با توجه به اعلام سازنده این اثر «این بازی در هنگام عرضه برای کنسولهای نسل آینده در دسترس خواهد بود.» خبر انتشار بازی ارباب حلقه ها :گالوم برای کنسول های نسل بعد برای علاقمندان دور از ذهن نبود.
سازندگان همچنین اضافه کردهاند که طرفداران نباید انتظار دیدن همان گالوم همیشگی را در این بازی داشته باشند.
در مصاحبهای با آخرین شماره مجلهEDGE ، تهیه کننده ارشد بازی آقای کای فیبگ (Kai Fiebig) خاطر نشان کرد که در طراحی گالوم از تصویر سازیهای کتاب الهام گرفته شده و ما شاهد تغییر شخصیت گالوم بعد از بدست آوردن حلقه خواهیم بود.
کارگردان هنری بازی، ماتیاس فیشر اضافه (Mathias Fischer) کرد «تالکین به اندازه جثه گالوم اشاره ای نکرده است، در اولین طراحی ها او غول پیکر است. مانند هیولایی که از مرداب خارج میشود.»
با توجه به اطلاعات اندکی که سازنده اثر درباره جثه گالوم به مطبوعات داده، عظیم الجثه یا ریز اندام بودن گالوم همچنان نامشخص است.
همچنین، منتظر مشاهده گالومی مانند گالوم اندی سرکیس (Andy Serkis) نباشید.
در جای دیگری از مصاحبه اشاره شده کهNazgûl ها، که طراحی آنها نیز با چیزی که ما از سری فیلمها به خاطر داریم متفاوت خواهد بود، نقش مهمی در داستان بازی ایفا خواهند کرد.
در این مقاله همچنین به این موضوع اشاره میشود که هم گالوم و هم اسمیگل در طول بازی با فرد بازیکننده در تعامل خواهند بود و درگیریهای ذهنی و شخصیتی گالوم هم در بازی نقش پررنگی خواهند داشت.
طراح بازی آقای مارتین ویلکس (Martin Wilkes) در مصاحبهای با Wccfetch اشاره کرد: « برای گالوم به عنوان یک شخصیت مستقل، انتخاب میان گالوم یا اسمیگل به آن سادگی که فکر میکنید نخواهد بود. هر کدام از این شخصیتها دائما توسط دیگری مورد حمله واقع میشود و هر کدام باید از خود دفاع کنند.»
وی در ادامه افزود: «در هر بخش بازی شما حداقل شاهد دو، سه و یا حتی چهار درگیری شخصیتی خواهید بود که در نهایت به یک تصمیم گیری نهایی میانجامد. برای مثال در صورتی که در تمام طول این بخش از بازی شما طرف گالوم را گرفته باشید، در تصمیم گیری نهایی جانب داری از اسمیگل به مراتب سختتر خواهد بود.»
انتظار میرود بازی برای کنسولهای نسل بعد یعنی PS5 و Xbox Series X و رایانههای شخصی در سال ۲۰۲۱ عرضه شود.