پس از دو فاز آزمایشی بخش چندنفره بازی Call of Duty: Infinite Ward، سازنده بازی، استودیو Infinity Ward، از تغییراتی که پس از نسخه
آزمایشی در بازی اعمال کرده سخن گفته است.
استودیو Infinity Ward در مطلبی در سایت Reddit، تحت
عنوان «آنچه که از نسخه آزمایشی بازی Call of Duty: Infinite
Warfare آموختهایم» درباره تغییراتی که در اسلحه،
بخشهای مختلف بازی و دیگر قسمتهای آن اعمال کرده، سخن گفته است. در قسمت اسلحه،
ثبات اسلحه شاتگان و آسیبی که در فواصل دور اعمال میکند، افزایش یافته است.
اسلحه دوربرد نیز تغییر کرده و هنگام
شلیک لگد بیشتری میاندازند. همچنین، تا زمانی که دوربین چشمی این اسلحه به چشم
گیمر نرسیده، دستیار هدفگیری یا aim assist فعال نخواهد شد.
غیر از تغییرات اسلحه، بازگشت سلامتی
کاراکترها نیز سریعتر شده است. یکی از مشکلات نسخه آزمایشی، زمان زیادی بود که
برای پیدا کردن مسابقات برای گیمرها در نظر گرفته شده بود و Infinity
Ward اعلام کرد که این امر ناشی از ارزشیابی سختگیرانه
بازی بوده و اکنون اصلاح شده است.
مشکلات مکانیابی بازی نیز حل شدهاند و
دیگر شاهد تشخیص منطقه اشتباه در بخش چندنفره نیستیم. یکی دیگه از مشکلات بخش چند
نفره، زمان زیاد انتظار برای وارد شدن به یک مسابقه در حال جریان بود که آن نیز
برطرف شده است.
لیست کامل اصلاحات بازی Call of Duty: Infinite Warfare را در
زیر مشاهده میکنید:
اسلحه
- شاتگان:
- ·
افزایش ثبات
قدرت شاتگان
- ·
افزایش قدرت
شاتگان در فواصل
- ·
افزایش برد کشتن
با یک شلیک
- ·
هر دو سلاح Reaver و Banshee از نظر کشتن با یک شلیک بهبود یافتهاند.
- اسلحه دوربرد:
- ·
خطا رفتن
گلوله هنگان نشانه گرفتن برطرف شده است. به محض این که گیمر از چشمی سلاح خود
استفاده میکند، دیگر شاهد خطا رفتن گلولهها نخواهد بود.
- ·
برای سلاح KBS Longbow، دستیار هدفگیری کمتر شده
است. چرخیدن هنگام هدفگیری نیز کندتر شده تا دقت هدفگیری بهتر شود.
- ·
اسلحه کلاس Sniper، تا زمانی که دوربین کاملا مقابل چشم گیمر
قرار نگیرد، دارای دستیار هدفگیری نخواهند بود. به عبارت دیگر، شاهد کلیپهایی که
در آنها، گیمر با سلاح دوربرد خود به سرعت چندین هدف را از پا در میآورد،
نخواهیم بود.
- ·
دوربین scout و ELO برای اسلحه دوربرد در هنگام هدفگیری و حرکت کردن کمی نوسان دارد.
این دوربینها بزرگنمایی کمتری دارد و به همین دلیل نوسان دوربین نیز کمتر احساس
میشود. این تغییرات برای تشویق گیمر به هدفگیری در حالت ایستایی اعمال شدهاند.
- ·
جلوه بصری
دوربین Tracking Chip بهبود
یافته است.
- ·
پاداش قطعه آپگرید
Quickdraw در اسلحه دوربرد کاهش یافته
است.
- ·
اسلحه دوربرد
در هنگام لگد بیشتری وارد میکنند.
- اسلحه سنگین:
- ·
برای استفاده
از نارنجک انداز Howitzer، دیگر
نیازی به استفاده از چشمی نیست.
- مسلسل سبک:
- ·
سلاح RPR Evo از نظر لگدگیری بهبود یافته تا نرخ آتش آن
افزایش پیدا کند.
تواناییها و ویژگیها
- ·
Marksman: علاوه بر کاهش لگد و لگدگیری، باگهای این قسمت نیز برطرف شدهاند.
این ویژگی نیز در قسمت Gun Perks قرار
خواهد گرفت. کاهش پاداش آن نیز حذف شده است.
- ·
Momentum: مشکلات عدم تدوام سرعت برطرف شدهاند.
- ·
Marked Target: علامت قرمز موقت روی کشته شدگان، کمتر مشخص خواهد بود.
بازگشت سلامتی و زنده شدن
- زمان بازگشت
سلامتی کاهش یافته است.
