سونی اعلام کرد که تراشههای مورد نیاز برای تولید پلی استیشن 5 برای رسیدن به اهداف فروش سال مالی جاری تامین شدهاند و هیچ کمبودی در تولید این کنسول وجود نخواهد داشت. هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیر امور مالی کمپانی سونی، این اطلاعات را در آخرین گزارش مالی سهامداران اعلام کرد. یکی دیگر از سخنان مهم توتوکی در این گزارش، هدف سونی برای فروش 14.8 میلیون واحدی پلی استیشن 5 در این سال بود.
در حال حاضر پلی استیشن 5 فروش 10.1 میلیون واحدی را تا انتهای ماه ژوئن تجربه کرده است. این کنسول بهترین رکورد فروش هفته اول تاریخ کنسولهای پلی استیشن در بریتانیا را به ثبت رسانده و به بهترین فروش هفته اول تاریخ سونی در منطقه اروپا هم دست یافته است. این کمپانی روز گذشته خبر پایان فروش پلی استیشن 5 با ضرر در قیمت گذاری را هم اعلام کرد. فروش پلی استیشن 5 معمولی با قیمت 500 دلاری دیگر برای سونی زیان آور نیست و این کمپانی تنها در فروش پلی استیشن 5 دیجیتال و قیمت 400 دلاری آن متحمل ضرر میشود.
توتوکی در ادامه اعلام کرد که هدف 14.8 میلیون واحدی این کمپانی برای فروش پلی استیشن 5 در سال جاری، از رکورد قبلی پلی استیشن 4 در سال اول انتشار سرچشمه میگیرد. به گفته توتوکی، با وجود این که مجموع زمان مشغول بازی بودن کاربران پلی استیشن نسبت به سال گذشته 32 درصد کاهش داشته، اما تعداد کاربران این پلتفرم نسبت به سال گذشته با افزایش 18 درصدی همراه بوده است.
او اطلاعاتی هم در زمینه فروش بازیهای پلی استیشن ارائه کرد. به گفته توتوکی، بازی Ratchet and Clank: Rift Apart و بازی MLB: The Show 21 بهتر از انتظارات این کمپانی عمل کردند و بهش اعظمی از سود این کمپانی در فروش نرم افزار در سه ماهه اخیر را تامین کردند. بازی MLB با عملکرد خیره کننده خود روی سایر پلتفرمها نقش بسیار پررنگتری در محقق شدن این سود هنگفت داشته است و روی پلتفرم رایانههای شخصی هم مانند بازیهای انحصاری پیشین پلی استیشن، عملکرد قابل قبولی داشته است.
او در انتها به اهداف سونی در سرمایه گذاری و خرید استودیوهای Housemarque و Nixxes هم اشاراتی کرد. همانطور که پیش از این اعلام شده بود، یکی از اهداف اصلی این کمپانی برای استودیو Nixxes، افزایش سرعت و کیفیت پورت بازیهای انحصاری پلی استیشن روی رایانههای شخصی است و تمرکز این استودیو روی همین امر خواهد بود.