بازی Baldur's Gate 3 میتواند برای بازیکنان تازهوارد کمی دلهرهآور و دشوار بهنظر برسد، خصوصا اگر بخواهید تمام ماموریتهای فرعی بازی را تکمیل کنید. حتی زمانی که سعی میکنید شخصیت خود را تجهیز کنید و بین Traitها، Featها و Cantripها و دیگر چیزها انتخاب کنید، بدون شک کمی گیچ خواهید شد. در حالی که همه چیز کاربرد مخصوص خود را دارد، برخی از گزینههای دردسترس بهتر از بقیه هستند و باید در اولویت قرار گیرند. در این مطلب به معرفی بهترین Traitها، Featها و Cantripها میپردازیم.
D20: در بازی Baldur's Gate 3، D20 به یک تاس 20 وجهی اشاره دارد. عنصری اساسی از مکانیکهای بازی و یکی از ویژگیهای کلیدی سیستم نقش آفرینی بازی Dungeons & Dragons است. برای تعیین نتیجه اقدامات و رویدادهای مختلف در بازی مانند حملات، Skill Check و Saving Throws استفاده میشود.
Ability Check: یکی از مکانیکهای بازی است که برای استفاده از آن باید تاس بریزید و ببینید در یک کار بهخصوص موفق میشوید یا خیر. این کار با چرخاندن تاس 20 وجهی انجام میشود که در آن عدد بهدست آمده با توانایی شما در آن کار جمع یا تفریق میشود. Ability checkها به اشکال مختلف انجام میشوند. به عنوان مثال، اگر میخواهید ببینید آیا به اندازه کافی قوی هستید که بتوانید سر کسی را از جا بکنید، باید یک Ability Check قدرتی انجام دهید.
Skill Check: نوعی Ability Check است که به یک قابلیت (Skill) و Proficiency آن موجود در آن قابلیت بستگی دارد. به عنوان مثال، هنگامی که یک تله در این نزدیکی است، بازی Perception Check یا «بررسی ادراک» انجام میدهد.
Saving Throws: در بازی، Saving Throws اساساً مکانیزمی است که به شخصیت شما اجازه میدهد در برابر برخی از آسیبها مقاومت کند یا بهطور کلی از آن جلوگیری کند. این آسیبها میتوانند از جادوها، تلهها، سموم یا سایر تهدیدات مشابه باشند. انواع مختلفی از Saving Throw وجود دارد که هرکدام با شش توانایی اصلی بازی، یعنی Strength، Dexterity، Constitution، Intelligence، Wisdom و Charisma مرتبط هستند. برای مثال، یک شخصیت ممکن است برای جاخالی دادن یک گلوله آتشین از Dexterity Saving Throw استفاده کند و از Wisdom Saving Throw برای مقاومت در برابر جادوگران استفاده کند.
Attack Roll: یک Attack Roll زمانی رخ میدهد که بازی بخواهد تصمیم بگیرد یک حمله به هدف اثابت میکند یا خیر. Attack Roll از D20 استفاده می کند و می تواند تحت تأثیر Modifierها مانند Ability Score Modifier یا Proficiency Bonus حمله کننده قرار گیرد. در کل، فرمول حملات اینگونه است:
نتیجه حمله = D20 + Ability Score Modifier + (اختیاری) + Proficiency Bonus
Ability Score Modifier: همانطور که گفتیم، در بازی Baldur’s Gate 3، هر شخصیت دارای شش توانایی اصلی است: Strength، Dexterity، Constitution، Intelligence، Wisdom و Charisma. این تواناییها بر عملکرد شخصیت شما تأثیر میگذارند. به عنوان مثال، یک شخصیت با Strength بالا در کارهایی که نیاز به قدرت فیزیکی دارند، مانند بلند کردن اجسام سنگین یا ضربه زدن به دشمنان با شمشیر، بهتر عمل میکند. Ability Modifier عددی است که بر اساس تواناییهای شخصیت شما به تاسهای خاصی در بازی اضافه یا کم میشوند. اگر شخصیت شما قدرت بدنی بالایی داشته باشد، ممکن است هنگام تلاش برای شکستن یک در Bonus دریافت کند. از سوی دیگر، اگر آنها خیلی کاریزماتیک نباشند، ممکن است در هنگام تلاش برای متقاعد کردن کسی جریمه شوند.
