بازی Starfield چطور می‌تواند بهتر از بازی‌های قبلی بتزدا باشد؟

بازی Starfield چطور می‌تواند بهتر از بازی‌های قبلی بتزدا باشد؟

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
9 ماه و 13 روز پیش

انتشار یک عنوان تک نفره نقش آفرینی توسط استودیو Bethesda موضوعی نیست که در فواصل زمانی محدود صورت بگیرد و طرفداران آثار این استودیو همواره می‌بایست فاصله زمانی چندین ساله را برای تجربه ساخته بعدی آن‌ها منتظر بمانند. پس از انتشار بازی Skyrim و بازی Fallout در دهه اخیر، تیم توسعه دهنده مذکور هیچ‌گونه عنوان بزرگ دیگری را در دسترس بازیکن‌ها قرار نداده و اکثریت تمرکزش صرفا روی پروژه مورد انتظار و جاه طلبانه جدیدش بوده است. بازی Starfield این روزها توجه بازیکن‌ها بی‌شماری را جلب کرده و وسعت بی‌مثال آن برای تمامی اشخاص هیجان انگیز است.

 

مطابق اطلاعات موجود، محتوای شدیدا گسترده‌ای برای این عنوان طراحی شده و بازیکن‌ها می‌توانند مدت زمان نامحدودی را صرف گشت و گذار در سیارات مختلف یا انجام فعالیت‌های متنوع کنند. مشخصا گستردگی محتوا و جهان بازی‌های استودیو Bethesda همواره جز ویژگی‌های برجسته این تیم بازی سازی محسوب می‌شود، اما در این بین مواردی وجود دارند که بازی Starfield می‌تواند با رعایت کردن آن‌ها و بهبود برخی ویژگی‌ها و جوانب ساخته‌های پیشین این استودیو به یک اثر کاملا منحصر به فرد و بی‌عیب بدل شود. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی شیوه‌هایی که بازی Starfield می‌تواند با انجام آن‌ها به یک عنوان کاملا بهتر در مقایسه با بازی‌ Skyrim و بازی Fallout 4 تبدیل شود، بپردازیم.

 

تاد هاوارد تنها کسی است که می‌تواند درباره اطلاعات منتشر نشده بازی Starfield صحبت کند

بهبود بخش‌های فنی

برکسی پوشیده نیست که بازی‌های استودیو Bethesda مملو از باگ‌ها و مشکلات فنی متعدد هستند. باوجود اثرگذاری قابل توجه آثار این استودیو روی کلیت صنعت بازی‌های ویدیویی به خصوص ژانر نقش آفرینی، تحت هیچ شرایطی نمی‌توان از وجود معایب فنی آ‌ن‌ها چشم پوشی کرد. با این وجود،‌ در بازه زمانی فعلی آثار جهان باز و نقش آفرینی برجسته‌ای همچون بازی Red Dead Redemption 2 یا بازی Tears of the Kingdom در دسترس بازیکن‌ها قرار دارند و باوجود گستردگی قابل توجه جهان‌شان،‌ مشکلات فنی محدودی در آن‌ها رویت می‌شود. بنابراین از آن‌جا که بازی Starfield قرار است تا به عنوان یک اثر انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر شود، این انتظار وجود دارد که این عنوان به صورت کاملا بهینه در دسترس قرار بگیرد و فاقد هرگونه مشکلات فنی آزار دهنده در روز انتشار باشد.

 

سیستم‌ها و مکانیک‌های نقش آفرینی عمیق‌تر

یکی از وجه تشابهات موجود میان بازی‌ Skyrim و بازی Fallout 4، ارائه سیستم و مکانیک‌های نقش آفرینی ساده‌تر در قیاس با نسخه‌های پیشین هریک از این فرنچایزها است. بنابر دلایل نامشخص استودیو Bethesda تصمیم گرفت تا در زمان توسعه این پروژه‌ها، برخی از مکانیک‌های برجسته مرتبط با عناوین نقش آفرینی را از این آثار حذف کند و همه چیز به شکل ساده‌تری در سیستم گیم پلی بازی‌ها پیاده‌سازی شود. خوشبختانه باتوجه به اطلاعات و نمایش‌های منتشر شده از بازی Starfield، می‌دانیم که این بازی شامل رویکردهای پیشین استودیو سازنده نخواهد بود و همه چیز با گستردگی بیشتری در حال توسعه است. این موضوع شامل رونمایی از پیشینه پروتاگونیست، سیستم پیشرفت چند لایه در طول تجربه بازی و ارائه گنجینه متنوعی از گزینه‌های مختلف با محوریت مکانیک‌های نقش آفرینی خواهد بود.

