بازی Assassin’s Creed Mirage می‌تواند این مجموعه را به دوران اوج برگرداند

بازی Assassin’s Creed Mirage می‌تواند این مجموعه را به دوران اوج برگرداند

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
10 ماه و 6 روز پیش

پیش از عرضه اولین قسمت از بازی Assassin’s Creed، عده زیادی فکر می‌کردند که این بازی قرار است سبک مخفی‌کاری را برای همیشه دگرگون کند و داستان الطیر هم انقلابی در زمینه داستان‌سرایی بازی‌های این سبک خواهد بود. این بازی وعده داده بود که می‌توان دشمنان را به هر شکلی که می‌خواهید بکشید، در خیابان‌ها پرسه بزنید و در لحظه مناسب ناپدید شوید. ادعایی که هرگز در بازی‌های این مجموعه به واقعیت تبدیل نشد.

از آن زمان، سری بازی Assassin’s Creed شروع به بهبود مکانیک‌های گیم‌پلی قسمت اول کرد و پس از آن هم با تغییر کلی سبک و سیاق، در بازی Assassin’s Creed Origins تبدیل به یک عنوان نقش آفرینی جهان باز شد. اگرچه عده‌ای از این عناوین جدید لذت بردند، اما پیدا کردن المان‌هایی که این بازی‌ها را تبدیل به یک عنوان Assassin’s Creed می‌کنند کار دشواری بود و عده زیادی عقیده داشتند که این عناوین هرچیزی هستند غیر از یک بازی Assassin’s Creed. حالا به‌نظر می‌رسد که یوبیسافت می‌خواهد با تغییر مسیر همین بازی‌های اخیر، با بازی Assassin’s Creed Mirage به ریشه‌های مجموعه بازگردد.

 


برخلاف رویه قبلی این مجموعه که سیر تا پیاز هر ماموریت را به بازیکن گوشزد می‌کرد، بازی Assassin’s Creed Mirage رویه جدیدی پیش گرفته و بازیکن را مجبور به تعامل بیشتر با محیط و شخصیت‌ها می‌کند. برای مثال، در یکی از ماموریت‌ها از بازیکن خواسته می‌شود که فردی را در یک فروشگاه شلوغ پیدا کند و تمام اطلاعاتی که از این فرد وجود دارد، این است که او قرار است در مزایده یک آیتم خاص شرکت کند. برای پیدا کردن این فرد می‌توان با فروشندگان این فروشگاه صحبت کرد، اما هیچ اجباری برای انجام این کار وجود ندارد و می‌توانید با همان اطلاعات اندک اولیه به مزایده بروید و منتظر شکارتان بمانید.
بعضی از ماموریت‌های این بازی اطلاعات بسیار کمی در اختیار بازیکن قرار می‌دهند. یکی از ماموریت‌ها از بازیکن می‌خواهد که شخص هدف را ملاقات کند، اما برای انجام این کار نیاز به یک آیتم خاص برای اثبات اعتبار و ملاقات با او دارد. در بیشتر بازی‌ها، همه چیز با نشان‌گر مخصوص به بازیکن نمایش داده می‌شود و مراحل انجام ماموریت پیش روی او قرار می‌گیرد، اما در بازی Assassin’s Creed Mirage تنها توضیح مختصری از آیتم مورد نیاز به بازیکن داده می‌شود که برای پیدا کردن آن باید بازار را بگردد. البته، در این ماموریت خاص، آیتم مورد نظر در بازار پیدا نمی‌شود. بعد از اندکی کاوش در این بازار صدای مکالمه دو سرباز شنیده می‌شود که آیتم را در یک محدوده گم کرده‌اند و در نهایت، با گشتن این محدوده، آیتم پیدا می‌شود.
لازم به ذکر است که برای کشتن هدف راه‌های زیادی خواهید داشت و بازی شما را محدود به انجام یک روش خاص نخواهد کرد.

 

 

اندازه نقشه بازی Assassin’s Creed Mirage مشخص شد

 

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی Assassin’s Creed Mirage که به‌خاطر عادت بد بازی‌های اخیر مجموعه به‌کلی فراموش شده بود، امکان کشتن آنی دشمنان از پشت‌سر است. این ویژگی شاید ساده به‌نظر برسد، اما بازی Assassin’s Creed Origins و عناوین بعد آن با تبدیل شدن به عناوین نقش آفرینی جهان باز، به سرعت همه‌چیزهایی که این مجموعه را تبدیل به Assassin’s Creed کرده بود فراموش کرده بودند که مهم‌ترین آن‌ها کشتن یک‌ضرب دشمنان از پشت با خنجر مخصوص اساسین‌ها بود. در این بازی‌ها همه چیز به سطح شما و دشمنان و دیگر فاکتورهای رندوم بستگی داشت که باعث شده بود حرکت مخفیانه پشت‌سر دشمنان تقریبا بی‌اهمیت شود. 
خوشبختانه بازی Assassin’s Creed Mirage لذت خزیدن پشت‌سر دشمنان و کشتن بی‌‌صدای آن‌ها را به این مجموعه بازگردانده است. این بازی شبیه بازسازی نسل نهمی نسخه ۲۰۰۸ مجموعه است که البته هرگز ساخته نشد. البته با وجود مکانیک‌های مدرن نقش آفرینی، این بازی قدیمی به‌نظر نمی‌رسد، اما لذت تجربه آن به‌خاطر توجه سازندگان به نکات ریز و دوست داشتنی مجموعه است. به‌نظر می‌رسد این بازی می‌تواند به کمپانی یوبیسافت ثابت کند که برای موفقیت نیازی به نقشه‌های عظیم و گسترده‌‌تر کردن مکانیک‌های نقش آفرینی نیست. 
بازی Assassin’s Creed Mirage در تاریخ پنج اکتبر (۱۳ مهر) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد. 

 

برچسب ها: Assassin's Creed Mirage
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.