سرویس گیم پس به سرگرم کردن بازیکنان بیشتر آمار و ارقام اهمیت می دهد

سرویس گیم پس به سرگرم کردن بازیکنان بیشتر آمار و ارقام اهمیت می دهد

رعنا شاه‌ محمدی رعنا شاه‌ محمدی
2 سال و 9 ماه و 29 روز پیش

رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، اطلاعات ارزشمندی از نحوه کارکرد داخلی سرویس گیم‌ پس و نحوه ارزیابی میزان رشد این پلتفرم ارائه کرده است. 

 

فیل اسپنسر، به تازگی ادعا کرده که ایکس‌ باکس به جای تعداد خرید و فروش‌ها، میزان «سرگرم شدن بازیکنان» را به عنوان معیار رشد پلتفرم در نظر می‌گیرد. در جدیدترین مصاحبه Unlocked سایت IGN که توسط سایت Pure Xbox نوشته و پخش شده است، فیل اسپنسر اطلاعات ارزشمندی در ارتباط با رشد ایکس باکس در دو دهه گذشته و آنچه امیدوار است این پلتفرم در آینده به آن تبدیل شود را به اشتراک گذاشت. 

 

طبق گفته‌های فیل اسپنسر، «اولین معیاری که با آن می‌توانیم رشد کارمان را بررسی کنیم، مقدار زمان بازی کردن مخاطب‌ها روی این پلتفرم است». 

 

او در ادامه اضافه کرد: « امتیاز‌های داده شده در نقد و بررسی‌ها هیچ اهمیتی ندارد، میزان فروش کنسول‌ها یا بازی‌ها در فروشگاه‌ها نیز اهمیتی ندارد. مهم‌ترین نشانه سلامت و رشد پلتفرم ما در حقیقت میزان سرگرم شدن بازیکنانی است که از این پلتفرم استفاده می‌کنند و این دقیقا چیزی است که سرویس گیم پس باعث رشدش شده است. پس کار ما به رشد کردن ادامه می‌دهد و ایکس باکس نیز سودده خواهد ماند و ما به این موضوع بسیار افتخار می‌کنیم».

 

این موضوع با توجه به استراتژی کنونی ایکس باکس اصلا تعجب برانگیز نیست. سلطه ایکس باکس بر حیطه بازی‌های ابری (Cloud Gaming) این موضوع را واضح می‌کند که ایکس باکس صرفا نگران میزان فروش کنسول‌هایش نیست. البته این رویکرد سود بسیار بیشتری نیز برای مایکروسافت دارد زیرا ظاهرا از فروش کنسول‌های ایکس باکس سود زیادی نصیب مایکروسافت نمی‌شود. 

 

در همان حال که کمپانی مایکروسافت تلاش دارد حداقل یک عنوان تولید خودش در هر سه ماه منتشر کند، سرویس گیم پس به رشد ادامه می‌دهد و در همین حال نیز شرکت‌های ثالث زیادی به ایده انتشار بازی خود از ابتدا روی گیم پس می‌پیوندند.

برچسب ها: Xbox
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.