 

پنج عنوان مشابه بازی Starfield که می‌توانید همین حالا تجربه کنید

گزینه‌های مرتبط با دیالوگ‌ها

یکی از تفاوت‌های اصلی موجود میان بازی Fallout 4 و سایر ساخته‌های استودیو Bethesda،‌ بدون شک انتخاب‌های مرتبط با دیالوگ‌های بازی است. در این عنوان تیم سازنده تصمیم گرفت تا در عوض استفاده از یک پروتاگونیست کاملا بی‌صدا، برای شخصیت اصلی بازی صداپیشه مشخصی را استفاده کند و این موضوع به نوعی سبب شد تا انتخاب‌های بازیکن در زمان تصمیم گیری برای امور مختلف با کاهش قابل توجهی همراه شوند. به همین منظور بازی Starfield نیاز دارد تا از معایب مطرح شده، دوری کند و گزینه‌ها متنوع‌تری را در اختیار بازیکن‌ها قرار دهد. درصورتی‌که به نمایش‌های اخیر بازی توجه کرده باشید، می‌دانید که خوشبختانه استودیو توسعه دهنده مجددا به سبک و سیاق گذشته بازگشته و پروتاگونیست بازی باوجود سایلنت بودن، توانایی انتخاب بیشتری را دارا است. البته گفته می‌شود که تنوع دیالوگ‌های بازی فراتر از انتظارات خواهد بود و احتمالا می‌بایست تا زمان انتشار رسمی بازی برای تایید این موضوع منتظر ماند.

 

ارتقا سیستم مبارزات

در کنار وجود معضلات فنی، عدم استفاده از سیستم مبارزات بهینه و متنوع یکی دیگر از مشکلات همیشگی بازی‌های استودیو Bethesda به شمار می‌رود. البته مشخصا عناوینی نظیر بازی Skyrim شیوه‌ها و ابزار مختلفی را برای مقابله با دشمنان در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهد، اما همچنان اشخاص آن‌طور که باید از تجربه مبارزات عناوین این استودیو راضی نیستند و عقیده دارند که مکانیک‌های مرتبط با این سیستم می‌تواند بهینه‌تر و جذاب‌تر باشد. از این رو، استودیو سازنده وعده ارتقا هرچه بیشتر سطح کیفی مبارزات را در بازی Starfield به طرفداران داده و اگرچه که نمایش‌های بازی نیز تا به این‌جا رضایت بخش بوده‌اند، باید دید که در زمان عرضه عملکرد کلی گیم پلی بازی در زمینه مبارزات چگونه خواهد بود.

مکانیک‌های مرتبط با سوم شخص بودن بازی

بازی Skyrim، ‌بازی Fallout 4 یا بسیاری از دیگر ساخته‌های استودیو Bethesda این اجازه را به بازیکن‌ها می‌دهند تا بنابر تمایل شخصی‌شان، بازی را به صورت اول شخص یا سوم شخص تجربه کنند. مطابق انتظار، بازی Starfield نیز از این ویژگی بهره‌مند است. با این حال اگر آثار این استودیو را تجربه کرده باشید، قطعا این احساس را خواهید داشت که این بازی‌ها بیشتر مناسب حالت اول شخص هستند و در صورت انتخاب حالت سوم شخص به دلیل تحرکت نسبتا کند پروتاگونیست‌ها یا سخت‌تر شدن مبارزات بازی، تجربه نهایی بازیکن چندان لذت بخش نیست. به همین خاطر، این انتظار وجود دارد که ساخته جدید و مورد انتظار این استودیو در این زمینه نیز شامل پیشرفت‌های چشم‌گیری شود و رضایت طرفداران حالت سوم شخص را کسب کند.

 

انیمیشن‌های صورت شخصیت‌ها

یکی دیگر از زمینه‌های بازی‌های استودیو Bethesda که همواره توسط منتقدین یا بازیکن‌ها مورد نقد قرار می‌گیرد، انیمیشن‌های مرتبط با صورت شخصیت‌ها و غیرطبیعی بودن حالت کلی آن‌ها در زمان انجام مکالمات یا سایر امور است. این موضوع سبب شده تا ارتباط برقرار کردن با اکثریت آن‌ها به امر نسبتا دشواری برای اشخاص بدل شود و به نوعی حس غیر واقع‌گرایانه‌ای را به بازیکن القا می‌کنند. باتوجه به نمایش‌های اخیر بازی Starfield، می‌توان گفت که بهبودهایی در این زمینه ایجاد شده است. اما همچنان بازی در این زمینه حاوی معایب آشکاری بوده و این مورد با اعتراض بازیکن‌های متعددی همراه شده است. بنابراین صرفا می‌توان انتظار داشت که نسخه نهایی بازی شامل آپدیت شدن این بخش و واقع گرایانه‌تر شدن انیمیشن‌های کلی صورت NPCها باشد.

