سرویس گیم پس با ارائه صدها بازی در یک پکیج بسیار ارزان قیمت یکی از بزرگترین برگهای برنده ایکس باکس محسوب میشود. البته به گفته سارا باند (Sarah Bond)، رئیس بخش اکوسیستم گیمینگ کمپانی مایکروسافت، این کمپانی در ابتدا برنامههای دیگری برای سرویس گیم پس داشته است.
سرویس گیم پس که در ابتدا با نام رمز Project Arches شناخته میشد، قرار بود در نهایت به یک سرویس اجاره بازی تبدیل شود؛ اما در ادامه برنامه ریزیها برای این سرویس، تیم مسئول با بررسی تغییرات طول عمر فروش بازیها و مدت زمان تصاحب آنها توسط بازیکنان، برنامههای خود را برای Project Arches تغییر داد.
معرفی تمام سرویس های اشتراکی بازی و روش کار آن ها
باند درباره تغییرات عمر فروش بازیها گفت:
«در گذشته 75 درصد درآمد ما از فروش بازیها در دو ماه اول عرضه بهدست میآمد. این درآمد در سالهای اخیر تا دو سال اول عرضه کسب میشود.»
او در ادامه از عدم علاقه ناشران با سرویس گیم پس پرده برداری کرد. ظاهرا آنها عقیده داشتند که ایدهای مانند سرویس گیم پس باعث بی ارزش شدن بازیها میشود. طرز فکری که خیلی زود و پس از استقبال بازیکنان از این سرویس تغییر کرد. این استقبال باعث شد تا ناشرانی که قبلا مخالف سرویس گیم پس بودند به طرفداران این سرویس تبدیل شوند.
حتی با وجود عدم انتشار عناوین انحصاری بزرگ برای ایکس باکس در سال اول نسل جدید کنسولها، سرویس گیم پس یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت ایکس باکس بوده و کاربران بسیار زیادی را جذب خود کرده است. با وجود اینکه عدهای نسبت به سودده بودن سرویس گیم پس ابراز نگرانی کردهاند، کمپانی مایکروسافت قصد دارد با قدرت بیشتر به پشتیبانی از این سرویس و عرضه عناوین انحصاری بزرگ روی گیم پس ادامه دهد. بهنظر میرسد که این سرویس کاملا برای مایکروسافت سودآور است و این کمپانی قصد ندارد تا سیاستهای خود را در رابطه با این سرویس تغییر دهد.