استودیو PlatinumGames از دلایل کنسل شدن بازی Scalebound می گوید

استودیو PlatinumGames از دلایل کنسل شدن بازی Scalebound می گوید

علی رزاقی علی رزاقی
4 سال و 12 ماه و 3 روز پیش

کنسل شدن انتشار بازی Scalebound از سوی استودیوی PlatinumGames، توسعه دهنده بازی، یکی از بزرگ‌ترین خبرهای سال 2017 بود. ناشر این بازی، مایکروسافت، به خاطر کنسل شدن این بازی نقد‌های فراوانی دریافت کرد، ولی آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba)، از بنیان‌گذاران استودیو PlatinumGames، در این مورد می‌گوید که استودیو آن‌ها هم به خاطر کنسل شدن این بازی سزاور سرزنش است.

 

اینابا در مصاحبه اخیرش گفت:

 در این ماجرا هر دو طرف شکست خوردند، مراحل توسعه بازی Scalebound آن گونه که انتظار می‌رفت پیش نرفت. تماشای فریاد طرفداران بر سر مایکروسافت به خاطر کنسل شدن بازی Scalebound اصلا آسان نبود. واقعیت این است که وقتی یک بازی در حال توسعه نمی‌تواند منتشر شود به خاطر شکست دو طرف ماجراست (تیم توسعه‌دهنده و ناشر بازی). من فکر می‌کنم در مراحل توسعه بازی جاهایی بود که ما می‌توانستیم بهتر از این‌ها عمل کنیم، همچنین مطمئنم که جاهایی از بازی هم بود که مایکروسافت به عنوان ناشر بازی دوست داشت بهتر از این‌ها عمل کند. چون هیچ‌کس دوست ندارد که یک بازی کنسل شود.
 



استودیو PlatinumGames در این مورد گفت:

استودیو ما از کنسل شدن این بازی درس‌های تلخ و فراوانی گرفت، و این درس‌ها به رشد بهتر استودیو کمک کرد


 نه مایکروسافت و نه پلاتینوم‌گیمز علت کنسل شدن بازی را نگفتند، ولی اینابا فهمیده بود که احتمالا این بازی خیلی زودتر از موعد مقرر معرفی شده است.

هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) سرپرستی تیم توسعه این بازی را بر عهده داشت، او چندین سال روی توسعه این بازی کار کرد تا وقتی که این پروژه کنسل شد. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر ایکس‌باکس، در این مورد گفته بود که کنسل شدن این بازی در نهایت برای گیمرهای ایکس‌باکس بهتر بود.

زمانی شایعه شده بود که احتمالا پروژه بازی Scalebound دوباره زنده شود و این بار برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شود. ولی طبق گفته جی.پی کلامز (J.P. Kellams)، یکی از تهیه‌کنندگان بازی، این جزو گزینه‌های پیش‌رو نیست. او همچنین گفت: «من می‌دانم که این بازی دقیقا به چه دلیل کنسل شد و چرا جزئیات آن هنوز به بیرون درز نکرده است.»

 

هم اکنون پلاتینوم‌گیمز درحال کار روی چند پروژه مختلف است، یکی از این پروژه‌ها، ایده یک بازی خاص است که تاکنون ساخته نشده، استودیو پلاتینوم‌گیمز می‌گوید 2019 سالی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای این استودیو خواهد بود.

برچسب ها: Scalebound
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.