آشنایی با شخصیت‌های بازی Mortal Kombat 11

آشنایی با شخصیت‌های بازی Mortal Kombat 11

سجاد سعیدی سجاد سعیدی
5 سال و 2 ماه و 3 روز پیش

از زمانی که بازی Mortal Kombat 11 رونمایی شد، همه طرفداران این سری منتظر شخصیت‌های قدیمی و جدیدی هستند که برای این بازی رونمایی می‌شوند. در این مقاله به شخصیت‌هایی که تا امروز به طور رسمی حضورشان در بازی تایید شده است می‌پردازیم. (با معرفی شدن هر شخصیت، این لیست بلافاصه بروزرسانی خواهد شد)

 

شائو کان (Shao Kahn)

شائو کان دومین خبیث اصلی در داستان سری مورتال کمبت است که اولین بار در قسمت دوم این سری حضور پیدا کرد. بسیاری از شائو کان به‌عنوان یکی از سرسخت‌ترین و پلیدترین شخصیت‌های دنیای بازی محسوب یاد می‌کنند. ظاهر نامتعارف و صدای بسیار ترسناکش شائو کان، کابوس بسیاری از کسانی بود که به تنهایی تا آخرین مبارزه مورتال کمبت می‌رسیدند تا مغلوب او شوند. جایگاه داستانی و همینطور گیم‌پلی او مشخص نشده است، اما او قرار است به عنوان جایزه پیش‌خرید در بازی حضور پیدا کند.

 

باراکا (Baraka)

یکی از اولین شخصیت‌هایی که برای قسمت یازدهم تایید شد باراکا بود. او اولین بار در قسمت دوم این سری حضور پیدا کرد و جای خالی او در Mortal Kombat X بسیار حس می‌شد. باراکا در این قسمت همراه با خودش پرچم قبیله‌اش یعنی «تارکاتان» را می‌آورد. قبیله‌ای که قبل‌تر در خدمت «شائو کان» بوده و گویا اکنون باراکا آن‌ها را هدایت می‌کند. تایید حضور این شخصیت ترسناک و خشن، طرفداران بسیاری را خوشحال کرد و همانطور که از حرکاتش پیداست، از همیشه خشن‌تر و بی‌رحم‌تر شده است.

 

اسکارلت (Skarlet)

اسکارلت مثل برخی از شخصیت‌های بازی یک حضور تایید نشده و حالتی شایعه داشت. تا اینکه در ریبوت این سری و در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک شخصیت DLC بازگشت. او هم جزو شخصیت‌هایی بود که با رونمایی از قسمت یازدهم در بازی حضور داشت. هنوز توضیح واضحی مبنی بر نقش داستانی او داده نشده، اما ضربات و قدرتی که اسکارلت با استفاده از «خون» دارد، او را به یک شخصیت متفاوت نسبت به بقیه شخصیت‌ها کرده است.

 

سونیا بلید (Sonya Blade)

سونیا بلید اولین شخصیت زنی بود که از قسمت اول مورتال کمبت حضور داشته است. او در جایگاه داستانی پس از اتفاقات قسمت X، هنوز هم عضو نیروهای ویژه برای محافظت از زمین است و برای این مهم، نمی‌خواهد از چیزی کم بگذارد. در طول نمایش گیم‌پلی سونیا از وسایل و ابزار نظامی در کنار قدرت‌های خودش استفاده می‌کند تا بتواند پیروز میدان شود.

 

گِرَس (Geras)

تازه‌واردترین و جدیدترین شخصیت سری مورتال کمبت گرس است. او در کنار «کرونیکا»، اصلی‌ترین چهره خبیث بازی Mortal Kombat 11 است و گویا دست راست و یا بعضا نوچه او محسوب می‌شود. گرس در ضرباتش با استفاده از قدرت‌های تغییر در زمان، می‌تواند حریف خود را شکست دهد. علاوه بر آن با توجه به دیالوگ‌های گفته شده از او می‌توانیم بفهمیم که بسیار سرد و جدی بوده و برای تحقق بخشیدن به اهداف کرونیکا حاضر است هرکاری بکند.

 

ساب زیرو (Sub-Zero)

«کواِی لیانگ» که نام اصلی او محسوب می‌شود، اکنون در کنار رقیب و همینطور هم‌پیمان خود یعنی «اسکورپیون» بازگشته است. او استاد ارشد معبد و قبیله «لین کوئِی» بوده و احساس می‌شود هم خود و هم قبیله‌اش، باز هم در داستان یک نقش کلیدی را برعهده بگیرند. ضربات ساب زیرو با گذشته تغییر چندان خاصی پیدا نکرده، اما او بسیار سریع‌تر و به نسبت خشن‌تر شده است.

