آخرین حق امتیازی که توسط کمپانی Take Two به ثبت رسیده است به سیستم هوش مصنوعی جدید راکستار اشاره میکند. این سیستم هوش مصنوعی در رابطه با نحوه حرکت و یافتن مسیرهای جدید توسط NPCهای در حال رانندگی در جادههاست و به نظر میرسد که به طور مستقیم با بازی GTA 6 در ارتباط است.
این حق امتیاز با نام «سیستم مسیریابی مجازی در محیط بازیهای ویدیویی» در اواسط سال 2019 ثبت شده و اخیرا توسط کاربران Reddit کشف شده است. این سیستم توسط طراح ارشد هوش مصنوعی این کمپانی، سایمون تار (Simon Tarr) با کمک کارگردان فنی این استودیو یعنی دیوید هایند (David Hynd) طراحی شده است.
هدف اصلی این سیستم هوش مصنوعی، «خلق یک دنیای مجازی واقع گرایانه که توسط سخت افزار و نرم افزار محدود نمیشود» است و جایگزین سیستمهای هوش مصنوعی امروزی خواهد شد که بهخاطر محدودیتهای پردازنده و حافظه، قادر به شبیه سازی رفتارهای واقع گرایانه برای NPCها در شرایط مختلف نیستند. تمرکز اصلی این سیستم روی شبیه سازی رفتار واقع گرایانه NPCها در عبور و مرور با خودرو، قایق و یا هر وسیله نقلیه دیگری میشود.
در بخشی از توضیحات این سیستم ذکر شده است که هر NPC بهصورت جداگانه رفتارهای مخصوص به خود را در تصمیم گیری برای خارج شدن از ترافیک خواهد داشت. این رفتارها شامل شتاب وسیله نقلیه، سیستم ترمز و حفظ فاصله، حداکثر سرعت مجاز و سرعت امن حین پیچیدن میشوند. با ترکیب چنین رفتارهایی، هوش مصنوعی هر NPC قادر خواهد بود تا واقع گرایانهترین تصمیمات ممکن را در حال کنترل وسایل نقلیه اتخاذ کند. با توجه به اطلاعات موجود در این سند، به نظر میرسد راکستار در حال ساخت بازی GTA 6 است.
با توجه به جزئیات منتشر شده، بهنظر میرسد که راکستار از این سیستم در بازی GTA 6 استفاده خواهد کرد. هرچند هنوز ساخت این بازی توسط استودیو راکستار یا کمپانی Take Two تایید نشده است، اما گزارشات مختلف خبر از جدی شدن پروسه توسعه بازی GTA VI پس از عرضه بازی Red Dead Redemption 2 میدهند.
یکی دیگر از نکات مهمی که در توضیحات این سیستم آمده است، ارتباط مستقیم این سیستم با بخش چند نفره و آنلاین بازیهاست. اگر این سیستم از ابتدا برای حالت آنلاین و بخش چند نفره طراحی شده باشد، ممکن است بازی GTA 6 هم یک بازی تماما آنلاین باشد. از آن جایی که در اطلاعات این سیستم نام دو کنسول PS4 و ایکس باکس وان دیده میشود، ممکن است تنها هدف راکستار از خلق این سیستم هوش مصنوعی، بهبود عملکرد بازی GTA Online باشد.
با توجه به اینکه سیستم هوش مصنوعی جدید راکستار برپایه اتصال ابری توسعه داده شده است، کاربر باید برای پردازش دادههای مربوط به این سیستم همیشه به اینترنت متصل باشد و هر عنوانی که از چنین سیستمی استفاده کند بهصورت آفلاین قابل تجربه نخواهد بود. اما پردازش دادهها روی فضای ابری نکات مثبت بسیار زیادی دارد که اتصال دائمی به اینترنت را توجیه میکنند. برای مثال، تمام NPCها حتی پس از برخورد مستقیم با بازیکن هم به زندگی خود ادامه میدهند و هیچ اتفاقی نمیتواند چرخه اعمال آنها را متوقف کند. همچنین، تعداد NPCهایی که میتوانند در جهان بازی حضور داشته باشند دیگر توسط سخت افزار دستگاه محدود نمیشود و سازندگان میتوانند بدون محدودیت، هر جمعیتی که برای حضور در نقاط مختلف محیط واقع گرایانه بهنظر میرسد را در بازی قرار دهند.
اگرچه استودیو راکستار تا امروز هیچ اطلاعاتی از بازی GTA 6 منتشر نکرده است، اما همچنان با جدیت مشغول به توسعه بازی GTA Online است و در آخرین بهروز رسانی این بازی و انتشار The Cayo Perico Heist، قابلیت بازی تک نفره را به بازی GTA Online اضافه کرده است.