هوش مصنوعی بهینه و ارتقا یافته

باوجود خلق جهان‌هایی گسترده و مملو از محتواها و فعالیت‌های متنوع،‌ آثار توسعه یافته توسط استودیو Bethesda همواره در زمینه هوش مصنوعی مرتبط با دشمنان و سایر NPCها فاصله نسبتا زیادی را با کیفیت مطلوب دارا هستند. بی‌شک مکالمات تصادفی صورت گرفته میان NPCهای حاضر در نقاط مختلف جهان هریک از این عناوین، با گذشت سال‌ها بهبود یافته است. اما هوش پایین‌تر از حد انتظار آن‌ها و مشکلاتی نظیر گیر افتادن‌شان به خنده‌دارترین شکل ممکن در برخی نقاط از محیط، سبب شده تا کیفیت مبارزات بازی‌ها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند و بازیکن‌ها با چالش چندان زیادی برای مبارزه با آن‌ها مواجه نشوند. قطعا با در نظر داشتن میزان گستردگی جهان بازی Starfield و حضور NPCهای متعدد در نواحی و سیارات مختلف، بازیکن‌ها انتظار دارند تا هوش مصنوعی بازی دارای سطح کیفی بهتری در قیاس با ساخته‌های پیشین این استودیو باشد و مبارزه یا تعامل با آن‌ها حس واقع گرایانه‌تری را القا کند.

 

جوایز فعالیت‌های جانبی و سیستم لوت کردن

فعالیت‌ها و ماموریت‌های جانبی یکی از ارکان اصلی بازی‌های استودیو Bethesda محسوب می‌شوند و مشخصا بازی Starfield نیز از این قائده مستثنا نیست. در ساخته‌های پیشین این تیم بازی‌سازی،‌ بازیکن‌ها آن‌طور که باید جوایز ارزش‌مندی را از تکمیل فعالیت‌های فرعی کسب نمی‌کردند و بازی‌ها تمرکز به مراتب کمتری را روی سیستم لوت داشتند. اما از آن‌جا که ساخته جدید آن‌ها دارای گستردگی چشم‌گیری در زمینه نقش آفرینی است و به صورت رسمی وجود محتواهای بی‌شماری در جهان آن تایید شده، انتظار می‌رود که بازی تمرکز نسبتا بیشتری را روی ارائه جوایز بهتر پس از تکمیل ماموریت‌های مذکور و کلیت سیستم لوت کردن داشته باشد.

داستان اصلی درگیر کننده‌تر

بازیکن‌ها می‌توانند برای ساعت‌های بی‌شماری بدون نیاز به تجربه بخش اصلی داستان بازی‌ها، مشغول تجربه آثار استودیو Bethesda شوند.  این موضوع مشخصا نتیجه اصلی وجود فعالیت‌ها و ماموریت‌های جانبی بسیار سرگرم‌کننده است. با این حال، طبق نظرات منتشر شده توسط اکثریت بازیکن‌ها و منابع مختلف ماموریت‌های اصلی این بازی‌های مطابق کیفیت مورد انتظار نیستند. از این رو، این انتظار وجود دارد که استودیو نام برده داستان و فعالیت‌های اصلی بازی Starfield را غنی‌تر از هرزمانی طراحی و خلق کند تا بازیکن‌ها اتفاقات درگیر کننده‌تری را تجربه کنند.

 

وجود محیط‌های متنوع

همانطور که پیش‌تر نیز مطرح شد، عناوینی نظیر بازی Fallout 4 دارای گستردگی قابل توجهی هستند و امکان انجام فعالیت‌های گوناگونی را در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهند. اما با وجود گستردگی نقشه و جهان آن‌ها، میزان تنوع محیطی تا حدودی ناامید کننده است و بازیکن‌ها تنوع چندان زیادی را در این زمینه احساس نمی‌کنند. در زمان معرفی و نمایش‌های رسمی بازی Starfield، استودیو سازنده به صورت رسمی تایید کرد که این عنوان دارای سیارات بی‌شماری است و هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های محیطی منحصر به فردی خواهد بود. اما برخی از بازیکن‌ها عقیده دارند که صحبت‌های انجام شده صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و نمی‌توان تا روز انتشار بازی با چنین قاطعیتی در مورداین زمینه صحبت کرد. بنابراین صرفا این انتظار وجود دارد که استودیو Bethesda در تحقق وعده‌های مختلفش موفق ظاهر شود!

برچسب ها: Starfield, ایکس باکس
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.