 

اسکورپیون (Scorpion)

اسکورپیون یا همان «هانزو هاساشی» از بازماندگان قبیله «شیرای رایو» است. به عقیده بسیاری او در کنار «ساب زیرو» محبوب‌ترین شخصیت‌های مورتال کمبت هستند. بر اساس خط داستانی اکنون اسکورپیون، باید در حالت انسانی خود و مشغول رسیدن به کارهای قبیله خود باشد. هنوز توضیحی مبنی بر جایگاه او در داستان ذکر نشده، اما با نمایش گیم‌پلی از او شاید متوجه شویم که او ممکن است به ریشه‌های شیطانی خود برگردد تا بتواند جلوی دشمنانش را بگیرد!

 

رِیدن (Raden)

رِیدن هم از شخصیت‌هایی بود که با رونمایی از بازی در ان حضور داشت. او سابقا مامور خدایان بر روی زمین برای دفاع از آن‌ها و جمع کردن جنگجویان برای مسابقات مورتال کمبت بود، اما بر اثر اتفاقات قسمت X او به نوعی دچار یک لرزش شخصیتی شده است و برای دفاع از زمین از متد‌های خشن و نامتعارف استفاده می‌کند. این لرزش شخصیتی حتی در نوع مبارزه کردن او در طول نمایش گیم‌پلی کاملاً مشهود بود. همینطور او برای داستان این شماره از شخصیت‌های کلیدی محسوب می‌شود.

 

کِینو (Kano)

یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های بازی که از قسمت اول آن تا اکثر نسخه‌های اخیر حضور داشته است. کِینو رهبر گروهکی به نام «اژدهای سیاه» است که وظیفه تامین اسلحه برای دنیای بیرونی و نیرو‌های شائو کان را داشت. از دشمنان اصلی او می‌توان به «سونیا بلید» و «جَکس» اشاره کرد. هیچ نمایش گیم‌پلی از کینو نشان داده نشده است، اما باید انتظار حملات لیزری با چشم مصنوعی او و همینطور چاقوهای پرتابی‌اش را داشت.

 

دِورا (D’Vorah)

او از شخصیت‌های جدید این سری است که در قسمت X هم حضور داشت. او در داستان به ظاهر در خدمت «کوتال کان» است، اما بعدها معلوم می‌شود که یکی از مهره‌های اصلی «شیناک» و «کوان شی» در داستان، برای پیشبرد اهداف آن‌ها بوده است. از دِورا تاکنون هیچ گیم‌پلی و توضیح داستانی دیده و شنیده نشده و فقط حضور این شخصیت تایید شده است.

 

کابال (Kabal)

کابال شخصیت عجیبی بود که از اولین حضورش در قسمت سوم مورتال کمبت، برای خود طرفداران خاصی پیدا کرده است. هرچند که شخصیت او در این چندسال دستخوش تغییراتی شده است، اما همیشه از کابال به‌عنوان شخصیتی یاد می‌شود که دیگر عضو گروه «اژدهای سیاه» نیست و از «کِینو» و گروهک تروریستی‌اش دور شده است. او با دو شمشیر خاص خود و صورت پنهان شده زیر نقابش بازگشته است و آنطور که معلوم است با هیچکسی شوخی ندارد!

 

جِید (Jade)

شخصیتی که حضورش به تازگی در Mortal Kombat 11 تایید شده است. جید اولین بار در قسمت دوم از این سری بازی حضور پیدا کرد. او با خنجر سه شعبه و همینطور میله‌ بلند و معروفش، در جدیدترین نسخه از مورتال کمبت حضور پیدا کرده است. او با میله خود می‌تواند اهدافی که به سمتش پرتاب می‌شود را به سمت خود دشمنان کمانه دهد. جِید از شخصیت‌هایی بود که طرفداران بسیار زیادی درخواست بازگشت او را داشتند. 

 

 

جانی کیج (Johnny Cage)

جانی کیج ستاره فیلم‌های اکشن و یکی از قهرمانان اصلی سری مورتال کمبت است. او هم مانند سونیا و رِیدن، جزو شخصیت‌هایی است که اولین حضورشان مربوط به قسمت اول سری است. جانی با اینکه در داستان بازی پا به سن گذاشته است، اما هنوز هم بذله‌گویی می‌کند و دل جوانی دارد!

