هفت نکته که نمی‌خواهیم در بازی Resident Evil 9 وجود داشته باشند

هفت نکته که نمی‌خواهیم در بازی Resident Evil 9 وجود داشته باشند

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
2 سال و 6 ماه و 27 روز پیش

سری Resident Evil را می‌توان یکی از محبوب‌ترین IPهای تاریخ بازی‌های ویدیویی دانست که هرنسخه از آن به محض رونمایی رسمی، سبب جلب توجه بسیاری از بازیکن‌ها به سوی شرکت سازنده آن یعنی کپکام می‌شده و همواره استقبال خوبی نیز از بازی‌های این سری به عمل آمده است. پس از گذشت چندین سال سخت و دشوار برای این مجموعه، بازی هفتم در سال ۲۰۱۷ در دسترس بازیکن‌ها قرار گرفت و توانست در کسب رضایت بسیاری از افراد موفق ظاهر شود. این عنوان را می‌توان یک نقطه بزرگ در تاریخ این سری در نظر گرفت زیرا نسخه بعدی آن تحت عنوان بازی Resident Evil: Village ضمن بهره‌گیری از المان‌های مختلف بازی پیشین، مسیر رو به رشد این سری را پیش گرفت تا پس از سال‌ها ناکامی طرفداران این فرنچایز بتوانند مجددا روزهای روشن و خوشی را برای آن متصور شوند و مخاطبان را به بازی Resident Evil 9 امیدوار کنند.

 

بازی Resident Evil: Village تجربه تقریبا مناسبی را با ترکیب المان‌های دو ژانر وحشت و اکشن در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهد و در زمینه چگونگی روایت داستانی آن نیز از شیوه‌ها و راه‌های قابل توجهی استفاده شده است که مشخصا آن دسته از افرادی که این بازی را به اتمام رسانده باشند، به خوبی متوجه احتمال بسیار بالا اثرگذاری آن روی بازی‌های جدید این مجموعه شده‌اند. با این حال هنوز هیچ‌گونه صحبتی از جانب شرکت کپکام پیرامون بازی Resident Evil 9 صورت نگرفته و در زمان فعلی امکان ارائه اطلاعات در مورد آن وجود ندارد، اما تصمیم برآن گرفتیم تا در این مطلب به بررسی برخی از نکات و ویژگی‌های نسخه‌های پیشین سری Resident Evil که عدم حضور آن‌ها در بازی جدید سبب افزایش سطح کیفی بازی جدید این مجموعه و رضایت‌مندی هرچه بیشتر بازیکن‌ها خواهد شد، بپردازیم.

 

ممکن است این مطلب بخشی از داستان بازی Resident Evil: Village و بازی Resident Evil 7 را فاش کند.

 

افراط در استفاده از المان‌های مختلف ژانر اکشن

در اولین قدم باید به یک نکته یا ویژگی کاملا واضح که سبب نارضایتی نسبی برخی از بازیکن‌ها در مورد بازی Resident Evil: Village شده است، اشاره کنیم و آن چیزی نیست جز افراط و زیاده روی در بهره‌گیری از المان‌های ژانر اکشن!

 

طی سال‌های گذشته و پس از انتشار نسخه‌های مختلف سری Resident Evil به ويژه بازی ششم، اعتراضات و مخالفت‌های بسیاری پیرامون تغییر سیستم گیم پلی بازی‌ از ژانر وحشت به یک عنوان که تقریبا می‌توان از آن به عنوان یک بازی تمام اکشن یاد کرد، به عمل آمد. واکنش‌های صورت گرفته سبب شد تا در بازی هفتم شاهد کاهش بخش اکشن بازی به ویژه در نیمه ابتدایی آن باشیم، اما این موضوع مجددا گریبان‌گیر بازی Resident Evil: Village شده و تیم سازنده در ایجاد یک تعادل نسبی میان بخش‌های اکشن و القای حس دلهره یا ترس به بازیکن‌ها در مقایسه با بازی پیشین تقریبا ناموفق بوده‌ است؛ البته نباید از این نکته غافل شد که این بازی، همچنان یک عنوان Action-Horror محسوب می‌شود. با این وجود نمی‌توان این احتمال را در نظر نگرفت که شاید شرکت کپکام برای گسترده سازی هرچه بیشتر این فرنچایز و جلب نظر اکثریت بازیکن‌ها، تصمیم به ایجاد تغییر در این زمینه بگیرد و در بازی‌های جدید این سری افزایش قابل توجهی در جنبه‌های اکشن سیستم گیم پلی این عناوین ایجاد شود. بنابراین، در بازه زمانی کنونی صرفا می‌بایست امیدوار باشیم که چنین اتفاقی رخ ندهد و بازی Resident Evil 9 بیشتر به ریشه‌های این مجموعه محبوب متعهد باشد.