Proficiency: این مکانیک بهعنوان یک Modifier مثبت عمل میکند. وقتی شخصیت شما در یک کار خاص یا در استفاده از برخی از آیتمها عملکرد خوبی داشته باشد، Proficiency دریافت میکند. این جایزه به طور خودکار برای هر تاسی که میریزید یا کاری که در آن مهارت دارید اعمال میشود. امتیازی که از Proficiency به دست میآید Proficiency Bonus نامیده میشود؛ یک عدد ثابت است که فقط در سطوح (Level) خاصی افزایش مییابد. به عنوان مثال، اگر Proficiency Bonus شما در Animal Handling عددی مانند 2+ باشد، در هرکاری که به Animal Handling مربوط باشد تاس شما 2+ دریافت میکند.
Damage Rolls: هر سلاح، طلسم و توانایی هیولاها، آسیب (Damage) مشخصی را وارد میکند. شما تاسِ آسیب یا Damage Roll را میاندازید، هر گونه Modifier را به آن اضافه میکنید و سپس به دشمن آسیب میزنید. سلاحهای جادویی، تواناییهای ویژه و سایر عوامل میتوانند آسیب شمارا قویتر کنند یا به اصطلاح به آن Bonus بدهند.
Disadvantage: زمانی که بازیکنان تحت تأثیر Disadvantage قرار دارند، در زمان انجام Ability Check یا Saving Throw دو تاس d20 میاندازید و پایینترین عدد برای شما انتخاب میشود. این بدان معناست که Disadvantage موفقیت شما را در انجام برخی از کارها سختتر میکند.
Advantage: دقیقا برعکس Disadvantage است و تاسی که عدد بیشتری دارد انتخاب میشود.
Reactions: این مکانیک در بازی به شخصیتها اجازه میدهد تا تواناییهای مختلفی مانند Opportunity Attack یا از برخی از جادوها استفاده کند. برخلاف اعمال معمولی و Bonusها، Reactionها خارج از نوبت یک شخصیت انجام میشوند.
Opportunity Attack: این مکانیک که بهعنوان Attack of Opportunity نیز شناخته میشود یک Reaction است که به شما اجازه میدهد به طور خودکار به دشمن حمله کنید (بیرون از نوبت خودتان) و هر زمان که دشمن قصد دارد از محدوده نزدیک شما فاصله بگیرد به او ضربه بزنید. دشمنان شما نیز میتوانند این کار را انجام دهند.
انواع آسیبها: کلا در بازی چهار نوع آسیب وجود دارد. آسیبهای سرمایی (Cold)، آتشین (Fire)، اسیدی (Acid) و فزیکی.
معنی 1d4، 1d6، 1d8 و 1d10: در بازی در Baldur’s Gate 3 این عبارات برای نشان دادن نوع تاس ریختن شما استفاده میشود. عدد قبل از d نشان میدهد که چند بار تاس میاندازید. بنابراین، برای مثال 3d4 به این معنی است که شما یک تاس چهار وجهی را سه بار میاندازید، و نتیجه میتواند هر عددی بین 3 تا 12 باشد.
