تکنولوژی ردیابی چشم عملکرد هدست PSVR 2 را بهبود بخشیده است

تکنولوژی ردیابی چشم عملکرد هدست PSVR 2 را بهبود بخشیده است

محمد مسعودی محمد مسعودی
2 سال و 28 روز پیش

بر اساس پنل Unity در رویداد GDC 2022، عملکرد کلی سخت‌افزار هدست PSVR 2 با استفاده از ترکیبی از فناوری ردیابی چشم و میدان دید بسیار افزایش یافته و با استفاده از تکنیکی به نام foveated rendering، فشار وارده بر پردازش هدست واقعیت مجازی را بدون تأثیری شدید بر گرافیک، کاهش می‌دهد.

 

 

چگونه این تکنیک باعث بهبود عملکرد هدست می‌شود ؟

Foveated Rendering مانند یک اصطلاح بسیار فنی به نظر می‌رسد (که همینطور هم است)، اما اساساً معنی آن این است که هدست تصمیم می‌گیرد گرافیکی فراتر از دید محیطی شما را، ارائه نکند. فناوری ردیابی چشم با ثبت نقطه‌ای که در میدان دید به آن نگاه می‌کنید، به هدست اجازه می‌دهد تا با تغییر زاویه دید خود، از foveated rendering به صورت پویا استفاده کند. ایده این است که به هر حال چیزی را که در آن لحظه نمی‌توانید ببینید پس لازم نیست دیده شود.

 

همانطور که توسط وب‌ سایت Android Central منتشر شد، این تکنیک مشخصات سخت‌افزاری شگفت‌انگیز هدست PSVR 2 را تقویت کرده و آن‌ها را همگام با هدست‌های Quest، که از foveated rendering نیز استفاده می‌کنند، نگه می‌دارد. اگر ردیابی چشم و این تکنیک باهم و به درستی اعمال شوند، پنل Unity می‌گوید که زمان فریم GPU تا ۳٫۶ برابر سریعتر است. استفاده از foveated rendering به تنهایی آن را تا 2.5 برابر سریعتر می‌کند.

 

جدای از تاثیر روی سخت‌افزار هدست PSVR 2، ردیابی چشم به تجربه شما در هر بازی روی هدست کمک می‌کند، به عنوان مثال، به شما اجازه می‌دهد آیتمی را که به آن نگاه می‌کنید بردارید یا بزرگ کنید یا مثلا اگر مستقیماً به یک NPC نگاه ‌کنید، شخصیت می‌تواند بدون نیاز به درخواستی از طرف شما، به نگاه شما واکنش نشان دهد.
 

برچسب ها: PSVR2
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.