 

مطالب مرتبط:

ترسناک‌ترین بازی های نسل بر اساس امتیاز متاکریتیک

۱۰ تفاوت بازی Resident Evil Village با بازی Resident Evil 7

 

کمبود صحنه‌ها و اتفاقات ترسناک

نبود تعداد کثیری از صحنه‌ها و اتفاقات مختلفی که بتوانند به خوبی حس ترس را به بازیکن‌ها القا کنند، در واقع نتیجه‌ای برای افزایش جنبه‌های اکشن بازی‌های اخیر سری Resident Evil به شمار می‌رود. برای مثال، در بازی Resident Evil: Village به غیر از وجود برخی مناطق و مکان‌هایی که ذاتا ترس و دلهره را درون‌شان قرار داده‌اند، اتفاقات ترسناک دیگری رخ نمی‌دهد و عملا نمی‌توان این عنوان را در طبقه بازی‌های ژانر وحشت قرار داد. مطمئنا القا حس وحشت صرفا از طریق یک سری اتفاقات عملی رخ نمی‌دهد، بلکه این حس می‌تواند از طریق ویژگی‌های متنوعی نظیر موسیقی، دیالوگ‌ها یا هرچیز دیگری به بازیکن‌ها منتقل شود اما متأسفانه تمرکز اصلی بازی هشتم بیشتر روی ارائه یک سیستم اکشن هیجان انگیز قرار دارد و در ساخت یک تجربه متعادل مشابه با نسخه‌های ابتدایی این فرنچایز به خصوص بازی Resident Evil 4 ناکام بوده است. شکی وجود ندارد که بسیاری از طرفداران قدیمی این سری و احتمالا بازیکن‌هایی که به تازگی با آن آشنا شده‌اند، خواهان وجود هرچه بیشتر المان‌های ژانر وحشت در جریان عناوین جدید هستند.

 

نادیده گرفتن ارتباطات موجود میان آنتاگونیست‌های سری

این مورد را شاید بتوان یکی از آزاردهنده‌ترین نکات منفی پیرامون سری Resident Evil معرفی کرد که به راحتی توسط هریک از طرفداران قابل اشاره است. پس از کشته شدن شخصیت آلبرت وسکر (Albert Wesker) در بازی پنجم، یکی از مشکلات اصلی این سری به معرفی یک آنتاگونیست متقاعد کننده بازمی‌گردد که باوجود امکان استفاده از عناصر مختلف به منظور معرفی گروهی برجسته از شخصیت‌های منفی، شرکت سازنده روال دیگری را پیش گرفت و بسیاری از طرفداران را در این زمینه ناامید کرد. بازی Resident Evil 7 و بسته الحاقی آن زمینه معرفی یک سازمان جنایت‌کار به نام The Connections را برای این سری فراهم کردند و باتوجه به خط داستانی که در جریان آن‌ها روایت می‌شد، این‌گونه به نظر می‌رسید که در آینده نیز بازیکن‌ها می‌بایست در مقابل اعضا این گروه برای نجات جهان قرار بگیرند. با این حال پس از انتشار بازی Resident Evil: Village، مشخص شد که تمام این ایده‌ها غلط بوده و به این گروه صرفا در برخی یادداشت‌های موجود در جهان بازی اشاره شده است. این سازمان همچنان در سایه‌ها مشغول انجام آزمایش‌ها و اقدامات مختلف است و اطلاعات به خصوصی نیز در مورد آن‌ها موجود نیست. این احتمال وجود دارد که در بازی Resident Evil 9، تاثیر این سازمان روی اتفاقات و داستان بازی بیشتر گذشته باشد.

 

کشتن‌ برخی از شخصیت‌های جدید با پتانسیل بالا

مشخصا در هرفرنچایز که چنین قدمت و طرفدارانی را دارا است، کشتن یا نکشتن برخی از کشتن‌ها سبب می‌شود تا برقراری تعادل در نسخه‌های جدید برای تیم‌های سازنده بسیار سخت شود. هنگامی‌که تمامی اهالی دنیا مشغول دست و پنجه نرم کردن با هیولای وحشتناک هستند، شما به شخصیت‌های متعددی نیاز دارید تا در جریان داستان کشته شوند چراکه در غیر این صورت، میزان تاثیرگذاری و واقع گرایی داستان آن عنوان شدیدا کاهش پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر، اگر شما تعدادی زیادی از شخصیت‌ها را بکشید، ممکن است که برخی از شخصیت‌های خوب و قابل توجه‌تان را نیز از دست بدهید. سری Resident Evil به صورت کلی در ایجاد یک تعادل نسبی در این زمینه موفق ظاهر شده است، اما مواردی نیز وجود داشته که قطعا بسیاری از اشخاص با حذف شدن این نوع شخصیت‌ها مخالف بوده‌اند. در بازی Resident Evil 7، دو شخصیت جک (Jack) و لوکاس بیکر (Lucas Baker) پتانسیل بالایی را برای تبدیل شدن به یک عضو تقریبا ثابت در بازی‌های بعدی سری دارا بوند ولی بلافاصله در جریان داستان این عنوان کشته شدند؛ این مسئله همچنین در مورد برخی از شخصیت‌های حاضر در بازی Resident Evill Village همچون کارل هایزنبرگ (Karl Heisenberg) صدق می‌کند. انتظار می‌رود که در بازی Resident Evil 9، ضمن رونمایی از شخصیت‌های مهم و برجسته، از آن‌ها در دیگر بازی‌های آینده فرنچایز نیز استفاده شود.