مطالب مرتبط: کارهایی که باید در ابتدای بازی Baldur’s Gate 3 انجام دهید
Cantrip سادهترین شکل جادو در بازی Baldur's Gate 3 است. برخلاف طلسمهای چند لایه که از منابع محدود استفاده میکنند، Cantrip میتواند برای تعداد نامحدودی اجرا شود. با این حال، قدرت آنها کم یا موقعیتی است. این جادوها را میتوان با هر دو کلاس و تعداد کمی از نژادها در بازی یاد گرفت. در ادامه به بهترین جادوها در این دسته اشاره میکنیم:
این جادو را میتوان یک Abjuration Cantrip (جادویی که هدف را در برابر اثرات و شرایط طلسم مقاومتر میکند.) که باعث میشود حملات Piercing، Bludgeoning، و Slashing فقط نیمی از آسیب را وارد کنند، که در هنگام تلاش برای زنده ماندن بسیار خوب و کارآمد است. تاثیر این جادو تا دو نوبت (Turn) بهجا میماند و و برای کلاسهای High Elf، High Half-Elf، Eldritch Knight، Sorcerer، Wizard، Bard، College of Valour و College of Lore در دسترس است.
این Cantrip زیاد شدن جان هدف را تا نوبت بعدی متوقف میکند و در عین حال باعث ایجاد Disadvantage در حملات علیه مردگان میشود. این جادو آسیب نکروتیک 1d8 را با برد 18 متری وارد میکند و برای کلاسهای Sorcerer، Warlock، Wizard، High Elf، High Half-Elf و Eldritch Knight در دسترس است. چه با اهدافی روبهرو شوید که دائماً بهبود مییابند یا با مردگان دست و پنجه نرم میکنید، این جادو انتخاب بسیار مناسبی است.
این جادو محیط اطراف شما را در شعاع 9 متری روشن میکند و با توجه به اینکه دقت شما در تاریکی کم میشود، میتواند در بسیاری از مواقع بهشما کمک کند. این جادو برای ده نوبت دوام دارد و در کلاسهای College of Lore، College of Valour، Sorcerer، Wizard و Eldritch Knight در دسترس است. البته میتوانید آن را در برخی آیتمها نیز پیدا کنید.
این جادو بهصورت انحصاری فقط برای کلاس Warlock موجود است و یک پرتو انرژی ایجاد میکند که آسیب 1d10 را به دشمن وارد میکند. برد 18 متری دارد و به تاس نیاز دارد، اما اما با بالا رفتن سطح کاراکتر شما، تیرهای اضافی با تاسهای جداگانه اضافه میشوند. علاوه بر این، میتوانید از Eldritch Invocation مانند Agonizing Blast (که از مقدار کاریزمای کاراکتر شما را بهعنوان یک زیاد کننده Damage استفاده میکند.) و Repelling Blast (موجودات را 4.5 متر به عقب هل میدهد) استفاده کنید.
استفاده از جادوی Guidance به دلیل ویژگیهای غیر جنگی آن ضروری است. این جادو شانس شما برای استفاده از Ability Check را بیشتر میکند و یک تا چهار شانس بیشتر خواهید داشت. جادوی Guidance همچنین باز کردن قفلها و بررسی ذهن دیگران را آسانتر میکند. این جادو برای کلاسهای Cleric، Druid، Warlock و Pact of the Tome در دسترس است.
مانند Dancing Lights، این جادو نیز میتواند محیط را روشن کند. تفاوت در این است که این جادو به یک جسم واحد نور تزریق میکند و تا مدت زمان زیادی بهجا میماند. این جادو برای کلاسهای Bard، College of Lore، College of Valour، Cleric، Sorcerer، Wizard، Elf، Half-Elf و Eldritch Knights قابل استفاده است.
این جادو، همانطور که از نامش پیداست، قابلیت دفاع در برابر حملات دشمن را افزایش میدهد و مقاومت شما در برابر جادو را به مقدار +1d4 بیشتر میکند. اثر این جادو تا 10 نوبت باقی میماند و برای کلاسهای Cleric و Druidها در دسترس است.
این جادو تنها برای کلاس Druid در دسترس است و آسیب چوب دستی یا چماق شما را 1d8+2 بیشتر میکند و آسیب سلاح را نیز جادویی میکند.
