۱۰ بازی که باید حالت بتل رویال داشته باشند

۱۰ بازی که باید حالت بتل رویال داشته باشند

محمدرضا عابدی محمدرضا عابدی
4 سال و 4 ماه و 4 روز پیش

سبک بتل رویال در همه جا دیده می‌شود و از بازی‌های تیراندازی با کیسه‌هایی پر شده از اسلحه و آیتم‌های گوناگون به بازی‌های معمایی که در آن‌ها بلوک‌ها در حال افتادن هستند تکامل یافته است. هنگامی که کمپانی Epic می‌تواند بازی Fortnite را در تلافی بازی Apex Legends تغییر دهد و کمپانی Arika می‌تواند همه ما را با بازی Tetris 99 شگفت‌زده کند، واضح است که این سبک بازی قرار نیست به زودی از صحنه روزگار محو شود و تازه شروع تکامل آن است. 

ممکن است حس کنید که همه توسعه‌دهندگان در این صنعت در حال تلاش هستند تا راهی برای ورود به این دایره نبرد در حال کوچک شدن که سبک بتل رویال است، پیدا کنند و هرکدام در حال تلاش برای رسیدن به جایگاه شماره یک هستند اما به نظر ما سبک بتل رویال به اندازه کافی پیشرفت نکرده است. درسته، ما خواستار بیشتر شدن سبک بتل رویال هستیم و می‌خواهیم هر کدام از بازی‌ها از بازی قبلی که این سبک را اضافه می‌کند عجیب‌تر بشوند. تقریبا مطمئن هستیم بازی‌هایی که در ادامه از آن‌ها نام برده‌ایم، اگر بتواند وارد این مخمصه شود و از آن جان سالم به در می‌برد. 



شماره ۱۰: بازی The Binding of Isaac

هنگامی که ادموند مکمیلن (Edmund Mcmillen) در حال اشاره به محتوای قابل دانلود بعدی (و نهایی) برای بازی The Binding of Isaac بود، طرفداران به سرعت در ارتباط با این ایده که بازی Isaac در حال ورود به مسیر سبک بتل رویال است هیجان زده شدند. به هرحال ادموند و تیم اطرافش برای رفتار‌های مرسوم و سنتی معروف نیستند و با توجه به فرمول بازی این موضوع  ایده بدی به نظر نمی‌رسید. غیرقابل پیش‌بینی بودن بازی، مقادیر زیاد آیتم‌ها و ارتباط میان آنان، بی‌شمار راه برای نابود‌کردن همدیگر به بازیکنان می‌دهد. می‌توانیم تصور کنیم که ۱۰۰ بازیکن درون نقشه زیرزمین انداخته شوند و شاید پنج دقیقه فرصت برای ساخت قوی‌ترین ساختار ممکن داده شود، اتاق‌های آیتم‌ها و خرده‌ریز‌های درون صندوقچه‌ها پیدا شود، بعد از مدتی بازیکنان بالاخره به هم می‌رسند و با شلیک‌ اشک‌ها و یا جریان‌های پلاسما به سمت هم‌دیگر سعی در برداشت جایزه‌ای مناسب با چالشی که از قبل درون بازی ساخته شده است دارند. در حقیقت با توجه به روند لول‌های بسیاری از بازی‌های سبک procedural، تعداد زیادی از این بازی‌ها می‌توانند درون این قالب جای گیرند. نقشه‌ها همواره می‌توانند از لحاظ شکل و اندازه و حتی سبک تغییر کنند. اگر Nicalis، یکی از توسعه‌دهندگان، از ابتدای کار به بازیکن یک نقشه کاملا کشف شده می‌داد، طوفان در حال رشد می‌توانست شکل اتاق‌هایی را در نقشه بگیرد که بر اساس تایمر فرو ریخته و به هیچ تبدیل می‌شوند و بازیکنان را مجبور به حرکت به سمت داخل و به سمت ساختار‌های مرکزی نقشه که شباهت بیشتری به هزارتو دارند می‌کند. موافق نیستید که به نظر ایده سرگرم کننده‌ای می‌رسد؟


شماره ۹: بازی Splatoon

هنگامی که کمپانی Nintendo کاری انجام می‌دهد، می‌توانیم بگوییم که آن کار را به درستی انجام می‌دهد. به همین علت بسیاری از ما با نفس‌هایی حبس در سینه، در انتظار ورود این کمپانی با یکی از بزرگترین بازی‌هایش به فضای بتل رویال هستیم. چه بازی می‌تواند برای سنجیدن شرایط بهتر از بازی Splatoon 2: Battle Royale باشد؟ اگر با من موافق نیستید تنها چند ثانیه به آن فکر کنید. 

