تک دمو Unreal 5 روی پلی استیشن 5 گرافیکی بی نظیر را نشان می دهد

تک دمو Unreal 5 روی پلی استیشن 5 گرافیکی بی نظیر را نشان می دهد

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
3 سال و 11 ماه و 17 روز پیش

کمپانی اپیک گیمز(Epic Games) در سالیان اخیر با طراحی موتور بازی سازی‌اش یعنی آنریل انجین (Unreal Engine) بخش بزرگی از صنعت بازی‌سازی را تحت سلطه  درآورده و حالا با معرفی آنریل انجین 5، به استقبال نسل جدید بازی‌های ویدیویی می‌رود.

 

آنریل انجین 5 با هدف طراحی و ساخت بازی‌هایی با دنیا های بزرگتر، پر جزئیات تر و پویاتر از گذشته طراحی شده و با توجه به جزئیاتی که در دموی فنی منتشر شده وجود دارد، این موتور بازی سازی در خلق این دنیا ها بسیار موفق عمل خواهد کرد.

 

 

دموی منتشر شده که Lumen in the Land of Nanite  نام دارد، کاملا روی سخت افزار پلی استیشن 5 اجرا شده و با این که بخشی از یک بازی در دست ساخت نیست، اما یک دموی کاملا قابل بازی است. این دمو تمرکز خود را روی دو قابلیت مهم آنریل انجین قرار داده: Lumens و Nanite.

Lumens یک ابزار برای کنترل نورپردازی پویای محیط است و Nanite یک شبیه ساز هندسی بسیار قدرتمند است که به سازندگان اجازه بارگذاری بافت هایی با کیفیت فیلم های سینمایی در آنریل انجین 5 می‌دهد.

«بسیاری از مردم شاید از خودشان بپرسند که آیا این دمو واقعا روی پلی استیشن 5 اجرا شده؟ من به آن‌ها اطمینان می‌دهم که این دمو کاملا روی کیت بازی‌سازی پلی استیشن 5 که در اختیار ماست اجرا شده و هیچ ویرایش یا حقه سینمایی ای در تهیه آن به کار گرفته نشده است. این کیفیت محصول نهایی خواهد بود.»

 

این ها سخنان  کیم لیبری (Kim Libery) مدیر بخش تکنولوژی کمپانی اپیک گیمز هستند. وی در ادامه تاکید می‌کند که حافظه SSD موجود روی کیت بازی‌سازی پلی استیشن 5 بسیار پیشرفته تر از نمونه های مشابه در کامپیوتر های رده بالای حال حاضر است.

به گفته لیبری، هدف اصلی آنریل انجین 5، رساندن سطح واقع گرایی دنیای بازی‌ها به سطح فیلم های امروزی است. تفاوت این واقع گرایی با نسل های قبلی بازی‌ها، در نحوه تعامل واقعی با دنیای بازی خواهد بود.

 

تیم سویینی (Tim Sweeney) رئیس و موسس اپیک گیمز هم اعتقاد دارد آنریل انجین 5 انجام کارهایی را ممکن خواهد کرد که در حال حاضر غیرممکن به‌نظر می‌رسند. « این به معنی سطوح جدیدی از واقع گرایی در طراحی و بارگزاری بافت ها خواهد بود که در کنار ابزار های طراحی درست، خلاقیت و بهره وری بازی‌سازان را افزایش می‌دهد. Lumens و Nanite صرفا در جهت پیشرفت‌های عظیم بصری طراحی نشده اند، بلکه نحوه طراحی و ساخت این بافت‌های بصری را برای طراحان بازی‌ها آسان تر خواهند کرد.»

با وجود اینکه بازی‌ها در حال حاضر به سطوح قابل قبولی در ارائه جزئیات و واقع گرایی رسیده‌اند، اما همچنان دنیاهایی راکد و بی روح به‌نظر می‌رسند. هدف Lumens و Nanite خلق تغییرات محیطی Real-time در دنیای بازی است و آنریل انجین 5 توانایی رندر کردن تمامی این تغییرات به صورت همزمان را خواهد داشت. برای مثال، هنگامی که یک سنگ روی زمین می‌غلتد، انیمیشن هایی از پیش رندر شده و غیرواقعی را از خود نشان نخواهد داد و واکنشی وابسته به حرکات بازیکن از محیط دریافت خواهد کرد. همین موضوع برای نور پردازی در آنریل انجین 5 هم صدق می‌کند.

 

طبق گفته های اپیک گیمز، سطح جزئیاتی که در این دمو شاهد هستیم فقط برای استودیو های بزرگ ممکن نخواهد بود و سازندگان کوچک‌تر هم می‌توانند بدون نیاز به صرف زمان فراوان، تنها با تکثیر بافت‌های موجود به وسعت نقشه مورد نظر خود برسند. تمامی بافت‌های مورد نیاز در فروشگاه Quixel موجود است و حتی نیازی به طراحی آن‌ها توسط سازندگان نخواهد بود.

 

اپیک گیمز خبر خوش دیگری هم برای تیم های کوچک و مستقل دارد. طبق اعلام این کمپانی بازی‌هایی که با آنریل انجین ساخته می‌شوند، تا رسیدن به فروش یک میلیون دلاری از پرداخت حق امتیاز این محصول معاف خواهند بود.

 

 از بازی‌های درحال ساخت با این موتور می‌توان به نسخه نسل بعدی بازی Fortnite اشاره کرد که همزمان با عرضه کنسول های نسل بعد در دسترس قرار خواهد گرفت. سویینی همچنین اعلام کرد تعداد زیادی عنوان دیگر با موتورهای آنریل 4 و 5 در دست ساخت می‌باشند.

 

آنریل انجین 5 اوایل سال آینده میلادی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و از کنسول های نسل هشتم، نسل نهم، و سیستم عامل های ویندوز، Mac، iOS و اندروید پشتیبانی خواهد کرد.

برچسب ها: Unreal Engine 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.