ترسناک ترین لحظات در بازی های ویدیویی سال 2020

ترسناک ترین لحظات در بازی های ویدیویی سال 2020

سیاوش اسدی سیاوش اسدی
3 سال و 3 ماه و 12 روز پیش

سالانه تعداد زیادی بازی در سبک وحشت منتشر می‌شود و سال گذشته از این قاعده مستثنی نبود. البته که سال ۲۰۲۰ سالی بود که در طی آن برخی از فرانچیزهای مطرح سبک وحشت، دنباله جدیدی دریافت کردند. علاوه بر آن، شاهد ورود موج جدیدی از چندین IP جدید به عرصه این سبک بودیم؛ مخصوصا بازی‌های ترسناک واقعیت مجازی رشد زیادی در این سال داشتند و ثابت کردند که واقعیت مجازی چگونه می‌تواند تجربه کاملا متفاوت و تازه‌ای را از سبک وحشت ارائه دهد، تجربه‌ای که اغلب اوقات بسیار ترسناک‌تر از رویکرد سنتی بازی‌های این سبک است.

 

در این مقاله قرار است نگاهی به ۱۰ لحظه رعب‌آور و ترسناک در میان بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شدند داشته باشیم.

۱۰ – بازی Amnesia: Rebirth – ناحیه Quartermaster Stores

در همان ابتدای بازی Amnesia: Rebirth، بازیکنان از هرگونه هیولا یا موجودات فراطبیعی در امانند. با وجود اینکه که اوضاع تاسی (Tasi)، پروتاگونیست بازی، به خاطر حرارت شدید در صحرای الجزایر نگران‌کننده است، او به ندرت اثری از هیولا‌ها پیدا می‌کند. اما این احساس امنیت سریعا پس از اینکه بازیکنان به ناحیه Quartermaster Stores می‌رسند، از آن‌ها سلب می‌شود. زیرا که برای اولین بار با یکی از این موجودات خوفناک مواجه می‌شوند.

با جست‌وجوی بیشتر در Quartermaster Stores، بازی Amnesia: Rebirth بازیکنان را مقابل چندین موجود بیگانه قرار می‌دهد، هرچند که آن‌ها تا لحظه خروج از این ناحیه به بازیکنان حمله نمی‌کنند. هنگام خروج، بازیکنان این جانوران عجیب را می‌بینند که روی تیرِ طاق ساختمانی نشسته‌اند و درون راهرو شما را تعقیب می‌کنند. این صحنه زمانی ترسناک می‌شود که تاسی باید کیسه شن سنگینی را از در ساختمان خارج کند و هیولایی او را با نهایت سرعت دنبال می‌کند. این یکی از ترسناک‌ترین و پرتنش‌ترین صحنه‌های بازی Amnesia: Rebirth‌ است که حتی تا پس از لحظه بالا رفتن لیست عوامل سازنده در ذهن شما می‌ماند.

۹ – بازی Amnesia: Rebirth – مرحله The Maze

از آنجایی که بازی Amnesia: Rebirth دنباله مستقیم یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ، یعنی بازی Amnesia: The Dark Descent‌ است، جای تعجبی ندارد که این بازی مملو از لحظات ترسناک باشد تا در چندین بار در لیست ما قرار گیرد. اندکی پس از رویارویی تاسی با هیولای ناحیه Quartermaster Stores، او خود را درون هزارتویی در یک ناحیه برزخی میابد. کمبود منبع نور، مسیریابی را در این هزارتو بسیار دشوار می‌کند. گریز بی‌وقفه از چندین هیولای عجیب‌الخلقه را به این شرایط اضافه کنید تا یکی از آشوبناک‌ترین لحظات درون بازی را با چشمان خود ببینید.

۸ – بازی Blair Witch: Oculus Quest Edition – مرحله Black Hills Forest

بازی Blair Witch ساخته استودیو Bloober Team یکی از بازی‌هایی است که چشم‌بسته می‌توان درباره نسخه واقعیت مجازی آن قضاوت کرد. زاویه دید اول‌شخص این بازی و همچنین سیستم حرکت آهسته و آرام، آن را به انتخابی هوشمندانه برای یک اقتباس واقعیت مجازی تبدیل می‌کند. جای شک ندارد که در مقایسه نسخه کنسول بازی Blair Witch با نسخه واقعیت مجازی آن، برخی کمبودها احساس می‌شود؛ اما نسخه واقعیت مجازی آن که با نام بازی Blair Witch: Oculus Quest Edition شناخته می‌شود، قادر است بازیکنان را بیشتر از نسخه کنسول این بازی بترساند. مخصوصا هنگامی که در تاریکی شب درون جنگل‌های آن قدم می‌زنید.

