برنامههای کمپانی یوبیسافت برای احیای مجموعه بازی Prince of Persia چندان موفق نبودهاند. روند ساخت بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake مشکلات زیادی مواجه شده و پس از گذشت سه سال از معرفی، با توجه به اینکه استودیو سازنده این بازی هم در میانه پروژه تغییر کرد، هنوز زمان زیادی تا کامل شدن این بازی باقی مانده است. از طرف دیگر، بازی Prince of Persia: The Lost Crown هم بهجای اینکه با استقبال مواجه شود، انتقادات زیادی را روانه این کمپانی کرد.
این پلتفرمر دو و نیم بعدی اولین بازی نمایش داده شده در رویداد Summer Game Fest بود که یک ترکیب عجیب و غریب از فرمول کلاسیک اولین بازیهای این مجموعه و ویژگیهای مدرن گیمپلی است. بعد از معرفی بازی Prince of Persia: The Lost Crown، کمپانی یوبیسافت اطلاعات بیشتری از گیمپلی و داستان این بازی منتشر کرد که آنها را در ادامه مشاهده میکنید.
بازی Prince of Persia: The Lost Crown توسط استودیو Ubisoft Montpellier ساخته میشود که سابقه ساخت بازی Rayman Legends را هم در کارنامه دارد. البته میچل انسل (Michel Ancel)، خالق و کارگردان بازی Rayman Legends، دیگر در این استودیو حضور ندارد، اما آنها مشخصا تجربه خوبی در توسعه عناوین پلتفرمر دو بعدی دارند. با این حال، بازی Prince of Persia: The Lost Crown شباهت زیادی به پلتفرمرهای قدیمی مجموعه نخواهد داشت و قرار است اولین عنوان مترویدوانیایی تاریخ این مجموعه باشد.
وقایع این بازی در کوه قاف جریان دارد که «زمانی یک مکان شگفت انگیز بوده، اما حالا نفرین شده است.» همانطور که از نام این کوه مشخص است، سازندگان برای طراحی آن از افسانههای ایرانی الهام گرفتهاند. بازیکنان میتوانند در دنیای این بازی با سرعت و روشهای مورد علاقه خودشان پیشروی کنند و براساس اطلاعات درج شده در وبسایت بازی، این دنیا دارای چندین زیست بوم مختلف است که هر کدام از آنها هویت، عجایب و خطرات منحصر به فردی دارند. «ارگ باشکوه دانش» و «مناظر رنگارنگ جنگلهای هیرکانی» برخی از این مناطق هستند.
شخصیت اصلی این بازی سارگون (Sargon) نام دارد و یکی از اعضای گارد جاویدان (The Immortals) است که از جنگجوهای خبره و باتجربه تشکیل شده است. او که برای نجات شاهزاده غسان به کوه قاف سفر کرده، در این کوه متوجه میشود که «خود زمان یکی از دشمنان بزرگ این مسیر است و تعادل دنیا باید دوباره بنا شود.»
کمپانی یوبیسافت میگوید که بازیکنان میتوانند قدرتهای زمان محور جدید بهدست بیاورند و از قابلیتهای مخصوصشان در مبارزات و سکوبازی استفاده کنند. به گفته این کمپانی، مبارزات بازی Prince of Persia: The Lost Crown «عمیق و درگیرکننده» خواهد بود و به بازیکنان اجازه میدهد تا چندضربهای گستردهای را روی «دشمنان اساطیری و باسهای غول پیکر» اجرا کنند. علاوه بر این، حل کردن پازل، پیدا کردن رازهای مختلف و مراحل فرعی هم از دیگر فعالیتهایی هستند که میتوانید در این بازی انجام دهید.
موزیک متن این بازی که ترکیبی از آلات موسیقی سنتی و صداهای مدرن خواهد بود، توسط یک آهنگساز ایرانی به نام منتریکس (Mentrix) و گرت کوکر (Gareth Coker) ساخته میشود. کوکر سابقه آهنگسازی برای عناوین شناخته شدهای مانند سری بازی Ori و بازی Halo Infinite را در کارنامه دارد.
بازی Prince of Persia: The Lost Crown روی تمام پلتفرمها با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. اطلاعات بیشتر از این بازی در رویداد Ubisoft Forward منتشر میشود.
بازی Prince of Persia: The Lost Crown در تاریخ 18 ژانویه 2024 (28 دی) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.