موفقیت سرویس گیم پس (Game Pass) از شرکت مایکروسافت برهیچکس پوشیده نیست. شاید به ظاهر مایکروسافت در برابر سونی در نسل هشتم شکست خورد، اما در باطن محصولی را پروبال داد که امروز به بهترین شکل ممکن میوه داده است و به یکی از پرسودترین و همینطور محبوبترین محصول بازار است. گیم پس به نوعی همان نتفلیکس (Netflix) است، با این تفاوت که به جای فیلم و سریال شما گنیجنهای نفیس و فوقالعاده از بازیهای روز دنیا و همینطور آثار کلاسیک را دارید که میتوانید به صورت رایگان دانلود کنید و از تجربهشان لذت ببرید. فقط کافیست هزینهای را به عنوان اشتراک به صورت ماهیانه پرداخت کنید تا به این آثار دسترسی داشته باشید.
سرویس گیم پس روز به روز محبوبتر و ارزشمندتر میشود. به ویژه که در صورت موافقت خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت، آثار بزرگی از جمله بازی Call of Duty نیز به آن اضافه میشود. با این اوصاف به نظر میرسد مایکروسافت در حال تغییر برخی از سیاستهای خودش است.
به تازگی مایکروسافت اعلام کرده که دیگر خبری از پیشنهاد یک دلاری بابت اشتراک یکماهه گیم پس آلتیمیت نیست. این پیشنهاد برای افرادی که برای اولین بار اقدام به ثبت نام در گیم پس میکردند، در نظر گرفته شده بود. کری پرز (Kari Perez) که از مدیران بخش ارتباطات ایکس باکس است در پیامی که با رسانه The Verge به اشتراک گذاشته میگوید: «ما پیشنهاد قبلیمان را برای ایکس باکس گیم پس آلتیمیت و پی سی گیم پس را متوقف کردهایم و به دنبال ارزیابی تبلیغات بازاریابی مختلف برای اعضای جدیدمان در آینده هستیم.»
هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه پیشنهاد جدیدی را برای مشتاق کردن افراد به خرید سرویس گیم پس در نظر دارد. به ویژه که این روزها گیم پس شناختهتر شده است و بازیکنان بیشتری در سراسر دنیا از وجود آن با خبر هستند. شاید دیگر خبری از اشتراک یک دلاری نباشد. با این اوصاف، برای خرید دو سرویس یاد شده حتی اگر جزو اعضای جدید باشید، باید هزینه کامل را بپردازید. البته احتمال دارد در روزهای خاصی به مناسبت برخی رویدادها، شاهد تخفیف باشیم.
نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ خوشحال میشویم نظراتتان را با ما و کاربران سایت به اشتراک بگذارید.