در مصاحبه اخیر با Wccftech، برنامه نویس ارشد شرکت یوبیسافت، استفانی برنهم (Stephanie Brenham)، اعلام کرد که نسخه کنسولی بازی Far Cry 6 دارای قابلیت رهگیری پرتو نخواهد بود. در این مصاحبه، برنهم اعلام کرد که بازیکنان کنسول نمیتوانند از تکنولوژی پیشرفته نورپردازی، لذت ببرند.
برنهم توضیح داد که با نسخه کنسولی بازی Far Cry 6، یوبیسافت قصد دارد عملکرد را بر جلوههای بصری واقعی، ترجیح داده و آن را در اولویت بگذارد. یوبیسافت قصد دارد که نرخ تازه سازی ۶۰ فریم بر ثانیه را در کنار کیفیت وضوح 4K، به کاربران ارائه دهد، که حرکتی قابل تقدیر است. علاوه بر این، یوبیسافت میخواهد تجربه بهتری را در بخش سطح جزئیات و فاصله کشی، روی نسل فعلی کنسولها، ارائه دهد.
برنهم گفت :« قابلیت رهگیری پرتو یک ویژگی مختص کامپیوتر است. روی کنسول، هدف ما استفاده از قابلیتهای سخت افزاری جدید، بهینهسازی عملکرد و رسیدن به نرخ تازه سازی ۶۰ فریم بر ثانیه و وضوح 4K، بوده است. ما این اطمینان را میدهیم که ویژگیهای جدید بازی همچون سیستم آبوهوایی پویا، از تمامی پلتفرمها پشتیبانی کند.»
چیزی که حذف این ویژگی را عجیبتر میکند، این است که شرکت یوبیسافت قبلا قابلیت رهگیری پرتو را در بازی Watch Dogs Legion قرار داده بود. اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم، میتوان گفت بازی Far Cry 6 از ویژگیهای گرافیکی دیگری همچون FidelityFX Super Resolution شرکت AMD، روی کامپیوترهای شخصی و نرخ به روزرسانی متغیر، بهره میبرد.