کارگردان اصلی بازی Final Fantasy 16 جزئیات جدیدی از نحوه استفاده بازی از ویژگیهای کنترلر دوال سنس کنسول پلی استیشن 5 ارائه کرده است. هیروشی تاکای (Hiroshi Takai) در یک مصاحبه با بلاگ پلی استیشن گفته است که این بازی در حین نبرد و در حال اکتشاف کردن، از محرکهای تطبیقی کنترلر و بازخورد لمسی آن استفاده می کند. او گفت: «بخشهای خاصی وجود دارد که بازیکن باید درهای سنگین را باز کند و ما از محرکهای تطبیقی در آنجا برای نشان دادن این احساس تلاش و مقاومت استفاده کردهایم، همچنین هنگام سواری بر چوکوبوها نیز از این قابلیت استفاده شده است».
تاکای ادامه داد: «بازخورد لمسی می تواند لرزشهای بسیار ظریفی ایجاد کند که ما از آنها برای ایجاد احساس حضور تشدید شده در میانپردهها استفاده کردیم. همچنین جلوههای صوتی مورد استفاده در هر صحنه را به دادههای لمسی تبدیل کردیم که به ما امکان میدهد جزییاتی مانند حرکات هوا، که قبلا هرگز قادر به انجام آن نبودهایم را ارائه کنیم».
کمپانی Square Enix بهتازگی اعلام کرده است مراحل توسعه بازی Final Fantasy 16 به پایان رسیده، و به این معنی است که توسعه اصلی بازی پیش از انتشار آن در تاریخ 22 ژوئن (یکم تیر) به پایان رسیده است.
تهیه کننده بازی، ناوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، اخیرا گفته است که مایل به منتشر کردن این بازی برای رایانههای شخصی نیز هست. او به بلاگ ژاپنی پلی استیشن گفت: «درست است که بازی Final Fantasy 16 یک عنوان انحصاری ششماهه برای کنسول پلی استیشن 5 است، با این حال نسخه رایانه شخصی این بازی تا شش ماه دیگر عرضه نخواهد شد».
تریلر جدیدی از گیم پلی بازی Final Fantasy 16 منتشر شد
او افزود: «این به این دلیل است که ما زمان و هزینه زیادی را صرف بهینهسازی پلتفرم پلی استیشن 5 برای ارائه بهترین تجربه بازی کردهایم. البته من دوست دارم در آینده، نسخه رایانه شخصی این بازی را نیز منتشر کنم تا همه بتوانند تا حد امکان از این بازی لذت ببرند. با این حال، حتی اگر بعد از عرضه نسخه پلی استیشن 5 این بازی، شروع به بهینهسازی نسخه رایانه شخصی آن کنیم، در طی شش ماه این کار ممکن نیست. من دوست دارم در نهایت این نسخه را منتشر کنم و در نهایت این کار را خواهم کرد، اما در جایگاهی نیستم که زمان عرضه آن را مشخص کنم».