چه اتفاقی می‌افتاد اگر شما به عنوان یک Inkling نمی‌توانستید درون رنگ سفر کنید؟ چه اتفاقی می‌افتاد اگر ۵۰ بازیکن همگی درون یک حلقه قلمرو رنگ زیان‌آور دراز کشیده بودند و باید با استفاده اسلحه‌های مضحک و کلاسیک بازی Splatoon با ۴۹ بازیکن دیگر درون نقشه مبارزه می‌کردند و همزمان مجبور بودید در برابر پاشیدن رنگ‌هایی که به تدریج فضا را پُر می‌کنند جاخالی دهند و از خود محافظت کنند؟ علت آن‌که بازی Splatoon بسیار خوب با سبک بتل رویال کار می‌کند آن است که حقیقتا چیز جدیدی به این سبک عرضه می‌کند: هربار که رنگ در بازی پرتاب می‌شود که همیشه این اتفاق می‌افتد، دایره کوچک‌تر شود. این موضوع به معنای آن است که باید بین نابود کردن دشمنان در حالی که راه خود را به مکانی امن پیدا می‌کنید و همزمان با طوفان در حال نزدیک شدن مقابله می‌کنید و به دنبال پیروزی می‌گردید بالانسی ایجاد کنید. به نظر کمی درهم گسیخته می‌آید اما این روش کمپانی نینتندو است. 


شماره ۸: بازی Overwatch 

این انتخاب آن‌قدر به نظر واضح می‌رسد که خنده‌دار است که کمپانی Blizzard تاکنون یک بتل رویال درون بازی تیراندازی شخصیت محورشان اعلام نکرده است. با جهانی چنین عظیم، پر از داستان و شخصیت‌های پایه‌گذاری شده، این اتفاق خارج از تصورات نیست. البته هر سی قهرمان نمی‌توانند در بازی حضور داشته باشند( حداقل نه در ابتدا) و نیاز به مقدار زیادی بالانس کردن شخصیت‌ها وجود دارد. اما یک نقشه بزرگ خرد شده به بخش‌های کوچک‌تر که حدودا مبتنی بر نقشه‌های کنونی با جذابیت مخصوص کمپانی Blizzard هستند، می‌تواند نتیجه دهد. همچنین، جامعه کاربری که از قبل وجود دارد، منتظر یک اتفاق جدید در دنیای بازی Overwatch است. اگر کمپانی Blizzard تصمیم‌ بگیرد این مسیر را طی کند، مستقیما در رقابت با بازی Apex Legends قرار خواهد گرفت که از قبل شخصیت‌های قوی درون این سبک دارد و موفقیت عظیمی نیز کسب کرده است. اگر بخواهیم یک مقایسه مستقیم کنیم، قسمت زیادی از لیست آماده شده است. شخصیت Reinhardt برای سپری که دارد، شخصیت Mercy برای قابلیت شفا‌دهی، شخصیت Lucio برای حمله و فلنک‌ کردن دشمنان، و شخصیت Sombra که می‌تواند دیگران را گیج کند. اگر صادق باشیم تعجب نخواهیم کرد اگر کمپانی Blizzard چیزی از این جنس را برای دسترسی قرار دهد و نتیجه آن را مشاهده کند. همه منتظر همایش Blizzcon در سال ۲۰۲۰ خواهیم ماند. 


شماره ۷: بازی WWE

دنیای کشتی کج عاشق بتل رویال است. این مسابقات چند شخصیت استثنایی را درون گود قرار می‌دهند و آنقدر تماشا خواهیم کرد تا تنها یک نفر باقی بماند. بنابراین برای بازی بعدی سری WWE پیشنهاد می‌دهیم ۱۰۰ نفر را در یک میدان مربعی خیلی بزرگ قرار داده شود و مبارزه‌ای که در پی آن اتفاق می‌افتد را شاهد باشیم. هیچ‌گونه ساختاری شبیه به Royal Rumble که هر چند دقیقه یک نفر وارد می‌شود نیز نخواهیم داشت. فقط همه را درون گود می‌ریزیم و برنده را مشاهده می‌کنیم.

