دیشب بود که در جریان مراسمِ مخصوص 15 سالگی مجموعه بازی Assassin’s Creed، یوبیسافت از پلتفرم جدید Assassin’s Creed Infinity رونمایی کرد. این پلتفرم که میزبان عناوینِ بعدی مجموعه خواهد بود، بازیهای مختلف فرنچایز را به هم متصل میکند و به نوعی امکان تجربه مولتی پلیر را هم فراهم میکند. در کنار رونمایی از این پلتفرم، دو بازی جدید از مجموعه هم معرفی شدند که یکی در ژاپنِ فئودالی جریان دارد و شما را در نقش یک شینوبی میگذارد. این عنوان با نام رمزی بازی Assassin's Creed: Codename Red شناخته میشود. بازی دوم هم در زمانِ امپراتوری روم و شکار جادوگرها جریان دارد که نام رمزی بازی Assassin's Creed: Codename Hexe را بر خود دارد و توسط کلینگ هاکینگ (Clint Hocking) کارگردان بازی Watch Dogs: Legions ساخته میشود.
مارک-الکسیس کوته (Marc-Alexis Côté) که از مدیران ارشد مجموعه بازی Assassin’s Creed است، در جریان رویداد مخصوص این مجموعه که خود عضوی از مراسم Ubisoft Forward بود در خصوص پلتفرم Assassin’s Creed Infinity گفت: «Infinity یکبازی نیست، بلکه دروازه ورود مشترکِ طرفدارانمان به آینده مجموعه بازی Assassin’s Creed است. Infinity همانند یک سالن عمومی است که تجربههای مختلف ما و بازیکنانمان را از طریق راههای معنادار و مختلف با هم متحد میکند.»
گویا این سالن عمومی جایی خواهد بود که بازیهای مختلفی در آن حضور خواهند داشت، و انگار اولینِ این عناوین نیز بازی Assassin’s Creed با نام رمزی Red است. کوته که این اثر را «بازی بزرگ و پرچمدارِ بعدی مجموعه و آینده عناوین جهانباز و نقش آفرینی یوبیسافت» توصیف میکند، در دوران ژاپن فئودالی جریان دارد، دورانی که تا کنون بسیار مورد درخواست طرفداران بوده است. تیزر بسیار کوتاهی از این بازی به نمایش گذاشته شد که در آن یک شینوبی به بالای سقف میپرد و خود را با تیغه پنهان (Hidden Blade) نشان میدهد. هنوز اطلاعات دیگری از بازی در دسترس نداریم.
این بازی که توسط استودیو Ubisoft Quebec ساخته میشود، جاناتان دومونت (Johnathan Dumont) را در قامت مدیر نوآوری خود خواهد داشت، دومونتی که پیش از این رهبر توسعه بازی Assassin’s Creed Odyssey و بازی Immortals Fenyx Rising بود.
کوته همچنین از بازی دیگری از مجموعه پرده برداشت که با نام رمزی Hexe شناخته میشود. این عنوان توسط استودیو Ubisoft Montreal ساخته میشود و کلینت هاکینگ، کارگردان بازی Far Cry 2، بازی Splinter Cell: Chaos Theory و بازی Watch Dogs: Legion تیم سازنده را رهبری خواهد کرد. کوته بازی Assassin's Creed: Codename را یک عنوان پرچمدار جدید و نوع متفاوتی از بازی Assassin’s Creed توصیف میکند.
تیزر کوتاهی از این بازی هم به نمایش گذاشته شد اما رسما هیچ اطلاعات بهدردبخوری از آن ندیدیم و نشنیدیم. البته تیزر کمی عجیب هم بود، چرا که نشانِ معروف اسسینها را نشان میداد که همانند طلسم جادوگرها از درختی اویزان شده است. هنوز این مورد تایید نشده است اما با توجه به اینکه همه شایعات درست از آب در آمدهاند، احتمالا Hexe به دوران شکار جادوگرها در آلمان خواهد رفت که تحت حاکمیت امپراتوری مقدس روم جریان داشت. این اتفاقات در 1600 میلادی رخ داده بودند و در همان زمان بود که جنگ 30 ساله نیز اتفاق افتاد و منطقی است که بازی Assassin's Creed Hexe نیز به این دوره تاریخی مراجعه کند. البته هنوز باید منتظر اطلاعات بیشتر و رسمی از خود یوبیسافت باشیم.
بازی Red و بازی Hexe دو عنوانی بودند که برای پلتفرم Assassin’s Creed Infinity معرفی شدند، اما کوته از این مسئله هم پرده برداشت که Infinity امکان تجربه چند نفره را هم به مجموعه بازخواهد گرداند: «در حال بررسی این هستیم که ببینیم چطور میتوان تجربه مستقل و چند نفره را به دنیای بازی Assassin’s Creed بازگرداند، طوری که همه از طریق Infinity به هم متصل باشند.»
با توجه به اینکه اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر نشد، باید ببینیم که یوبیسافت قصد دارد همانند دوران اتزیو (Ezio) حالت موش و گربه به بخش چند نفره بدهد، یا مانند بازی Assassin’s Creed Unity ماموریتهای چند نفره به بازیها اضافه کند، یا شاید هم هر دو گزینه. البته چون میان حرفهای کوته از واژه «مستقل» هم استفاده شد، امکانِ این وجود دارد که روندی مانند بازی Call of Duty Warzone در پیش گرفته شود که بازیِ آنلاین از تجربه داستانی جداست. هیچ یک از این پروژهها تا پایان سال 2023 منتشر نخواهند شد.
یوبیسافت همچنین در یک تریلر دیگر از بازی Assassin’s Creed Mirage رونمایی کرد که در گزارشی جداگانه به آن پرداختیم. بازی Assassin’s Creed Jade هم یک بازی موبایلی از این فرنچایز است که عضوی دیگر از آینده بزرگ مجموعه بازی Assassin’s Creed خواهد بود.