پنج حقیقت عجیب در رابطه با مجموعه بازی Assassin's Creed

پنج حقیقت عجیب در رابطه با مجموعه بازی Assassin's Creed

محمد مهدی مبارکی محمد مهدی مبارکی
4 سال و 7 ماه و 25 روز پیش

مجموعه بازی Assassin's Creed یکی از بلند‌ترین مجموعه‌های صنعت بازی‌های ویدئوییست که ۱۲ سال از انتشار اولین نسخه آن می‌گذرد و ۲۰ قسمت از این مجموعه تا به حال منتشر شده است. این مجموعه پستی و بلندی‌های زیادی را تجربه کرده است. بازی‌هایی مانند بازی Assassin's Creed Unity گاهی این مجموعه را دچار افت کرده و گاهی بازی‌هایی مانند بازی Assassin's Creed Odyssey توانسته کمی، وضعیت مجموعه را بهبود ببخشد. به زودی نیز باید شاهد انتشار نسخه جدیدی از مجموعه که طبق گفته شایعات، به زمان واکینگ‌ها مربوط می‌شود؛ باشیم. 

به هر حال، بازی Assassin's Creed حقایق عجیبی را پشت خود پنهان کرده است. در ادامه به پنج‌تا از عجیب‌ترین آن‌ها پرداخته شده است.

این بازی تقریبا یک ‌نسخه از بازی Prince of Persia بوده است

 



شاید جالب باشد بدانید که ابتدا قرار بود بازی Assassin's Creed، تحت یکی از قسمت‌های مجموعه بازی Prince of Persia منتشر شود. به نحوی دیگر، قرار بود اثری تحت نام Prince of Persia: Assassins منتشر شود. از آن‌جایی که در بازی، دیگر خبری از شاه و یا شاهزاده نبود، تصمیم گرفته شد که این عنوان تحت یک برند جدید به انتشار برسد. به این صورت مجموعه Assassin's Creed خلق شد. به طور حتم تصمیم خوبی در رابطه با این مجموعه گرفته شده است. جدا از این بحث، خبرهایی برای اهیای مجموعه بازی Prince of Persia به گوش می‌رسد. مجموعه‌ای که توانست بازیبازان را وارد سبک دیگری از داستان سرایی کند. اثری که در ایران به دلیل اقتباس صورت گرفته، بسیار محبوب واقع شد.

بازی Unity، بزرگ‌ترین پچ‌های تاریخ را داشته است



 

صرف نظر از تاثیرات Origins و Odyssey در این فرانچایز، عرضه Unity باعث افت مجموعه Assassin's Creed  شد. از این بازی می‌توان به عنوان پرباگ‌ترین اثر ساخته شده در تاریخ بازی‌های ویدیویی یاد کرد. به نحوی که چیزی حدود ۴۰ گیگابایت پچ، برای بازی منتشر شد که در سال ۲۰۱۴ میلادی، رقم بسیار بزرگی بود. به حدی این بروزرسانی‌ها حجیم بودند که بعضی اوقات باعث نصب مجدد بازی می‌شدند. در کل می‌توان Unity را یک اثر کاملا شکست خورده معرفی کرد که هیچ‌گاه نتوانست از زیر سنگینی‌های اشتباهات سازندگانش،‌ سلامت بیرون بیاید. نکته جالب دیگر در رابطه با بازی Unity، استفاده از باگ‌های به وجود آمده در بازی برای خلق آثار هنری بود. بعضی از خالقان آثار هنری، نقاشی‌هایی با اقتباس از باگ‌های پیش آمده در صورت شخصیت‌های بازی Unity کشیدند و توانستند به همین سبب، به شهرت و معروفیت نسبتا خوبی برسند.

گیم‌پلی Origins در یک موزه!

 



بازی Origins تاریخ پیش از میلاد را به قدری دقیق به تصویر کشیده بود که باعث شده است از این بازی در یک موزه استفاده شود. بله؛ درست خواندید، از گیم پلی بازی Assassin's Creed: Origins در موزه National Geographic Museum مصر مورد استفاده قرار گرفته خواهد شد. طبق صحبت‌های صورت گرفته، قرار است از تاریخ ۱۵ سپتامبر سال میلادی جاری،‌ از بازی یاد شده در موزه برای شناخت دقیق دوره یاد شده به بازدیدکنندگان استفاده شود.

همگام بودن جهان بازی با Splinter Cell

 



تئوری‌های فراوانی درباره جهان بازیAssassin's Creed  طی سالیان گذشته صورت گرفته است. خیلی‌ها بر این باورند که جهان Watch Dogs و AC در یک دنیا قرار دارد. همچنین دیگر گروه بر این باورند که جهان Splinter Cell  با AC در یک دنیا قرار دارد. صحت این موضوع زمانی تایید می‌شود که در بازی Odyssey، نام سم فیشر (Sam Fisher) در گوگل مورد جستجو قرار می‌گیرد و مشخص می‌شود که هر دو در یک سازمان و در جهان Splinter Cell حضور دارند. البته هنوز این موضوع توسط یوبی‌سافت (Ubisoft) تایید نشده است؛ اما به دلیل ساخت هر دو اثر توسط یک شرکت، دور از ذهن نخواهد بود.

دزموند مایلز یک پسر دارد

 



سال ۲۰۱۲ بود که آخرین بار دزموند مایلز (Demond Miles)، پروتاگونست دنیای مدرن را دیدیم که برای نجات جهان، جان خود را از دست داد. اما با استفاده از DNA، میراث او ادامه یافت و Black Flag و ماجراهای Syndicate اتفاق افتاد. به این حال، تنها در یک پایگاه داده به این موضوع اشاره شده است که دزموند پیش از اینکه بمیرد، دارای پسری به نام الیجاه (Elijah) بوده است. داستان الیجاه در کتاب‌های مصری با نام آپرایسینگ (Uprising) در حال انتشار است.

قسمت دیگری از مجموعه بازی Assassin's Creed در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر می‌شود و قرار است باری دیگر بازیکن را به یک دوره تاریخی ببرد. طبق شایعات، اینبار باید منتظر به نمایش کشیدن تمدن وایکینگ‌ها باشیم. اما با این وجود، باز طرفداران به دنبال تکرار دنیای مانند چیزی هستند که در سه گانه نخست بازی Assassin's Creed با آن رو به رو شدند. دنیایی که مو به موی آن واقعی بود. به نحوی که سازندگان ریشه تاریخی هر وسیله‌ای که در بازی استفاده می‌کردند را مورد بررسی قرار می‌داند. اما در آخرین قسمت‌های مجموعه، به ویژه Odyssey، بازیباز با اتفاقات و وسایلی رو به رو می‌شود که هیچ تطبیق تاریخی نداشته و حتی بعضی از آن‌ها کاملا زایده تخیل نویسنده است. مانند اسب آتشین و بسیاری دیگر از موارد. همانطور که پیش‌تر گفتیم، طرفداران منتظر بازگشت این مجموعه به ریشه‌هایش هستند، اتفاقاتی که به نظر می‌رسد یوبی‌سافت به هیچ وجه از آن حمایت نمی‌کند.

بازی Assassin's Creed: Odyssey هم‌اکنون برای رایانه شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان دردسترس است و به زودی با انتشار سرویس استیدیا، برای این محصول نیز دردسترس قرار خواهد گرفت. 

برچسب ها: Assassin's Creed
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.