کپکام اطلاعات بیشتری را در مورد بازی Dragon’s Dogma 2 در رویداد Tokyo Game Show به اشتراک گذاشته است و شرکت کنندگان و نشریات امکان امتحان نسخه نمایشی از این بازی را داشتند. جهان بازی نسبتا بزرگ است که با توجه به اینکه نسبت به بازی اول رشدی ۴ برابری داشتهاست، منطقی به نظر میرسد. همچنین کارگردان بازی هیداکی ایتسونو (Hideaki Itsuno) در گفتگویی با VGC توضیح داد که با نبود صفحه بارگیری، میتوان جهان بازی را به شکلی یکپارچه و روان کاوش کرد.
ایتسونو گفت :«از نظر روان بودن دنیای بازی، به هنگام کاوش، هیچ صفحه بارگیریای وجود نخواهد داشت. البته اگر صحنهی سینماتیکی وجود داشته باشد، آن را بارگذاری میکنیم و پس از آن بازیکنان را به کاوش آزادانه در جهان بازی برمیگردانیم. اما از نظر کاوش بازیکنان در سیاه چالها، غارها یا هر نقطهای در جهان بازی، هرگز صفحه بارگیریای نخواهند دید.»
ایتسونو ادامه داد :«جادههایی در بازی وجود دارند که بیشتر به منظور راهنمایی بازیکنان برای اینکه به کجا بروند ایجاد شده است. اما این [جادهها] تنها جنبه پیشنهادی دارند. از آنجایی که میدانیم وقتی جادهای به مردم داده میشود، آن را دنبال میکنند، وجود آنها معنای خاص دیگری در مکانیک بازی ندارد. بنابراین اینها فقط به ما کمک میکنند که بازی را به شکلی طراحی کنیم تا بازیکنان چندان در بازی گم و سردرگم نشوند. همچنین، هوش مصنوعی شخصیتهای بازی از وجود این جادهها آگاه هستند و با آنها به عنوان یک راهنما برای جایی که میخواهند بروند، رفتار میکنند.»
بنابراین، اگر تنها قصد کاوش جهان بازی Dragon’s Dogma 2 را دارید و چندان به داستان اصلی اهمیت نمیدهید و میخواهید ببینید که جهان چه چیزی برای ارائه دارد، دستتان باز است.
« در بازی Dragon’s Dogma 2 این آزادی را دارید که مسیر مد نظر خود را طی کنید. اگر دوست داشتید میتوانید از راههای ارائه شده استفاده کنید. اگر میخواهید خارج از مسیر، به راه خود ادامه دهید، این آزادی را دارید و میتوانید باب میل خود رفتار کنید. با این حال، نمیتوان از صخرههای مسطح بالا رفت اما بازیکنان میتوانند از مناطقی که هم ارتفاع با شخصیت شما هستند بالا بروند.»
در حال حاضر تاریخ انتشاری برای بازی Dragon’s Dogma 2 اعلام نشدهاست، اما این بازی برای ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن 5 و کامپیوترهای شخصی در حال توسعه است. جهان بازی از دو بخش تشکیل شده. بخش Vermind که تحت سلطه Arisenها، کسانی که اژدها را نابود کردند، است و بخش Battahl که روی خرابههای باستانی ساخته شده و توسط Beastmenها مدیریت میشود. همچنین بازیکنان چهار حرفه برای انتخاب کردن دارند و با پیشرفت در بازی، به حرفههای پیشرفتهتر نیز دسترسی پیدا میکنند.