با توجه به آن‌که لیست افرادی که از گذشته تاکنون درون لیست WWE بوده‌اند پر از انتخاب‌هایی برای بازیکنان است، عجیب بوده که این اتفاق تا این زمان نیفتاده است. البته باید از دید برنامه‌ریزی نیز به قضیه نگاه کنیم. پیدا کردن ۱۰۰ بازیکن که هر کدام یک کشتی‌گیر متفاوت انتخاب کنند، برنامه‌نویسی برخورد‌ها و اتصالات به مانند یک کابوس خواهد بود و همه می‌دانیم که در نهایت چیزی که شاهد آن خواهیم بود ۱۰۰ بازیکن با شخصیت Undertaker است که همزمان سعی می‌کنند حرکت Choke Slams را روی هم اجرا کنند. اگر این سناریو به نظر شما جذاب نیست… نمی‌دانیم چه چیزی می‌تواند برای شما جذاب باشد. 


شماره ۶: بازی Guitar Hero

مشکل چیست؟ اگر بازی Tetris می‌تواند حالت بتل رویال داشته باشد، بازی Guitar Hero نیز می‌تواند. هرچند با این کار اندکی مفهوم ایده ژانر را گسترش می‌دهیم. بار دیگر ۱۰۰ بازیکن خواهیم داشت اما این بار دایره نابودی تمپو آهنگیست که در حال اجرای آن هستید. تمپو به آرامی سریع و سریع‌تر می‌شود تا هنگامی که ورودی‌ها تبدیل به یک جنون محو از دکمه‌زنی شوند. احتمالا سوالی که برای شما نیز پیش آمده این است که «پس افرادی که می‌توانند DragonForce را روی سطح سختی expert بدون مشکل اجرا کنند چی؟» و به نکته خوبی اشاره کردید. اما افرادی نیز در بازی Tetris هستند که در T-Spin‌ها کاملا حرفه‌ای شده‌اند اما از راه‌های دیگری از بقیه شکست می‌خورند. به یاد دارید که کج کردن گیتارتان امتیاز نهایی شما را بهبود می‌بخشید؟ حال فرض کنید چرخی از تاثیرات منفی وجود دارد که به صورت اتفاقی به ۱۰ نفر برتر بازی داده می شود. چیزی مثل تغییر طرح‌بندی دکمه‌ها و یا زیاد شدن سرعت به صورت انفرادی، می‌تواند معادل یافتن یک تفنگ طلایی در صندوق Tilted Towers باشد و البته بازیکنانی که قبل از اتمام بازی از آن خارج می‌شوند می‌توانند از بقیه بازیکنان یک گیم‌پلی گیتار محور واقعا جذاب را مشاهده کنند. 


شماره ۵: بازی TimeSplitters

نیازی نیست ما به شما بگوییم که خیلی وقت است بازی TimeSplitters نیاز به یک بازسازی دوباره دارد. و چه راهی بهتر از آن‌که در سبکی این کار را انجام دهند که همه از قبل در حال بازی کردنش هستند؟ یک بازی TimeSplitters به سبک بتل رویال تنها نیاز دارد که کنترل شخصیت‌های عجیب و تیراندازی پر سرعت بازی اصلی را به بازیکنان مدرن منتقل کند. این موضوع باعث می‌شود که یک کپی از گیم‌پلی بازی Fortnite یا بازی PUBG را به همراه یک تغییر غیر منتظره روی نحوه یافتن اسلحه‌ها و آیتم‌ها تجربه کنیم. با این حال اگر این بازی بخواهد اثر خود را روی این سبک باقی گذارد، حتی می‌تواند حول ساخته‌های جامعه کاربری شکل گیرد. به هرحال ویرایشگر نقشه بازی TimeSplitters افسانه‌ای است. توسعه‌دهندگان می‌توانند بهترین نقشه‌ها را هنگامی که ظاهر می‌شوند مشخص کنند و به بازیکنان لیستی تمام نشدنی از جهان‌هایی جدید برای کاوش ارائه کنند تا در آن‌ها نبردی تا انتها را تجربه کنند. با استفاده از شوخی‌های غیرعادی که قبل‌تر در بازی وجود داشت هیچ چیزی سر راه بازی TimeSplitters و ربودن قلب و ذهن بازیکنان در اطراف جهان وجود ندارد. 