ضربات کلاسیک جانی در کنار ضربات جدیدی که مختص اوست باعث شده است که بیشتر از هر شخصیتی منتظر بازی کردن با او باشیم. او نه تنها از بدل فیلم‌هایش در حین مبارزه کمک می‌گیرد، بلکه در مکانیزم Fatal Blow خود یک جایزه شبیه به «اسکار» را حواله حریف خود می‌کند. این پایان کار او نیست و چه چیزی عجیب و خنده‌دارتر از ضربه Fatality جانی کیج، که شبیه به یک پشت صحنه فیلم است و یکی از خاص‌ترین نمایش‌های بازی را رقم زد.

 

کسی کیج (Cassie Cage)

دختر جانی کیج و سونیا بلید. او یکی از مبارزان نسل جدید سری مورتال کمبت محسوب می‌شود که اولین بار در قسمت X از او رونمایی شد. کسی کیج قهرمان اصلی داستان X بود و جلوی «شیناک» و نقشه‌های پلید او را نیز گرفت. حال کسی کیج در قسمت یازدهم این سری بازی نیز برگشته است. سبک مبارزه او نسبت به قبل بیشتر به سمت پدر و مادر خودش جهت گرفته است. هرچند که او در کنار این ضربات امضای خود را نیز به بدن حریف می‌زند!

کیج از لحاظ شخصیتی نسبت به قبل کمی‌ پخته‌تر شده است و به نظر می‌رسد این بار از لحاظ داستانی و شخصیتی دچار کمبود نیست.

 

جکی بریگز (Jacqui Briggs)

جاکوئی بریگز شاید یکی از پتانسیل‌هایی بود که در قسمت X و با معرفی این شخصیت حیف شد. او دختر جکسون بریگز(جکس) است و در کنار کسی کیج از اعضای «نیروهای ویژه» (Special Forces) محسوب می‌شود. اما شخصیت پردازی او در قسمت X در همان حد و اندازه‌ای بود که او فقط دختر جکس است و مثل پدرش از دستکش‌های آهنی برای شکست دادن دشمنانش استفاده می‌کند. شخصیت پردازی بریگز در داستان مورتال کمبت X طرفداران را مثل صمیمی‌ترین دوست او یعنی کسی کیج آن‌قدر جذب به خود نکرد. اما گویا سازندگان با بازگرداندن این شخصیت به قسمت یازدهم قصد دارند تا شانس دوباره‌ای به او برای درخشیدن دهند.

 

ارون بلک (Erron Black)

ارون بلک نیز از شخصیت‌های جدیدی است که آخرین در Mortal Kombat X وارد دنیا و داستان این بازی شد. این شخصیت با سبک مبارزه بسیار خاص خود و همینطور صداگذاری فوق العاده‌ای که داشت، به سرعت در دل طرفداران این سری جای گرفت. ارون بلک در حال و هوای این روز‌های بازی‌های رایانه‌ای جزو معدود شخصیت‌های غربی و گاوچرانیست که ذات بدی دارد و شاید همین او را به یک شخصیت کاریزماتیک تبدیل کرده است. هنوز نمایشی از گیم‌پلی او در دسترس نیست، اما آنطور که گمان می‌رود او با سلاح‌های مرگبار خود به سری Mortal Kombat بازگشته است.

 

نوب سایبوت (Noob Saibot)

جای خالی نوب سایبوت در Mortal Kombat X و خشم طرفداران باعث شد که او در نسخه یازدهم بازگشت شکوهمندی داشته باشد. اگر بخواهیم از لحاظ شخصیتی به حضور نوب سایبوت در سری اشاره کنیم، او از اولین نسخه Mortal Kombat در این سری حضور داشته است. اما در آن زمان هنوز به نوب سایبوت تبدیل نشده بود و در واقع اولین ساب زیرو محسوب می‌شود. نام این ساب زیرو «بی هان» بود. او برادر بزرگتر «کوئِی لیانگ» (ساب زیروی فعلی) است که در جریان داستان اولین مسابقات Mortal Kombat توسط اسکورپیون کشته می‌شود اما بعدها «کوآن شی» او را زنده کرد و به خدمت خود در آورد تا به نوب سایبوتی تبدیل شود که ما همگی او را می‌شناسیم.

