گوگل استدیا از زمان عرضه موفقیت چشمگیری را تجربه نکرده است و در نگاهی بسیاری از تحلیلگران گوگل در راه یک شکست کامل در زمینه یک پلتفرم آنلاین قدم برمیدارد. یکی از بزرگترین دلایل این شکست را میتوان کمبود عناوین شاخص و محبوب در این سرویس دانست، و حال بعد از مدتها مشخص شده است که دلیل این نقص و کمبود چیزی بهجز خساست گوگل در امر خرید عناوین مختلف از بازیسازان نبوده است.
طبق گزارش رسیده از سوی سایت Business Insider، بسیاری از بازیسازان دلایل خود را مبنی بر منتشر نکردن عناوین محبوب برای سرویس گوگل استدیا را، نبود سرمایهگزاری مناسب گوگل عنوان کردند، یکی از استودیوهای بازیسازی بیان کرده که پیشنهادات گوگل برای خریداری حق انتشار یک عنوان خاص بهقدری ناچیز بوده که حتی این استودیو حاضر به گفت و گو با گوگل نیز نشده است.
طبق گفتههای یک بازیساز مستقل، برخلاف فروشگاهها و پلتفرمهای مطرح عناوین بازی نظیر: فروشگاه مایکروسافت، استیم و یا فروشگاه مجازی Epic Game، گوگل حاضر نیست تا مبلغی را بهعنوان پیش پرداخت در اختیار استودیوهای بازیسازی قرار دهد و میزان سرمایهگزاری گوگل روی پروژههای اینگونه تقریبا صفر است.
درحال حاضر تقریبا 28 عنوان بازی در سرویس استریم گوگل استدیا در اختیار کاربران این پلتفرم قرار دارد، و همانطور که گوگل از مدتها قبل وعده داده است، قرار بر این است که در آیندهای نزدیک این رقم به 100 عنوان برسد، اما این گزارشات جهات مختلفی را از این وعده بهنمایش میگذارند. در بخشهای مختلفی از گفت و گوهای انجام شده با بازیسازان حاضر در این گزارش نقل شده است که استودیوهای بازیسازی در مورد آینده سرویس گوگل استدیا با شک و تردید بسیار مواجه هستند و مطمئن نیستند که آیا ایده جاهطلبانه گوگل سرانجام خوشی خواهد داشت و یا خیر.
از زمان معرفی سرویس گوگل استدیا بازیسازان همانند مخاطبان صنعت بازیهای ویدیویی شاهد معضلات گوگل در قانعسازی بازیکنان مبنی بر کارا بودن سرویس استدیا بودهاند، و همین موضوع در کنار سیاستهای غلط اتخاذ شده از سوی گوگل در زمینه مذاکرات با شرکتهای بازیسازی باعث شده است تا این سرویس زمان بسیار سختی را در برهه عرضه تجربه کند و حال بعد از گذشت چندین ماه از ورود این سرویس به بازار شاهد هستیم که آینده این ایده از همیشه تاریکتر بهنظر میرسد.