با استفاده از این جادو روی هدف رعد و برق بزنید و آسیب بین 1d8 را به آن وارد کنید. این جادو همچنین باعث میشود هدف نتواند واکنشی نشان دهد. استفاده از این جادو روی دشمنانی که زره فلزی دارند به شما Advantage میدهد که باعث میشود استفاده از آن دربرابر دشمنان زرهی ارزشمندتر باشد. این جادو برای کلاسهای Eldritch Knight، Sorcerer و Wizard است و تنها نقطه ضعف آن دامنه کم آن است. شایان ذکر است که تاثیرات این جادو تنها برای یک نوبت باقی میماند.
اگر شما از جمله بازیکنانی هستید که از تهدید (Intimidation) زیاد استفاده میکنید، پس استفاده از Thaumaturgy ارزش بالایی خواهد داشت؛ چراکه این جادو روی تاثیرپذیری تهدیدات شما اثر مستقیم میگذارد. این جادو برای کلاسهای Cleric و Tiefling در دسترس است.
جادوی True Strike یکی از جادوهایی است که از اوایل بازی در دسترس است و یکی از Cantripهایی است که اگر استفاده از آن را یاد بگیرید عاشق آن خواهید شد. این جادو روی Attack Roll بعدی شما تاثیر مثبت میگذارد. برد این جادو 18 متر و دوام آن تنها تا دو نوبت است. از آنجا که این جادو از ابتدا برای کلاسهایی مانند Bard، College of Lore، College of Valour، Sorcerer، Warlock، Wizard، Eldritch Knight,، Arcane Trickster، Mage Breaker و غیره در دسترس است، بهتر است که در اکثر زمانها از آن استفاده شود.
این جادو آسیب Psychic 1d4 را به دشمن وارد میکند و در Attack Roll بعدی دشمن Disadvantage ایجاد میکند. علاوه بر این توهین کردن به دشمن حین استفاده از آن نیز بسیار سرگرم کننده است. این جادو برای کلاسهای Bard، College of Lore و College of Valour در دسترس است.
Featها بخش مهمی از ساخت یک شخصیت هستند؛ زیرا مهارتهای فعال (Active) یا غیرفعال (انفعالی) را به همراه دارند و همچنین تواناییهای دیگر را بهبود میبخشند. یک Feat در Levelهای 4، 8 و 12 به شما داده میشود و شما میتوانید در هر زمان سه Feat داشته باشید (البته به قابلیتها و سطح کاراکتر شما بستگی دارد.). شما در بازی باید شرایط استفاده از یک Feat را داشته باشید، اما آنها در غیر این صورت برای همه کلاسها و نژدها در دسترس هستند.
برای همه کلاسها در Level چهار موجود است و به شما امکان میدهد یک توانایی را با 2 یا دو توانایی با 1 افزایش دهید و حداکثر آن را به 20 برسانید. اگر شما یک Ranger و مهارت اصلی شما Dexterity است، Ability Improvements میتواند زره شما را قویتر کند و Attack Roll و Damage Rollها را نیز افزایش دهد.
کاریزمای (Charisma) کاراکترتان یکی بیشتر میکند و برای همه کلاسها در سطح چهار در دسترس است. همچنین این Feat برای شخصیتهایی که کاریزما یکی از اصلیترین قابلیتهایشان است (مانند Warlock) بسیار مفید است.
برای همه کاراکترها در سطح 4 در دسترس است و از شگفتزده شدن (Surprise) کاراکتر شما جلوگیری میکند و زره شما را 5+ میکند. بهترین استفاده از این Feat را میتوان در شخصیتهای جادوگر یافت که ضعیف کردن دشمنان و قوی کردن متحدان از آن استفاده میکنند.
قدرت (Strength) یا مهارت (Dexterity) شما را یکی افزایش میدهد و حداکثر آن را به 20 میرساند. این Feat که در سطح 4 برای تمامی کلاسها موجود است، مسافت پرش را 50 درصد افزایش میدهد. همچنین از 1.5 سرعت حرکت (Movement Speed) استفاده میکند تا زمانی که در حالت مستعد هستید بتوانید بایستید.