نوب که خود اوست و سایبوت در واقع سایه‌ایست که او را همراهی می‌کند، با یک سلاح داس مانند بازگشته است. سلاحی که برای شخصیتی مثل او کمی نامتعارف است اما در عمل گویا بسیار موفق عمل می‌کند!

 

15 بازی ویدیویی که باید به تاخیر می‌افتادند
معرفی بازی The Last of Us Part 1
معرفی بازی Soul Hackers 2

شنگ سونگ (shang Tsung)

شنگ سونگ قبل از شائوکان، خبیث اصلی سری محسوب می‌شد اما بعد از شکستی که توسط Liu Kang خورد، به یک شخصیت قابل بازی و همینطور دست راست شائوکان تبدیل شد. او هم مثل چندین تن از شخصیت‌های قدیمی سری در نسخه X حضور نداشت اما حضورش برای قسمت یازدهم تایید شده است. این جادوگر که چهره خود را به شکل هرشخصی می‌تواند در بیاورد اکنون به عنوان اولین شخصیت قابل بازی در DLC قسمت یازدهم تایید شده است. چهره شنگ سونگ به رسم نوستالوژی با سری فیلم‌های Mortal Kombat توسط آقای کری هیرویوکی تاگاوا (Cary-Hiroyuki Tagawa) بازیگر نقش شنگ سونگ در این سری فیلم‌ها، موشن کپچر شده است. علاوه بر آن بخش Krypt که برای خرید آیتم‌های جدید وجود دارد، در جزیره شنگ سونگ است که بیش از پیش حضور این شخصیت را برای طرفداران هیجان‌انگیزتر می‌کند.

 

کوتال کان (Kotal Kahn)

او یکی از شخصیت‌هایی بود که اولین بار در قسمت X حضور پیدا کرد. کوتال، امپراطور فعلی دنیای بیرونیست و به نوعی تکیه بر جای شائوکان زده است. کوتال کان تا قبل از تایید حضورش برای قسمت یازدهم، سرنوشت سرشار از ابهامی در داستان X داشت. اما اکنون او با همان درایت و سبک مبارزه بسیار سنگین و خشن خود بازگشته است تا جایگاه خود را به عنوان پادشاه واقعی دنیای بیرونی (Outworld) ثابت کند.

 

کونگ لائو (Kung Lao)

پدر جد او کونگ لائو بزرگ بود. کونگ لائو بزرگ در واقع اولین مبارز از زمین بود که توانست در مسابقات Mortal Kombat پیروز شود و سرنوشت این دنیا را تغییر دهد. کونگ لائوی فعلی دست کمی از پدر جد خود ندارد. او مبارز تواناییست و در کنار دوست خود یعنی Liu Kang به «راهبان شائولین» ملقب هستند. کونگ لائو با اولین حضورش در قسمت دوم Mortal Kombat نشان داد که یک مبارز معمولی نیست. او با استفاده از کلاه معروف خودش نمی‌گذارد که دشمنان بیش از حد به او نزدیک شوند و نتیجه استفاده از این کلاه، فیتالیتی‌های بسیار خشنیست که تا مدت‌ها در ذهنتان باقی می‌ماند.

 

لیو کانگ (Liu Kang)

او تا قبل از ریبوت سال ۲۰۱۱ به نوعی قهرمان این سری محسوب می‌شد، اما اکنون به یکی از خبیث‌ترین شخصیت‌های این دنیا تبدیل شده است. سرنوشتی که دچار معشوقه‌اش کیتانا و دوستش کونگ لائو هم نیز شد. او که اکنون در دنیای Netherrealm شیاطین را پادشاهی می‌کند یکی از جدی‌ترین خطرها برای زمین است. برای همین هم بود که Raiden در پایان قسمت X به او و کیتانا هشدار بسیار خشنی داد. اما باید دید که این راهب سابق شائولین در تقابل با مبارزان زمین و همینطور خودش اما از یک زمان دیگر چه کاری می‌تواند بکند. آیا او ممکن است پیروز شود و زمین را به سلطه خود در بیاورد؟

 

کالکتور (Kollector)

کالکتور (Kollector) از دیگر شخصیت‌های جدید بازی Mortal Kombat 11 است. این شخصیت شش دستی، که چهارتا از دست‌هایش، روی شانه‌ها و دوتای دیگر در پشت قرار دارند؛ علاقه بسیاری به اشیا قیمتی دارد. کالکتور، فقط ثروت برایش اهمیت دارد. از هرکسی که وی را به چالش می‌کشاند؛ در صورت پیروزی یک شی قیمتی را برمی‌دارد. در فقر به دنیا آمده و وضعیت حال خودش را مدیون شائو کان (Shao Kahn) است و سعی‌اش را می‌کند تا با مبارزه برای وی، قدردان آن باشد.