شماره ۴: بازی Super Mario Maker

بازی Super Mario Maker توسط ۱۰۰ چالش ماریو، ساعت‌ها محتوا برای بازیکنان و استریمر‌ها تولید کرد که این لوله‌کش سیبیلو را مجبور به رد کردن درس‌های سختی قبل از استفاده از ۱۰۰ جانش می‌کرد. اگر یک لابی وجود داشت که ۱۰۰ بازیکن و هر بازیکن با ۱۰۰ جان وارد آن می‌شد و همه روی مجموعه‌ای از دروس رای‌گیری و یکی را انتخاب می‌کردند، یک ساختار عجیب و شگفت‌آور بتل رویال خلق می‌شد. هرکس که قبل از بقیه به پرچم انتهای مراحل انتخاب شده توسط همه بازیکنان برسد برنده حساب می‌شود و بازی‌ها با هم به وسیله قدرت‌دهنده‌ها و قدرت‌گیر‌هایی که در طول مراحل جمع می‌شوند ارتباط برقرار می‌کنند. نه تنها این روش باعث ایجاد گیم‌پلی بسیار سخت جدیدی برای بازی Mario خواهد شد که بتوانیم خودمان را درگیر آن کنیم، بلکه دو قسمت از دنیای گیمینگ را در یک خروجی ترکیب می‌کند. اسپیدران کردن بازی‌ها و بتل رویال با هدف ساخت لحظاتی سرگرم کننده و گاهی اعصاب خرد کن با درصدی مساوی با هم مخلوط خواهند شد. حقیقتا اگر کمپانی Nintendo این بازی را عملی نکند احتمال زیادی وجود دارد که استریمر‌های کمپانی‌های Twitch, Mixer و Youtube با هم همکاری و این محصول را برای ما تولید کنند. البته اگر مودبانه از آن‌ها خواهش کنیم. 


شماره ۳: بازی Mario Kart یا بازی Crash Team Racing

هم‌اکنون نیز تعداد زیادی بازی مسابقه‌ای در بازار وجود دارد که حالت مسابقه حذفی را با خود به همراه دارند. حالتی که تعدادی ماشین روی خط شروع قرار می‌گیرند و با هر دوری که تکمیل می‌شود، نفر آخر مسابقه از جریان مسابقه حذف می‌شود. در حقیقت همه بازی‌های مسابقه‌ای می‌توانند در این جایگاه قرار گیرند اما اگر به تم کلی اسلحه‌ها و آیتم‌ها وفادار بمانیم، به نظر می‌رسد که بهترین انتخاب بازی‌های کارتینگ هستند. با آن‌که نمی‌خواستیم این لیست از بازی‌های تحت پروانه کمپانی Nintendo پر باشد، به نظر می‌رسید که تعداد زیادی از بازی‌های این شرکت برای قالب بتل رویال مناسب هستند. تصور کنید با ۴۹ بازیکن دیگر مشغول مسابقه هستید (۱۰۰ دور برای یک مسابقه اندکی زیاد به نظر می‌رسد) و یک لاک آبی با خود حفظ می‌کنید و می‌دانید که تاکتیک در این بازی نقش عظیمی دارد. آیا در ابتدای بازی از آن استفاده می‌کنید و یک بازیکن را حذف می‌کنید و یا آن را نگه‌ می‌دارید؟ یا اجازه می‌دهید در حالی که مکانی نزدیک به رتبه آخر را نگه می‌دارید به شما حمله شود تا یک موقعیت اضافی برای خودتان جور کنید؟ به عنوان یک نکته اضافی ذکر کنیم که ما یک بازی کلاسیک سگا به صورت بتل رویال را نیز قبول می‌کنیم: بازی Out Run. در حقیقت نه تنها آن را قبول می‌کنیم، بلکه آن را مطالبه می‌کنیم و از کمپانی SEGA درخواست داریم هر چه سریع‌تر این بازی ساخته شود. 