اگر در استفاده از سلاحهای ظریفی مانند خنجر، شمشیر شرقی (Scimitar)، شمشیر کوتاه، دارت یا رپیرز مهارت دارید، این Feat کاربردی خواهد بود. همچنین عملکرد زره شما را نیز بهبود میبخشد تا بتوانید حملات دشمن به شما آسیبی وارد نکنند. این Feat نیز در سطح 4 برای تمامی کلاسها در دسترس است.
این Feat هم در سطح 4 برای همه کلاسها در دسترس است و نهتنها زره شما را +1 میکند، بلکه با استفاده از آن میتوانید دو سلاح سبک را همزمان استفاده کنید.
این یکی دیگر از Featهایی است که در سطح چهار برای تمامی کلاسها در دسترس است و استقامت و قدرت بدنی (Constitution) شما را +1 میکند و حداکثر آن را به 20 میرساند. استراحتهای کوتاه نیز سلامت شما را به طور کامل باز میگرداند.
شاید یکی از مهمترین Featها برای شخصیتهای جادوگر Elemental Adept باشد که باعث میشود طلسمهای شما مقاومت در برابر نوع آسیب انتخابی را نادیده بگیرند (که گزینههای انتخابی آن اسید، آتش، سرما، رعد و برق و تندر هستند). این بدان معنی است که برای مثال اگر روی دشمنی که در برابر آتش مقاوم است از یک جادوی آتشین استفاده کنید، آسیب جادو به طور کامل به او وارد میشود. علاوه، ریختن یک طلسم از این نوع باعث میشود که آوردن عدد یک در تاس برای آن جادو غیر ممکن شود. این Feat نیز در سطح 4 برای تمامی کلاسها در دسترس است.
این Feat آسیب سلاحهای سنگین (Heavy Weapons) شما را بهبود میبخشد و آسیب آن را 10+ میکند، اما در عوض Attack Rollهای شما 5- میشود. ضربه Critical یا کشتن یک دشمن با حملات سلاح سرد، امکان انجام یک حمله دیگر را برای آن نوبت، به عنوان یک پاداش، فراهم میکند. این Feat برای همه کلاسها در سطح چهار در دسترس است.
این Feat هم در سطح چهار بری تمامی کلاسها درد سترس است و باعث میشود مهارت شما با زرههای سنگین بالاتر برود. قدرت بدنی شما نیز 1+ میشود و تا حداکثر 20 افزایش مییابد.
این Feat شباهت زیادی به Heavily Armored دارد و تنها فرق آن این است که 3 آسیب کمتر از حملات غیر جادویی دریافت میکنید.
مهارت شما با زرههای سبک را بهبود میبخشد و Strength یا Dexterity را 1+ (حداکثر 20( میکند و برای همه کلاسها در سطح چهار در دسترس است.
جادوگران (Mageها و Spellcasterها) میتوانند از خطرناک ترین دشمنان بازیهای Baldur’s Gate باشند. Mage Slayer از این جهت به شما کمک میکند که در برخی از حرکتات جادوگران Disadvantage ایجاد میکند. همچنین، اگر هدفی در محدوده ضربه ضدن شما از جادو استفاده کند، به شما Advantage در استفاده از Saving Throw میدهد و میتوانید بلافاصله به عنوان واکنش (Reaction) به آنها حمله کنید. این Feat نیز در تمامی کلاسها در سطح چهار قابل استفاده است.
Featهای Magic Initiate همگی در سطح چهار برای تمامی کلاسها موجود هستند. این Feat این امکان را به شما میدهد تا دو Cantrips و یک Spell سطح 1 را از لیست Bard’s Spell یاد بگیرید. استفاده از هر سه به کاریزما نیز بستگی دارد و شما فقط می توانید یک بار در هر استراحت طولانی (Long Rest) از جادو استفاده کنید.
مانند نسخه Bard، این به شما امکان میدهد دو Cantrips و یک Spell سطح 1 از لیست Cleric’s Spell (که در هر Long Rest یک بار Refresh میشود) را یاد بگیرید. Wisdom توانایی مورد نیاز شما برای استفاده از این سه جادو است.
