فیل اسپنسر، مدیر اجرایی اکس باکس معتقد
است که واقعیت مجازی سرانجام جای خود را در صنعت گیمینگ پیدا خواهد کرد، اما این
اتفاق به این زودیها رخ نخواهد داد. او در مصاحبهای بیان کرد که با تمام هدستهای
بزرگ واقعیت مجازی کار کرده و احساس کرده که اکثر بازیهای عرضه شده برای این
پلتفرم، در حد دمو و نسخههای آزمایشی هستند.
اما بیانات او، انتقاد از واقعیت مجازی
و تلاشهای دیگران نیست. او در این باره گفت: «به نظر من روند درست نیز همین است.
من از واقعیت مجازی انتقاد نمیکنم اما معتقدم که برای جا افتادن این پلتفرم و
استفاده واقعی از آن، زمان بسیار بیشتری لازم است.»
فیل اسپنسر در ادامه گفت: «به نظر من
واقعیت مجازی جای خود را در گیمینگ پیدا خواهد کرد. من حاضر شرط ببندم. ما نیز
مشغول ساخت پروژه اسکورپیو با قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی هستیم تا هر موقع
که این تکنولوژی، آماده استفاده مناسب باشد، از آن بهره ببریم.»
اما فیل اسپنسر معتقد است که هیچ کدام از عناوین کنونی واقعیت مجازی یک بازی کامل نبوده و نمیتوانند مخاطب را درگیر کنند و تا چندین هفته یا روز، پای بازی بنشانند. از نظر او، عناوین عرضه شده بیشتر شبیه دموی یک بازی هستند.
او اضافه کرد: «من فکر نمیکنم که
سازندگان بازیهای این پلتفرم، هنوز راه درست ساخت بازی برای واقعیت مجازی را پیدا
کرده باشند. مشخص است که هنوز در ساخت بازی برای واقعیت مجازی، تخصص پیدا نکردهاند
زیرا هنوز خیلی زود است که به سراغ ساخت بازی برای این پلتفرم برویم. به نظر من
حداقل دو سال دیگر زمان لازم است تا به واقعیت مجازی به عنوان یک پتلفرم گیمینگ
نگاه کنیم.»
آقای اسپنسر در ادامه از ظاهر و نحوه استفاده از هدستهای واقعیت مجازی نیز انتقاد کرد و گفت جثه عظیم و سیمهای فراوان آنها، مشکل ساز است. او سپس عنوان کرد که هدست HoloLens کمپانی مایکروسافت، راه حل مناسبی برای این مشکل ارائه خواهد داد.
او درباره این هدست گفت: «ما سرانجام
باید به سراغ هدستهای بیسیم برویم. شما باید هدستی داشته باشید که توان پردازشی
کافی داشته باشد تا دست و پای خود را میان سیمهای متصل به هدست گم نکنید. من نمیخواهم
یک سیم به سر من وصل باشد. پس هدستهای واقعیت مجازی یا باید به HDMI بدون سیم با پهنای باند بالا یا پردازنده
مجهز باشند. ما با ساخت HoloLens تصمیم
گرفتیم که واحد پردازنده را درون HDMI تعبیه
کنیم. ما با ساخت HoloLens، به ده
سال آینده نگاه کردهایم و آن را متصور شده و اجرا کردهایم، زیرا میدانیم که
واقعیت مجازی آینده روشنی دارد و بسیار پیشرفت خواهد کرد.»