مدتی است که بازیکنان از اینکه نسخههای سرویس گیم پس و DLSS بازی The Ascent از فناوری رهگیری پرتو پشتیبانی نمیکند، ناراضی هستند. در کل این بازی که هفتم مرداد و طی آخر هفته منتشر شد، عملکرد خوبی از خود ثبت کرده و از زمان انتشار تا به حال درآمدی بیش از پنج میلیون دلار داشته است. همچنین این بازی مقام اول در جدول جهانی پلتفرم استیم (Steam’s Global Charts) را از آن خود کرده است.
اما تفاوتهایی که بین نسخه استیم و نسخههای گیم پس و DLSS این بازی وجود دارد به راحتی قابل مشاهده بودهاند. علاوه بر این که نسخههای گیم پس و DLSS این بازی از فناوری رهگیری پرتو بهره نمیبردهاند، کنترل بازی چند نفره بین پلتفرمی در این نسخهها سخت بوده است.
خوشبختانه، به نظر میرسد که قرار است برخی از این مشکلات به زودی حل شوند. استودیو Neon Giant لیستی از تغییراتی منتشر کرد که در این بازی اعمال میشوند، برخی از این تغییرات مختص به رایانه شخصی بوده و بقیه آنها روی تمام پلتفرمهای اجرایی خواهند شد. تغییراتی که تنها روی نسخه رایانه شخصی اعمال میشوند به این شکل هستند:
همچنین در بخش بهروزرسانیهای این بازی در رایانه شخصی، هشداری قرار گرفته است که در آن میخوانیم:
«طی اولین باری که این بهروزرسانی بالا میآید، شاهد 20-25 ثانیه تاخیر در بارگزاری در صفحه اصلی خواهید بود تا قبل از آغاز بازی تغییراتی اعمال شوند. این اتفاق تنها بار اول رخ خواهد داد.»
بهروزرسانیهای دیگر برای تمامی پلتفرمها اعمال شدهاند، از جمله این بهروزرسانیها میتوان به بهبودسازیها در پایداری، پیشروی ذخیرهسازی بازی، گیمپلی، ترجمه و تغییراتی دیگر اشاره کرد.