تا این لحظه، تنها یک تریلر معرفی و چند تصویر مفهومی هنری از بازی Marvel’s Blade به اشتراک گذاشته شده است، اما به نظر میرسد که اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، به نسبت دیگر عناوین در دست توسعه جهان مارول، بسیار شفافتر بودهاند. تا این مرحله، کاملا مشخص شده است که استودیو Arkane چه لحنی را در بازی Marvel’s Blade پیاده سازی کرده است، هدایت هنری آن هدفمند به نظر میرسد و علاوه بر اینها، به نظر میرسد که بازیکنان تا الان سلاحهایی که شخصیت اصلی بازی، اریک بروکس (Eric Brooks)، به همراه خود دارد را دیدهاند.
بازی Marvel’s Blade یک عنوان اکشن سوم شخصی خواهد بود
تصاویر هنری مفهومی منتشر شده از این بازی نشان میدهند که بروکس چگونه میتواند با شهر پاریس جهان بازی Marvel’s Blade، تعامل داشته باشد، اما هنوز مشخص نیست که گیمپلی بازی به چه شکلی خواهد بود. سیستم مبارزه بازی احتمالا متکی به استفاده از سلاحهای سرد مانند کاتانای شخصیت بلید و هفتتیر او به عنوان یک سلاح گرم، خواهد بود و این امکان وجود دارد که همین دو سلاح تمامی وسایل مورد نیاز این شخصیت برای غلبه بر دشمنان در بازی باشد.
یک کاتانا و یک هفتتیر ممکن است تمامی سلاحهایی باشد که بازی Marvel’s Blade به آن نیاز دارد
عناوینی مانند بازی Sekiro: Shadows Die Twice ثابت کردهاند که حتی اگر ابزارها و گزینههایی مکمل در سیستم مبارزات در دسترس باشند، یک سلاح پیشفرض که به تنهایی میتواند تمامی نیازها را برطرف کند، ممکن است تنها مکانیکی باشد که بازیکنان باید به آن تکیه کنند. با فرض اینکه شیوه استفاده از کاتانای شخصیت ،Blade به اندازه شمشیر شخصیت Wolf در بازی Sekiro: Shadows Die Twice جذاب باشد، چنین موردی میتواند برای بازی Marvel’s Blade نیز صادق باشد، حتی با این وجود که این دو بازی به هیچ شکلی شبیه به هم نیستند.
شخصیت Blade را نمیتوان همچون شخصیت Punisher از جهان Marvel، یک ارتش یک نفره در نظر گرفت. با این حال، اگر قرار باشد که این شخصیت به شکلی آگاهانه در پاریسی مملو از خونآشامها زندگی کند، نباید به نظر برسد که Blade به اندازه کافی برای این مقابلهها آمادگی ندارد. در تریلر و تصاویر هنری مفهومی منتشر شده، شخصیت Blade با لباسی ظاهرا ساده به تصویر کشیده شده است و از دیگر لوازم محافظتی مانند زره، استفاده نمیکند.
استودیو Arkane با داشتن رویکردی شیکتر به طراحی شخصیت Blade پرداخته است و مطمئنا با این کار، از طراحی تعداد سرسام آوری از لباسهای مختلفی که این شخصیت در جهان Marvel دارد، جلوگیری کرده است. در واقع به نظر میٰسد که بازی Marvel’s Blade شاید خلاقانهترین تلاش استودیوهای Marvel باشد و به نظر میرسد که سادگی این شخصیت، کلیدیترین عنصر در ایجاد اصالت باشد.
چگونگی تاثیر استفاده از نارنجک و Stake در گیمپلی بازی Marvel’s Blade
این سادگی همچنین در دیگر چیزهایی که شخصیت Blade با خود حمل میکند (به غیر از کاتانا و هفتتیر او) نیز حس میشود. تریلر و تصاویر منتشر شده از این بازی نشان میدهند که به نظر شخصیت Blade، علاوه بر نارنجک، نیزههایی چوبی (Stake) را هم در زیر کت خود حمل میکند. او تنها چیزهای را با خود حمل میکند که میتوان آنها را به راحتی مدیریت کرد و نشان میدهد که Blade در انتخاب سلاحهای مورد نظرش، راحتی استفاده و در عین حال، سبک بودن را در اولویت قرار میدهد.
اگر چیزی که در زیر کت دیده میشود، نیزههای جوبی باشند، میتوان تصور کرد که بازیکنان شاید بتوانند از آنها در اجرای فینیشرهایی پویا برای نابود دشمنان، استفاده کنند. نارنجکها هم میتوانند کارایی گستردهتری را ارائه دهند و میتوانند در انواع مختلفی، ازجمله نارنجکهای ترکش دار معمولی یا نارنجکهایی خاص که خونآشامها را در یک منطقه مشخص تحت تاثیر قرار میدهند، ارائه شوند.
این امکان وجود دارد که اریک بروکس از قابلیتهای ماوراء طبیعی Dhampireها نیز در Marvel’s Blade بهره ببرد
حتی با وجود نیزههای چوبی و نارنجک، تعداد مکانیکهایی که بازیکنان باید به آنها تسلط پیدا کنند، کم است. چنین چیزی باعث میشود که مبارزات در بازی Marvel’s Blade، ساده و قابل درک باشد. شاید هم تمامی این سلاحهای فیزیکی قابلیت ترکیب شدن با قدرتهای ماوراء طبیعی Dhampireها را داشته باشند. با توجه به اینکه این بازی توسط استودیو Arkane Lyon ساخته میشود، تصور اینکه این بازی از قابلیت Blink نمادین سری بازی Dishonored الهام نگرفته باشد، سخت است.