با عرضه نهچندان درخشان بازی Halo Infinite استودیو 343 Industries و شرکت مایکروسافت نتوانستند تا به آنچه در پیشبینیها و برنامهریزیهای صورت گرفته برای این بازی در ذهن داشتند دست پیدا کنند، همین موضوع باعث شده است تا سازندگان این بازی در استودیو 343 Industries در روز گذشته تصمیم به تغییر و تعدیل برخی از برنامههای خود برای پشتیبانی از بازی Halo Infinite بگیرند.
اما در جواب این تصمیم گرفته شده از سوی استودیو 343 Industries، مدیر ارشد این مجموعه یعنی جان یوزک (John Junyszek) در یک استریم پخش زنده به ابهامات بهوجود آمده و برنامههای آینده استودیو 343 Industries اینگونه پاسخ داد: «ما در استودیو 343 Industries یک تیم کامل را به پشتیبانی و انتشار محتویات جدید برای بازی Halo Infinite اختصاص دادهایم و انتظار داریم که این تیم بتواند هرچه بیشتر خواستههای بازیکنان و علاقهمندان به بازی را پوشش دهد. همچنین در بخش دیگری از استودیو تیمهای مختلفی بهسختی درحال کار روی پروژههای جدید هستند که باتوجه به مشاهداتی که داشتهام خبرهای بسیار هیجانانگیزی در آیندهای نزدیک از این پروژهها به مخاطبان منتشر خواهد شد.»
در ژانویه سال گذشته میلادی، استودیو 343 Industries شاهد تغییر و تحولات بسیار زیاد و نگران کنندهای بود، بهصورتی که تعداد زیادی از کارمندان این استودیو بههمراه بخش توسعه موتور گرافیکی Slipspace بهطور کامل از این استودیو اخراج شدند و حتی گمانهزنیهایی مبنی بر بسته شدن استودیو 343 Industries نیز در اخبار به انتشار رسید، اما مایکروسافت با تغییر رویه و برنامههایش برای این استودیو و جایگزینی موتور گرافیکی Unreal Engine 5 تصمیم به حفظ و پشتبانی از استودیو 343 Industries گرفت. در پروفایل کاری بسیاری از اعضای مشغول بهکار در استودیو 343 Industries درج شده است که یک بازی معرفی نشده از سری بازی Halo در حال توسعه است اما برخلاف گذشته این عنوان قرار است تا از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 بهره ببرد.