قریب به یک سال است که از انتشار بازی Returnal که اثری در ژانر اکشن-شوترِ تخیلی، از استودیو Housemarque بوده است میگذرد و با نگاهی به گذشته، این موضوع به سادگی مشهود است که این عنوان انحصاری کنسول پلی استیشن 5، بدون شک بهترین بازی ساخته شده استودیو نامبرده است و بازتاب آن را میتوان در تبلیغات نمایشی این شرکت نیز مشاهده کرد. با توجه به بازخورد خوبی که بازی Returnal داشت و با توجه به اینکه استودیو Housemarque حال یکی از استودیوهای اصلی پلیاستیشن است، بر کسی پوشیده نیست که اقدام بعدی این کمپانی چه خواهد بود.
مطالب مرتبط:
10 سلاح خاص در بازیهای ترسناک
بهترین بازی ها برای تجربه ویژگی های دوال سنس
آنطور که مشخص شده است پروژهی بعدی این استودیو یک بازی جدید است. در مصاحبهای که اخیراً با VentureBeat برگزار شد، وقتی بحث اینکه آیا این کمپانی نیز بر اساس روند تازهی شرکت سونی که بر عناوین مبتنی بر سرویس آنلاین محور تاکید دارد و اینکه آیا استودیو Housemarque نیز میخواهد همین مسیر را دنبال کند پرسیده شد مدیر اجرایی استودیو ایلاری کوئیتینین (Ilari Kuittinen) بیان کرد که احتمالا سبک قدیمی شوترهای آرکید مسیری خواهد بود که این کمپانی بر آن تمرکز خواهند داشت.
کوئیتینین همچینین گفت: «ما یکی از محدود دایناسورهای باقی مونده هستیم که هنوز بازیهای آرکید منتشر میکنند. بازی Nex Machina که چند سال قبل منتشر شد نیز تقریبا در سبک شوترهای قدیمی دهه 80 میلادی بود. این میتونه یه سرنخ جالب باشه تا بدونید ما در مورد چی فکر میکنیم»
کوئیتینین همچنین به طور خلاصه به این موضوع پرداخت که تلاش استودیو Housemarque برای ساخت یک بازی شوتر چندنفرهی آنلاین که به پروژهی لغو شده Stormdivers انجامید، یک اقدام ناموفق بوده و در ادامه بیان کرد که استودیو در فاز آغازین ساخت و توسعه کانسپتی برای یک عنوان جدید است.
کوئیتینین بیان کرد: «ما تلاش محدودی بر روی بازیهای چندنفره داشتیم، چون در چند سال گذشته بنظر میرسید که شما نیازمند داشتن تجربهی کار بر روی عنوانی چندنفره هستید. ما آن مسیر را امتحان کردیم و نتوانستیم به خوبی از پس آن بربیاییم. ولی حالا ما بر روی یک بازی جدید کار میکنیم و کانسپت و مفهوم کلی آن در حال تولید است. تا ببینیم که چه میشود.»
کارگردان بازی Returnal هری کروگر (Harry Krueger) نیز بیان کرد که انواع متفاوت بازیها ازجمله عناوین آنلاین محور، میتوانند در کنار دیگر عناوین به همزیستی مسالمت آمیز خود ادامه دهند ولی مسیر استودیو Housemarque به شیوهای که بازی Returnal به نمایش گذاشت، ادامه خواهد یافت.
کروگر بیان کرد: «ما واقعا تلاش میکنیم تا آن هویت اصلی را حفظ کنیم. این شگفتانگیز است که عرصه ویدیوگیم آنقدر رشد کرده و تکامل یافته است که تا این حد تنوع و گوناگونی در تجربه بازیها وجود دارد و همهی آنها میتوانند به طور مسالمت آمیز در کنار هم فعالیت کنند؛ بازیهای آنلاین محور، چندنفره و بازیهای هوشی و ادراکی. بازی Returnal هم عنوان بخصوصی است و ما از نتیجهای که حاصل شده است بسیار مفتخریم و واقعا هیجانزدهایم تا همان مسیر را به عنوان یک کمپانی ادامه دهیم»
با اینکه به احتمال زیاد تا مدتها خبری از ساختهی جدید استودیو Housemarque نباشد، پیشتر اشاراتی به اینکه در آینده میتوانیم انتظار چه چیزی را بکشیم، شده است. مدت کوتاهی بعد از انتشار بازی Returnal، میکائیل هاوری (Mikael Haveri) مدیر بازاریابی این کمپانی بیان کرده بود که قصد دارند تا بازی بعدیشان را حتی بزرگتر بسازند؛ که مدتی بعدتر از آن هم سخنان مشابهی توسط کوئیتینین بیان شده بود.