- ·
پاداش تزریقات
کمتر شده است.
- ·
سیستم زنده
شدن در نقشهها بهبود یافته و خواهد یافت و دیگر مشکلات به مرور در هنگام عرضه
برطرف خواهند شد.
سیستم مالی
- ·
در مأموریتهای
تیمی، غنایم افزایش پیدا کردهاند.
- ·
هنگام دریافت
تجهیزات، مقدار ارز تغییر کرده است.
- ·
در قسمتهای
چند راندی، مقدار به دست آوردن کلید افزایش پیدا کرده است.
اسکوراستریک و کلاسها
- ·
AP-3X: افزایش سلامتی، قدرت گلوله و دقت سلاح برای پیدا کردن بهتر هدف
- ·
RC-8: افزایش سلامتی و دقت سلاح برای پیدا کردن بهتر هدف و کمی افزایش
در نرخ آتش و قدرت سلاح در استفاده از شاتگان
- ·
T.H.O.R: افزایش سرعت موشک ردیاب، افزایش قدرت موشک ردیاب و مستقیم
- ·
Bombardment: کاهش زمان سقوط اولیه و زمان میان سقوطهای بعدی، تدوام آسیب
نسبت به فاصله از مرکز بخورد
- ·
Rigs: بهبود تعادل اسلحه، رفع ایرادات جزئی در بالانس گیم پلی بازی
میان کلاسهای مختلف
حالات بازی
- ·
Defender: هنگام حمل پهباد، امتیاز به ازای زمان از 5 امتیاز در ثانیه به
10 امتیاز افزایش پیدا کرده است. پاداش carrier اسکوراستریک دست نخورده باقی مانده است.
- ·
Gun Game: این حالت اکنون شامل تمام اسلحه کلاسیک میشود. در آپدیتهای
آینده، اسلحه با کاربریهای ثانویه، وضعیت خود را هنگام دوباره زنده شدن گیمر حفظ
خواهند کرد.
- ·
Domination: هنگامی که از پرچم دور میشوید، نوار تصاحب به آرامی شروع با
تخلیه شدن میکند. نرخ این کاهش نصف شده است و گیمر میتواند برای دفاع از پرچم،
آن را ترک کند و هنگام بازگشت، همچنان آن را در اختیار داشته باشد.
پیدا کردن مسابقات
- ·
ارزیابی
گیمرها بسیار سختگیرانه بوده و تیم infinity ward به سختی در تلاش است تا تا قبل از قرار دادن گیمرها در کنار هم،
رابطه میان آنها را بیازماید. پیشتر این روند بسیار سختگیرانه انجام میشد و
اکنون زمان آن کاهش پیدا کرده و مسابقات سریعتر شکل میگیرند.
- ·
یکی از
مشکلات، قرار دادن گیمرهایی در کنار هم بود که از نظر موقعیت مکانی با هم سنخیت
نداشتند و برخی گیمرها در مکانهای اشتباه دستهبندی میشدند. این مشکل در نسخه
بتا برطرف شده و زمان تشکیل مسابقات نیز کاهش یافته است.
- ·
پاکسازی لابیهای
بدون استفاده از طرف سرورهای Infinity ward بسیار زمانبر بوده و باعث افزایش زمان جستجو برای مسابقات شده
بود که این مشکل نیز برطرف شده است.
- ·
تشکیل لابیهای
جدید بسیار خوب صورت گرفته اما یکی از مشکلات بازی، زمان انتظار طولانی برای
پیوستن به یک مسابقه بود. این مشکل نیز ناشی از پیگیری اطلاعات لابیهای از
سرورهای infinity Ward بود و
در نسخه بتا برطرف شد.
TTK
(زمان کشتن)
- ·
گیمرها تجربههای
متفاوتی از کشتن حریف در نسخه آزمایشی گزارش کردند و با تغییرات لیست شده در بالا،
TTK نیز بهبود یافته و متعادل شده
است. TTK بازی در ادامه نیز مورد توجه Infinity Ward قرار خواهد داشت.
سرورها
- ·
یکی از
تغییرات زیر ساختاری بازی، سرورها بودهاند. در بازی اکنون از یک سیستم تعادل در
سرورها استفاده میشود که نحوه انتخاب سرور و دیتاسنتر را تغییر میدهد.
- ·
در ابتدای فاز
آزمایشی، گزارشاتی مبنی بر تغییر هاست و کیفیت پایین مسابقات گزارش شد. مشکل ناشی
از بکاربری سرورهای Infinity Ward بوده و
اکنون تمام مشکلات آن برطرف شده است.
بازی Call of
Duty: Infinite Warfare را هم اکنون میتوانید از
وبسایت ما خریداری کنید.