ستریون (Cetrion)

ستریون (Cetrion) نیز جز آن دسته از شخصیت‌هایی است که برای اولین بار در مجموعهMortal Kombat  حضور پیدا می‌کند. وی خواهر و هم‌خون شینوک (Shinnok) است. پس می‌توانید حدس بزنید که جزء خدایان و الهه‌های بالارده این بازی محسوب می‌شود. همچنین وی دختر کرونیکا (Kronika) و یکی از شخصیت‌های شرور بازی Mortal Kombat 11 نیز است. وی مثل برادرش، به خدایان خیانت کرده است. سلطه او بر طبیعت و زندگی است و به همین دلیل می تواند عناصر زمین، آب، آتش و هوا را کنترل کند.

جکسون بریجز (Jackson Briggs)

اولین حضور جکسون بریجز (Jackson Briggs) به Mortal Kombat 2 بر می‌گردد. از همین رو می‌توان این شخصیت را جز قدیمی‌های این مجموعه دانست. جورج جکسون «جک» بریجز، یکی از سرباز های ارتقا یافته سایبرنتی ازتش آمریکا است که رهبر آژانس تحقیقاتی O.I.A نیز است. از آنجایی که وی عضو ارتش است، می‌توان به سرسخت بودنش در میدان جنگ، پی برد. از ویژگی‌های او می‌توان به بدن مقاوم و قوی اشاره کرد. همچنین به دلیل استفاده از قدرت‌های سایبرنتیک، قدرت فیزیکی بدن خود را افزایش داده است و می‌تواند، با مشت‌های سهمگین‌اش دشمن را به زانو در آورد. همچنین با سلاح‌های قابل حمل، ضربات دردناکی را به دشمنان خود وارد می‌کند.

کیتانا (Kitana)

شاهزاده کیتانا را نیز می‌توان همانند جک، در لیست شخصیت‌های قدیمی سری Mortal Kombat  قرار داد که قرار است باری دیگر به بازی برگردد. این شخصیت ده هزار ساله، می‌تواند در قلمرو خودش که ادنیا (Edenia) نام دارد؛ ظاهرش را جوان کند. مبارزه‌های کیتانا (Kitana) عمدتا به بادبزنی که در دستش است بستگی دارد. این بادبزن‌ها که فلز‌هایی به خود دارد؛ می‌تواند مانند شمشیر فولادی، روی دشمنان اثر بگذارد و باعث صدمه دیدن آن‌ها شود. همچنین می‌تواند در هر موقعیتی، چه روی زمین و چه در هوا، تیغه‌های فولادی بادبزن را به سمت دشمنان خود پرتاب کند و به آن‌ها صدمه بزند.

کرونیکا (Kronika)

کرونیکا (Kronika) قرار است به عنوان ویلن و شخصیت شرور اصلی، برای اولین بار در مجموعهMortal Kombat  و در بازیMortal Kombat 11  حضور پیدا کند. او نگهدار زمان و معروف به معمار سرنوشت جهان است. همچنین وی مادر شینوک (Shinnok)، الهه مرگ و تاریکی و ستریون (Cetrion)، الهه زندگی و روشنی است. طبق اخبار منتشر شده، تجربه نبرد در مقابل این شخصیت تنها در بخش داستانی و Towerهای بازی میسر خواهد بود. طبق گفته سازندگان، کرونیکا (Kronika) نقش مهمی بر روند داستانی بازی دارد و یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بازی به حساب می‌آید.

فراست (Frost)

 

فراست (Frost) یکی از جنگجو‌های خانواده لین کویی (Lin Kuei) در سری بازی‌های مبارزه‌ایMortal Kombat  است که برای اولین بار در بازی Mortal Kombat: Deadly Alliance به عنوان یکی از شاگردان ساب زیرو (Sub-Zero) حضور پیدا کرد و همانند آن قادر به منجمد کردن اجسام است. حرکات وی شباهت بسیاری به ساب زیرو (Sub-Zero) دارد. از شباهت‌های حرکات این دو می‌توان به منجمد کردن حریف اشاره کرد. 

این لیست آپدیت خواهد شد...

برچسب ها: Mortal Kombat 11
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.