ساخت موسیقی متن بازی Days Gone دو سال زمان برده است

ساخت موسیقی متن بازی Days Gone دو سال زمان برده است

علی رزاقی علی رزاقی
5 سال پیش

نیتن وایت‌هد (Nathan Whitehead)، آهنگساز بازی Days Gone، اخیرا در مصاحبه‌ای از موسیقی‌هایی که در آهنگسازی این بازی، از آن‌ها الهام گرفته است، حرف زد. کارنامه کاری وایت‌هد شامل آثاری مثل آهنگسازی سری فیلم‌های The Purge، آثار متنوع رسانه‌ای از جمله تلویزیون، است. البته وقتی که او روی ساخت موسیقی متن بازی Days Gone گذاشته خیلی زیاد است: دو سال!

 

وایت‌هد در مورد تفاوت میان محیط‌ها و همچنین تجربه کاری خود در کار کردن با سونی برای موسیقی متن بازی Days Gone سخن گفت.

من فکر می‌کنم کار کردن روی هر نوع موسیقی رسانه‌ای، در کل شبیه هم است؛ ابتدا باید هویت موسیقی مورد نیاز برای پروژه را پیدا کنم و سپس آن را به صورت معنادار و هدف‌مند روی داستان بازی پیاده کنم. البته در جزئیات کار هر کدام از این زمینه‌ها تفاوت‌های فراوانی وجود دارد. کار تلویزیون همیشه کمرشکن است، چرا که هر هفته اپیزودهای جدید با سرعت باورنکردنی منتشر می‌شوند. کار فیلم‌های سینمایی بستگی به برنامه زمان‌بندی آن‌ها دارد؛ فیلمی بوده که من در 3 هفته آهنگسازی آن را انجام داده‌ام، ممکن است آهنگ‌سازی یک فیلم دیگر چهار ماه، یا پنج ماه زمان ببرد. در مورد بازی‌ها باید بگویم که این‌ها پروژه‌های واقعا عظیمی هستند، من روی آهنگ‌سازی بازی Days Gone دو سال زمان گذاشتم. بازی‌ها نسبت به کارهای دیگر، موسیقی خیلی بیشتری برای نوشتن نیازدارند و حتی توسعه بازی‌ها چندین سال زمان می‌برد. تفاوت بزرگ دیگر میان نوشتن یک موسیقی برای بازی و کارهای دیگر این است که، آهنگسازی بازی باید حالت تعاملی داشته باشد و به کنش و رفتار بازیکنان پاسخ دهد.

 

وایت‌هد در ادامه در مورد مراحل توسعه بازی و چالش‌هایی که برای او و تیم Bend استودیو و کمپانی سونی برای خلق موسیقی این بازی ایجاد شده بود سخن گفت.

در طول توسعه بازی Days Gone به همراه تیم موسیقی سونی به چالش‌های زیادی برخوردیم. تیم سونی این سیستم تعاملی را برای موسیقی بازی طراحی کردند و من موسیقی مناسب این سیستم را ساختم. برای مثال، من یک موسیقی روی لایه‌های مختلف می‌نویسم که این لایه‌ها روی هم مثل یک موسیقی منسجم به نظر می‌آیند، ولی موتور بازی براساس آن چه که در بازی در حال رخ دادن است می‌تواند هر کدام از این لایه‌ها را روشن یا خاموش کند. این توضیح به‌صورت خیلی ساده در اینجا بیان شده است، و شاید در انتها، نتیجه کار مثل موسیقی یک فیلم باشد ولی تفاوت بزرگ آن با موسیقی فیلم و سریال این است که، با استفاده از این سیستم به صورت پویا، پاسخ مناسب در برابر یک کنش یا عمل ایجاد می‌شود، پس در موقعیت‌های مختلف، موسیقی‌های مختلفی خواهیم شنید.

اگر شما هم جزو افردای هستید که شانس بازی کردن Days Gone را داشته‌اید، نظر خودتان را در مورد موسیقی این بازی با ما در میان بگذارید.

برچسب ها: Days Gone
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.