علاوه بر بازیهای بزرگی که در مراسم رونمایی از پلی استیشن 5 معرفی شدند، تعدادی بازی کوچک و مستقل هم نمایش قابل قبولی داشتند. بازی Kena: Bridge of Spirits یکی از تحسین برانگیزترین بازیهای معرفی شده در این مراسم بود که توسط استودیو کوچک Ember Lab در دست ساخت است. بازی Kena: Bridge of Spirits اولین تجربه بازیسازی این استودیو است و آنها پیش از این در ساخت ویدیو های تبلیغاتی برای کمپانیهای بزرگی مانند Coca-Cola مشغول به کار بودهاند. معروفترین اثر خلق شده توسط این استودیو تا به امروز انیمیشن کوتاه Majora’s Mask از دنیای بازی Legend of Zelda است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.
یکی از کارکنان ارشد استودیو Ember Lab، آقای مارک گرایر (Mike Grier) درباره این بازی میگوید:
«ایده ساخت این بازی مدتهاست که در ذهن ما وجود دارد، و حالا با کمک سونی و تواناییهای سخت افزار نسل جدید میتوانیم به این ایده جامه عمل بپوشانیم. هدف ما این است که بازیکن تا حد ممکن در دنیای فانتزی و پر جزئیاتی که خلق کردیم غرق شود.»
بر اساس اخبار منتشر شده این بازی از تکنولوژِی بازخورد هپتیک کنترلر DualSense برای شبیه سازی مقاومت زه کمان کینا (Kena) استفاده میکند تا بازیکن فشار وارده به زه کمان را به واقعیترین شکل ممکن احساس کنند. یکی از اولین مثالهایی که سونی برای نشان دادن قابلیت هپتیک کنترلر استفاده کرد هم مربوط به کمان کینا بود و ظاهرا اکثر بازیهایی که از کمان استفاده میکنند به همین شکل از این تکنولوژی بهره خواهند برد.
در بازی Kena: Bridge of Spirits بازیکنان کنترل کینا را بر عهده میگیرند که یک محافظ ارواح جوان است. کینا با کمک تواناییهای خود و موجودات کوچکی به نام Rot در پی یافتن راز از بین رفتن ناگهانی روستای محل زندگی خود است.
یکی از ظرافت های گیمپلی بازی، رابطه بین کینا و Rot هاست که در جریان بازی و براساس نحوه بازی بازیکن شکل میگیرد. هر چه بهتر شدن این رابطه، دسترسی به توانایی های بیشتر در درخت مهارت های کینا را ممکن میکند.
بازی Kena: Bridge of Spirits در تعطیلات سال نو میلادی برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و به صورت انحصاری در فروشگاه اپیک برای رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.