با این Feat میتوانید دو Cantrips و یک Spell از لیست Druid’s Spell به دست آورید و برای اجرای این جادوها پس از هر استراحت طولانی به Wisdom نیاز دارید.
امکان یادگیری دو Cantrips و یک Spell سطح 1 را از لیست Sorcerer’s Spell فراهم میکند و برای اجرای این جادوها پس از هر استراحت طولانی به کاریزما نیاز دارید.
دو Cantrips و یک اسپل سطح 1 را از لیست Warlock’s Spell بیاموزید. استفاده از آنها به کاریزما نیاز دارد.
دو Cantrips و یک Spell سطح 1 را از لیست Spell Wizard کسب کنید. برای استفاده از آنها پس از هر استراحت طولانی به Intelligence بستگی دارد.
مطالب مرتبط: 10 نکته که باید پیش از شروع بازی Baldur's Gate 3 به آنها توجه کنید
برای کاراکترهای Ranger یا در کل شخصیتهای دور زن، باید تا حد امکان از موقعیتهای بلند استفاده کنید. با این حال، مواقعی وجود خواهد داشت که دشمنان شما را غافلگیر خواهند کرد. Sharpshooter از این لحاظ به شما کمک میکند که سلاحهای دور برد شما از جریمه (Penalty) ارتفاعات بالا رنج نخواهند برد. همچنین قدرت سلاح شما +10 میشود، اما Attack Rollهای شما 5- خواهد شد. Sharpshooter برای تمامی کلاسهایی که به سطح چهار برسند در دسترس است.
عملکرد کاراکتر شما در استفاده از سپر را بهبود میبخشد، بهاین صورت که برای مثال اگر دشمن شما از Saving Throw استفاده کند، آسیبی نمیبینید و اگر دشمن در استفاده از Saving Throw موفق نشود، آسیب آن به شما وارد میشود. در سطح 4 میتوان از این Feat برای همه کاراکترها استفاده کرد.
میتوانید عملکرد سه قابلیت را در سطح چهار تمام شخصیتها بهبود ببخشید.
یک Cantrip به دست آورید و تعداد حملات مورد نیاز برای Critical Damage دادن را 1- میکند. با اینکه این Feat برای همه کلاسها در سطح چهار در دسترس است، اما باید قابلیت Spellcast را داشته باشید.
Attack Roll و Damage Roll را براساس اصلاح کننده Strength دو بار قوی میکند. قابل استفاده برای تمام کلاس های سطح چهار.
این Feat جان کاراکتر شما را 2+ میکند و برای تمامی کاراکترها در سطح چهار قابل استفاده است.
هنگام استفاده از تمرکز (Concentration) برای اجرای یک جادو، یک Advantage برای استفاده Saving Throws دریافت خواهید کرد. اگر هدفی خارج از محدوده باشد، میتوان از Shocking Grasp نیز به عنوان واکنش استفاده کرد. این Feat برای همه سطحها موجود است اما برای استفاده از آن به Spellcast نیاز دارید.
Strength یا Dexterity کاراکتر را 1+ میکند (حداکثر 20) و به شما امکان میدهد عملکرد چهار سلاح را برای آن شخصیت بهبود ببخشید. این Feat نیز برای تمامی کلاسها در سطح چهار در دسترس است.
عملکرد استفاده از آلات موسیقی را بهتر کنید و کاریزمای شخصیت را +1 (حداکثر 20) کنید.
آسیب سلاحهایی مانند Glaive، Spear، Quarterstaff یا Halberd را افزایش میدهد و یک Opportunity Attack برای اهدافی که در محدوده شما هستند فراهم میکند.
این Feat نیز همانند بسیاری دیگر از Featها در سطح چهار برای تمامی کلاسها در دسترس است. شما میتوانید یک توانایی را (Strength، Dexterity، Constitution، Intelligence، Wisdom و Charisma) 1+ کنید و آن را به 20 برسانید.
