در مصاحبه یکی از توسعهدهندگان Square Enix با PlayStation Blog، او به نگرانی طرفدارن درباره سبک عادی این بازی اشاره کرد و توضیح داد چه چیزهایی بازی Outriders را از بقیه بازیها متمایز میکند. او حتی گفت که از یکی از طرفداران شنیده است که «Square Enix در ساخت بازی علمیتخیلی اشتباه میکند.»
توبی پالم (Toby Palm) در صحبتهایش گفته است: «وقتی People Can Fly شروع به کار کردن روی پروژه کرد، ایدهشان این بود که این بازی متفاوت از بقیه بازیهای علمیتخیلی امروزی باشد. از همان روز اول تیم ما تمرکز زیادی روی داستان و روایت داشتند و میخواستند برای بازی Outriders یک دنیای علمیتخیلی نو بسازند که چیزی فراتر از ظاهرسازی است. ما میخواهیم جزئیاتی را بسازیم که عمقدار و بحثبرانگیز هستند.»
پالم در صحبتهایش گفت که بازی Outriders دارای لایههای مختلف است و بازیکنان این لایههای مختلف را با بازی کردن درک میکنند. همچنین گفته شده که داستان بازی طی ۲۰۰ سال (از سال ۲۰۲۰ تا ۲۲۰۹) جریان دارد که طی آن دیدگاههای سیاسی و اقتصادی مختلفی را به تصویر میکشد. در طی داستان بازیکنان به جزئیات پنهان بازی پی میبرند زیرا که بازی Outriders به روایت و داستان تکیه میکند.
بازی Outriders در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ برای کنسولهای نسل کنونی و کنسول Ps5 و ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد.