 خواهد بود.