دو Ritual Spells میتوانید یاد بگیرید و این Feat نیز برای تمامی کلاسها در سطح چهار موجود است اما باید Intelligence یا Wisdom سیزده یا بالاتر داشته باشید.
با استفاده از این Feat میتوانید هنگام انجام حملات با سلاح، دو بار تاس بریزید. بالاترین عدد تاس در محاسبات درنظر گرفته میشود و شانس شما برای حملات کشندهتر افزایش مییابد.
ویژگیها بیشتر شبیه پاداشهایی برای شروع بازی با نژادهای مختلف هستند و هنگام تصمیم گیری در مورد یک شخصیت، انگیزههای منحصربهفردی را ارائه میدهند.
مسافتی را که میتوانید در هر نوبت حرکت کنید را تعیین میکند. Gold Dwarves، Shield Dwarves، Lightfoot Halflings و Strongheart Halflings تنها میتوانند 7.5 متر در هر دور حرکت کنند. در غیر این صورت، Tieflings، Githyanki، Drow و انسان در هر دور 9 متر حرکت میکنند.
از سوی دیگر، Wood Elfها و Wood Half-Elfها میتوانند 10.5 متر حرکت کنند که بیشترین حرکت را در بین هر نژاد دارند و همین موضوع آنها را به یک نژاد چابک تبدیل میکند. این ویژگی برای هر نوع سبک بازیای، چه مخفی کاری چه نزدیکزن یا دورزن، کاملا ایدهآل است.
Wood Elfها و Wood Half-Elfها همچنین از ویژگی Mask of The Wild بهره میبرند که عملکرد آنها را در کارهای مخفی کاری بهبود میبخشد.
اگرچه Gold Dwarves نمیتوانند مسیرهای خیلی طولانی را طی کنند، اما با انعطافپذیری خود آن را جبران میکنند. این ویژگی حداکثر جان کاراکتر را 1+ میکند. شاید زیاد بهنظر نرسد، اما در هر سطح یکی به جان شما اضافه میشود.
Lightfoot Halflingsها با این ویژگی عملکرد بهتری در کارهای مخفیانه بهدست میآورند که باعث میشود بهراحتی توسط دشمن دیده نشوند.
در استفاده از Saving Throws در برابر سمها Advantage کسب کنید و در برابر سم مقاوم شوید. این ویژگی فقط برای Strongheart Halflings در دسترس است.
این ویژگی تنها برای نژاد Dragonborn در دسترس است و بسته به کلاستان مقاومتهای مختلف در برابر آسیبهای عنصری ارائه میدهد و نوع Breath Weapon شما را تغییر میدهد.
مهارت شما در تهدید کردن را بهتر میکند و فقط برای Half-Orcها در دسترس است.
این ویژگی تنها برای Deep nomes، Forest Gnomes و Rock Gnomes در دسترس است و به Intelligence، Charisma، Wisdom و Saving Throwهای شما Advantage میدهد.
این ویژگی مخصوص Duergar Gnomeها است و برای Saving Throwها Advantage فراهم میدهد برای بیرون آمدن از حالت Charmed یا Stunned توصیه میشود.
نژاد Half-Orc به لطف این ویژگی میتوانند آسیبهای مخربی وارد کنند. این باعث میشود زمانی که با استفاده یک سلاح نزدیکزن Critical Damage وارد میکنید، بتوانید دوباره تاس بریزید و آن مقدار را به Critical Damage اضافه کنید.
این ویژگی مخصوص Deep Gnome است و در کارهای مخفیکارانه به شما Advantage میدهد.
با این ویژگی، زمانی که شخصیت شما میمیرد میتواند دوباره با جان 1 زنده شود. این ویژگی پس از هر استراحت طولانی دوباره قابل استفاده است و فقط برای Half-Orcها در دسترس است.
بازی Baldur’s Gate 3 هم اکنون برای کامپیوتر و پلی استیشن 5 در دسترس است.