ارزش نسخه واقعیت مجازی این بازی پس از کمی پیش رفتن در آن مشخص می‌شود. وقتی که به هنگام شب به جنگل Black Hills Forest می‌رسید، صداهایی که از نقاط مختلف به گوشتان می‌رسد این حس را به شما القا می‌کند که انگار کسی، یا چیزی دائما شما را زیر نظر دارد.

۷- بازی Half-Life: Alyx – مرحله Jeff

بازی Half-Life: Alyx یکی از تحسین‌برانگیزترین بازی‌های واقعیت مجازیست که تا کنون ساخته شده است. همچنین امتیازاتی که این بازی دریافت کرده است نشان می‌دهد که این بازی بهترین عنوان واقعیت مجازی حال حاضر است. با وجود اینکه بازی Half-Life: Alyx دقیقا یک بازی با سبک وحشت نیست، اما قطعا صحنه‌هایی در بازی وجود دارند که ترس شدیدی را به شما القا می‌کنند. یکی از ترسناک‌ترین مراحل بازی، مرحله Jeff است که بازیکنان باید مخفیانه مسیر خود را در ناحیه‌ای پیدا کنند و در این حین توسط یک هیولای بدهیکل تعقیب می‌شوند. این هیولا به صداهایی که ایجاد می‌کنید واکنش نشان می‌دهد. مرحله Jeff یکی از بهترین مراحل بازی Half-Life: Alxy محسوب می‌شود که هواداران واقعیت مجازی تا سال‌های سال درباره آن صحبت خواهند کرد.

۶ – بازی Half-Life: Alyx – مرحله Quarantine Zone

چند مرحله پیش از مرحله Jeff، بازیکنان باید خود را به منطقه قرنطینه برسانند. مرحله Quarantine Zone پر از زامبی‌ها و چندین Headcrab است که به درگیری‌های مختلف و جامپ‌اسکیرها بی‌نظیری ختم می‌شود. بازیکنان در این مرحله باید هوشمندانه شیوه مقابله خود را با این موجودات پیدا کنند و از منابع محدود خود به صورت مدیریت‌شده استفاده کنند. می‌توان گفت که مرحله Quarantine Zone در بازی Half-Life: Alyx یکی از بهترین تجربه‌های سبک بقا و وحشت در واقعیت مجازی است.

۵ – بازی The Last of Us 2 – باس‌فایت Rat King

بازی Last of Us 2 بازیکنان را مقابل هجومی از لحظات وحشتناک و صحنه‌سازی‌های هراس‌انگیز قرار داد. می‌توان گفت در بازی همه اتفاقات نهایتا به فاجعه ختم می‌شوند و بازیکنان باید تمام قتل‌های خشن را مشاهده کنند و با این موجودات زامبی‌مانند روبه‌رو شوند. هرچند که باس‌فایت Rat King در این بازی جایگاه مختص خود را دارد. Rat King مهیب‌ترین و بدریخت‌ترین هیولایی است که در این بازی مقابل آن قرار می‌گیرید. جالب‌تر این است که تمام فرآیندهایی که باعث می‌شوند شما با این هیولا مواجه شوید ترسناکند. بازی به نوعی شما را برای تجربه یکی از دشوارترین و ترسناک‌ترین لحظات خود آماده می‌کند. در این مرحله ابی (Abby) برای پیدا کردن تعدادی لوازم پزشکی به زیرزمین بیمارستانی می‌رود که اولین افراد مبتلا به این بیماری در آن بستری بودند. این مرحله برای تمام افرادی که بازی The Last of Us 2 را تجربه کردند ماندگار است.

۴ – بازی Phasmophobia – تجربه بازی برای اولین بار

بازی Phasmophobia یکی از غافلگیری‌های امسال در بازی‌های ویدئویی سبک وحشت بود. بازیکنان در بازی Phasmophobia به شکار و تسخیر ارواح و موجودات فراطبیعی، جست‌وجو و در اماکن جن‌زده و زندان‌های متروکه می‌پردازند. سازندگان بازی Phasmophobia ابتکار زیادی برای ساخت این فضاهای به کار برده‌اند و تجربه آن برای اولین بار، بدون شک یک تجربه فوق‌العاده ترسناک خواهد بود.