 

نادیده گرفتن جهش‌های زمانی

داستان بازی Resident Evil: Village با یک جهش زمانی به خصوص همراه است و این‌گونه به نظر می‌رسد که احتمالا در بازی‌های آینده این فرنچایز، این موضوع کاملا نادیده گرفته خواهد شد؛ البته عدم توجه به همچین اتفاقی مشخصا غیرمنطقی خواهد بود، اما احتمالا شرکت کپکام به ارائه بخش‌های داستانی محدود در آینده بسنده و همچنان به زمان حال و شخصیت‌های محبوبش در این بازه زمانی دل خوش کند. علاوه‌بر این، نباید این مسئله را فراموش کرد که در تاریخ این مجموعه بارها از داستان‌ها یا شخصیت‌های مختلف در یک نسخه رونمایی شده و سپس هیچ‌گاه از آن‌ها در بازی‌های بعدی استفاده نشده است. انتظار می‌رود که در بازی Resident Evil 9، تمرکز اصلی داستان روی شخصیت رز (Rose) و چگونگی اثر گذاری جهش زمانی صورت گرفته روی سایر شخصیت‌های برجسته سری نظیر کریس (Chris) قرار داشته باشد؛ با این حال باید مجددا خاطر نشان کنیم که رونمایی از نسخه بالغ شخصیت رز می‌تواند فقط یک حرکت شتاب زده باشد و سیر بازی جدید این مجموعه به گونه دیگری رقم بخورد.

 

نادیده گرفتن شخصیت میا وینترز (Mia Winters)

با پایان یافتن بازی Resident Evil: Village و رونمایی از نسخه بالغ شخصیت رز، می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که شخصیت ایتن وینتر (Ethan Winters) کشته شده و دخترش جایگزین او در قالب پروتاگونیست جدید سری شده است؛ باتوجه به گذشته این سری و اتفاقات مختلف آن، نمی‌توان با قاطعیت در مورد وضعیت فعلی شخصیت ایتن صحبت کرد. اگرچه که پایان بندی بازی هشتم به صورت واضح به اهمیت شخصیت رز اشاره می‌کند، باید امیدوار باشیم که او تنها عضو از خانواده وینترز در نسخه بعدی این مجموعه نخواهد بود و باتوجه به تاثیرگذاری شخصیت میا وینترز (Mia Winters) از زمان معرفی‌اش در بازی هفتم روی داستان دو نسخه پیشین، مجددا بازگشت او را به منظور خلق یک داستان دراماتیک جذاب و هیجان انگیز با دخترش شاهد باشیم. در کنار این موضوع، احتمالا میا به دلیل مرگ احتمالی ایتن، نسبت به کریس ردفیلد کینه دارد و به دنبال انتقام باشد. همچنین به عنوان یک عضو سابق در سازمان The Connections، در صورت حضور این سازمان در داستان بازی Resident Evil 9 میا وینترز می‌تواند به یک شخصیت کاملا مهم و کلیدی تبدیل شود.

 

موجودی و فهرست بندی Briefcase

چگونگی فهرست بندی یا میزان موجودی آیتم‌ها در Briefcase، یک موضوع نسبتا کم‌اهمیت‌تر در مقایسه با سایر موارد مطرح شده، محسوب می‌شود. شیوه فهرست بندی Briefcase در بازی Resident Evil: Village با الهام از بازی چهارم این فرنچایز طراحی شده بود، اما برای بازی Resident Evil 9 امیدوار هستیم که شرکت کپکام مجددا از سیستم معمولی و عادی برای چینش و نمایش موجودی آیتم‌های بازیکن‌ها استفاده کند. مدیریت موجودی آیتم‌ها یک نکته بسیار مهم در هریک از بازی‌های این فرنچایز به شمار می‌رود که این مسئله در بازی هشتم اهمیت همیشگی‌اش را از دست داده بود و تقریبا هیچ‌گاه بازیکن‌ها با مشکل کمبود فضا خالی برای جمع‌آوری آیتم‌های دیگر مواجه نمی‌شدند. بنابراین این توقع وجود دارد که تیم سازنده در این زمینه از یک سیستم دقیق‌تر استفاده کنند تا بازیکن‌ها با چالش‌های بیشتری در طول بازی مواجه شوند.

 

برچسب ها: Resident Evil 9, Resident Evil: Village, Resident Evil 7
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.