شماره ۲: بازی Pac-Man Championship Edition

اگر نسخه Championship بازی Pac-Man به ما یک چیز یاد داده باشد، آن چیز بی‌انتها بودن حالاتی است که می‌توان از این نماد معروف کمپانی Namco استفاده کرد. از آنجایی که چندین انتخاب داریم، نمی‌توانیم با قطعیت یکی را برای حالت بتل رویال انتخاب کنیم. اولین انتخاب در فضایی شبیه به بازی Tetris 99 است، هر بازیکن هزارتوی مخصوص خودش را دارد و باید با وجود شرایط مختلف به وجود آمده، سرعت حرکت و یا بسته شدن راه‌ها و یا تعداد روح‌های بیشتر، برنده شود. اما می‌توان گزینه یک هزارتوی خیلی بزرگ با تعداد مشخصی بازیکن که هر کدام به دنبال کسب بالاترین امتیاز در حالی که از خطر‌های عادی این سری بازی فرار می‌کنند هستند را نیز در نظر گرفت. علاوه بر این‌ها، دشمنان می‌توانند یک قرص قدرت (Power Pill) بخورند و شما را قورت دهند تا سرعت شما کم شود و یا امتیاز از دست دهید و به این روش می‌توان یک لایه دیگر از تاکتیک را وارد بازی کرد. 

قبول داریم که شاید این گزینه لیست کمی از بقیه گزینه‌ها رویایی‌تر باشد اما اگر بخواهیم کاملا روراست باشیم، کار ما تصور کردن بازی‌ها و کار سازنده‌ها ساخت آن‌هاست و ما به کمپانی Namco اعتماد داریم. 


شماره ۱: سری بازی‌های LEGO

چیزی که می‌خواهیم یک نبرد بتل رویال عظیم شامل تمام بازی‌های خوب LEGO ساخت کمپانی Traveller's Tales است. سکه‌ها را می‌توان در میدان نبرد با اسلحه معاوضه کرد و یا در قسمت منو می‌توان این معامله را در ازای اسکین‌های متفاوت انجام داد. تمام این موارد می‌توانند از مجموعه جهان‌هایی آمده باشند که سازندگان از قبل به آن‌ها سر زده‌اند. مکان‌های دیدنی درخشان، رنگارنگ و در حال انفجار با درختانی که اشکال هندسی دارند و تعداد زیادی سازه تولید شده از پلاستیک. قصد نداریم بگوییم این کار برای کمپانی TT آسان خواهد بود، سختی اخذ پروانه‌های لازم برای داشتن اجازه برای ساخت همچین دنیایی باعث سرگیجه می‌شود. اما این موضوع ما را اصلا نگران نمی‌کند زیرا چیزی که ما می‌خواهیم ببینیم آن است که هری‌پاتر با استفاده از یک بت‌رنگ و در میان یک مربع همواره کوچک‌شونده خطر (زیرا همه می‌دانیم که در دنیای LEGO هیچ دایره‌ای وجود ندارد) گندالف را شکست می‌دهد. اگر بازی Fortnite در حال جذب کودکان در سراسر جهان است، تصور کنید اضافه کردن محصولات LEGO به این معادله چه خواهد کرد. 

بنابراین این لیست ما است. ۱۰ سری بازی که می‌توانند برای خود در میان آخرین ژانر محبوب در دنیای بازی جایی دست و پا کنند و نظر همه بازیکنان را به خود جلب کنند. البته بعضی از انتخاب‌ها اندکی شوخی بودند اما بعضی دیگر، با توجه به آن‌چه در صحنه گیم شاهد هستیم، کاملا ممکن به نظر می‌رسند. ظهور یک ژانر جدید در صنعت گیمینگ همواره به همراه خود هیجان و فرصت می‌آورد اما اگر یکی از کمپانی‌های ذکر شده در لیست پیشنهاد ما را عملی کند، با خوشحالی سهم خودمان، کسب اعتبار به عنوان تولید کننده و تشویق و تحسین روی سایت Reddit، سود خودمان را قبول خواهیم کرد.


با یکی از عناوین انتخاب شده مخالف هستید و یا فکر می‌کنید پیشنهادات بهتری دارید؟ فراموش نکنید که در قسمت نظرات ما را نیز در ایده‌های خود شریک کنید.

منبع: gamesradar


برچسب ها: ۱۰ برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.