۳ – بازی Resident Evil 3 – اولین رویارویی با Nemesis

طرفداران بازی‌های ترسناک قطعا شخصیت مستر ایکس (Mr. X) از بازی Resident Evil 2 به خاطر دارند. هوش مصنوعی پویا و تعقیب بی‌وقفه شخصیت‌های کلیر ردفیلد (Claire Redfield) و لئون کندی (Leon Kennedy) در شهر Raccoon City یکی از هولناک‌ترین لحظات این بازی بود. شخصیت نمسیس (Nemesis) در بازی Resident Evil 3 شاید به اندازه مستر ایکس ترسناک نباشد، اما رویارویی با او برای اولین بار، همچنان یکی از ترسناک‌ترین و ناهنجارترین لحظات در تمام بازی است.

بازی Resident Evil 3 در آپارتمان جیل ولنتاین (Jill Valentine) آغاز می‌شود. پس از اندکی گذشت و گذار، شما تماس تلفنی‌ای از سوی برد ویکرز (Brad Vickers) دریافت می‌کنید. مدتی از آغاز تماس می‌گذرد تا اینکه هیولای Nemesis‌ ناگهان به آپارتمان شما حمله می‌کند و از آنجا شاهد یکی از اکشن‌ترین و هیجان‌انگیزترین لحظات بازی خواهید بود. ولنتاین از Nemesis فرار می‌کند تا ادامه ماجرا مشخص شود. برخوردهای بعدی شما با Nemesis‌ نیز ترسناک است.

۲ – بازی Visage – سکانس آغازین

هنگامی که Konami بازی Silent Hills را کنسل و بازی PT را نیز از فروشگاه پلی استیشن حذف کرد، تعدادی از توسعه‌دهندگان از این فرصت استفاده کردند تا با الهام گرفتن از این بازی، جای خالی آن را برای هواداران پر کنند. برخی از این پروژه‌ها هیچوقت به پایان نرسیدند، اما بازی Visage نه تنها حال و هوای بازی PT را منتقل می‌کند، بلکه امتیازات خوبی را از سوی منتقدین دریافت کرده است. همانطور که گفته شد، بازی Visage از بازی PT الهامات زیادی گرفته است و همانند بازی PT، بازیکنان به جست‌وجو در یک خانه عجیب و غریب وحشتناک می‌پذازند که در آن با رویدادهای ترسناکی مواجه می‌شوند.

بازی Visage در کل یک تجربه ترسناک را ارائه می‌دهد، اما سکانس آغازین بازی به شدت ناخوشایند است. در این سکانس مردی را می‌بینید که خانواده خود را سلاخی می‌کند و با اسلحه به زن و بچه خود تیر می‌زند. تمامی این صحنه‌ها به بی‌پرده‌ترین نحو ممکن در یک بازی ویدئویی به تصویر کشیده شده‌اند. نهایتا مرد اسلحه را به سمت خود می‌گیرد و این حادثه تراژیک، جرقه رویدادهایی که در دنباله بازی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید را می‌زند.

۱ – بازی The Walking Dead: Saints And Sinners – مواجهه با زامبی‌ها در واقعیت مجازی

بازی The Walking Dead: Saints and Sinners شروع خوبی را برای بازی‌های واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۰ رقم زد؛ بازی‌ای که نه تنها به عنوان یکی از بهترین بازی‌های مجموعه The Walking Dead محسوب می‌شود، بلکه به نظر بسیاری یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده برای هدست‌های واقعیت مجازی است. بازی The Walking Dead: Saints and Sinners یک بازی سبک بقا و وحشت تمام عیار است که بازیکنان را وادار می‌کند منابع خود را با دقت خرج کنند تا بتوانند زنده بمانند. همچنین بازیکنان با انسان‌ها و مردگانی متحرک روبه‌رو می‌شوند که چالش‌های بازی را چندین برابر می‌کند. لازم به ذکر است که زامبی‌ها در این بازی یک خطر جدی محسوب می‌شوند. به همین خاطر است که مواجهه با آن‌ها در واقعیت مجازی، یک تجربه فراموش‌نشدنی را به ارمغان می‌آورد که تمام افرادی که به بازی‌های واقعیت مجازی علاقه‌مندند باید آن را تجربه کنند.

برچسب ها: ۱۰ برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.