یکی از مهمترین نکاتی که استودیو سازنده بازی Outriders؛ یعنی استودیو People Can Fly تمایل دارند که مخاطبی بازی از آن آگاهی پیدا کنند این است که این بازی یک عنوان سرویس محور در زمان عرضه نخواهد بود. این بدان معنا است که بازی Outriders به صورت یک پکیج کامل در همان روز عرضه در دسترس قرار میگیرد و قرار نیست به مرور زمان محتویات جدیدی به سبک سایر بازیهای آنلاین سرویس محور با هزینه بیشتر برای آن منتشر شود.
با این که بازی Outriders بسیاری از المانهای سبک شوتر-لوتر بازیهای نقشآفرینی را در دل خود دارد اما خوشبختانه عاری از هرگونه خرید و فروش درون بازی با پول حقیقی (Microtransaction) خواهد بود. با این که دموی قابلبازی این عنوان به صورت رایگان در تاریخ 25 فوریه (7 اسفندماه) منتشر میشود اما محصول نهایی یک عنوان رایگان (Free to Play) نخواهد بود.
با انتشار اخبار این که استودیو People Can Fly تمایل دارد تا جایی که ممکن است بازیهای خود را از بازیهای سرویس محور جدا کرده و مسیر عناوین مشابه این سبک را طی نکند برخی از افراد دچار این دغدغه شدهاند که آیا بازی Outriders محتویات پس از عرضهای خواهد داشت یا خیر. کارگردان بازی؛ یعنی بارتوش میتا (Bartosz Kmita) در مصاحبهای با وبسایت VG247 چنین میگوید:
منظور ما از سرویسمحور نبودن بازی Outriders این نیست که پس از عرضه کاملاً آن را به حال خود خواهیم گذاشت. حتی اگر بازی نتواند موفقیتآمیز باشد باز هم ما برنامههایی داریم که پس از انتشار بازی در راستای ایجاد تعادل در بازی و بهبود سایر چیزها از آن پشتیبانی کنیم. البته اگر بازیکنان از بازی خوششان بیاید و این عنوان بتواند به موفقیت دست پیدا کند ما با کمال میل به توسعه محتویات بیشتر برای آن خواهیم پرداخت؛ بنابراین همه چیز به واکنش بازیکنان به این بازی بستگی دارد و این که آنها نسبت به این بازی چه احساساتی از خود نشان خواهند داد.
بازی Outriders اولین بازی جدید استودیو People Can Fly پس از جدایی این استودیو از شرکت Epic Games و اعلام استقلال در سال 2015 میلادی است. این بازی سالها تلاش ما را نمایندگی میکند و بزرگترین سرمایهگذاری برای شرکت ما است. این بازی در واقع پرچمدار استودیو ما به شمار میرود. ناشر بازی؛ شرکت Squre Enix شدیداً از ما پشتبانی کرده و با سرمایه خود به ما اعتماد کردند. در ابتدا بازی Outriders به عنوان یک بازی بسیار کوچک و محدود شروع به کار کرده بود. ما این اعتماد ناشر بازی را در چگونگی رشد و توسعه هرچه بیشتر آن دیدهایم. این بازی برای همه ما یک چیز بسیار بااهمیت است و امیدواریم که مردم از آن لذت ببرند.
بازی Outriders در ابتدا برای عرضه در سال 2020 میلادی برنامهریزی شده بود اما تا تاریخ 1 آوریل آنی (12 فروردین ماه) دچار تاخیر شد. این بازی در تاریخ ذکر شده برای پلتفرم رایانههای شخصی از طریق پلتفرم Stadia، فروشگاه Steam و فروشگاه Epic Games و کنسول ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/سری اس، کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.
با این که بازی Outriders یک عنوان با تمرکز روی بخش co-op است اما از سرورهای اختصاصی (Dedicated Servers) برخوردار نخواهد بود. استودیو People Can Fly اعلام کردهاست که این بازی از درون یک بازی سبک نقشآفرینی محسوب میشود و دارای بخش داستانی احمقانه استاندارد مشابه سایر بازیهای سبک تیراندازی نخواهد بود.