۱۰ تفاوت بازی Resident Evil Village با بازی Resident Evil 7

۱۰ تفاوت بازی Resident Evil Village با بازی Resident Evil 7

احمدرضا آوار احمدرضا آوار
3 سال و 3 روز پیش

شرکت Capcom با ارائه بازی Resident Evil 7، سعی در احیای دوباره این فرنچایز داشت. این شرکت نه تنها موفق شد که این فرانچایز را به ریشه خود بازگرداند، بلکه المان‌های بسیاری را نیز به نسخه‌های جدید افزوده است که باعث شده تا جذابیت بازی‌های جدید Resident Evil برای مخاطبان چند برابر شود.

بازی Resident Evil Village را می‌توان دنباله‌ای برای بازی Resident Evil 7 در نظر گرفت؛ وقفه‌ بین تولید این دو نسخه باعث شده که انتظارات کاربران از بازی Resident Evil Village افزایش پیدا کند. حال با ارائه نسخه دمو این بازی، می توانیم نیم‌نگاهی به تغییرات رخ داده در این بازی داشته باشیم. 

Ethan

اولین و مهم‌ترین تغییر بازی Resident Evil Village نسبت به نسخه قبلی، به کاراکتر اصلی آن باز می‌گردد. در نسخه هفتم، کاراکتر ایتن (Ethan) کاملا خنثی بوده و نقش چندانی در جلو بردن داستان ندارد. این در حالی است که تمام نسخه‌های Resident Evil دارای یک قهرمانی هستند که دنیا را از شر حملات بیولوژیکی نجات می‌دهد. حال در بازی Village این موضوع تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است و کاراکتر Ethan حالا شخصیت و کاریزمای منحصر به خودش را دارد. شرکت Capcom وعده داده که پس از تجربه بازی Resident Evil Village، کاربران عاشق کاراکتر ایتن خواهند شد.

Chris

دومین تغییر بزرگ بازی، مربوط به کاراکتر Chris redfield است. حضور وی در این بازی تایید شده و نقش وی در داستان بازی Resident Evil Village، نقشی کلیدی خواهد بود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که کریس ردفیلد حاضر در این بازی، بسیار متفاوت‌تر از نسخه هفتم خواهد بود. در این بازی شاهد نیمه تاریک کاراکتر کریس خواهید بود. تا به اینجای کار می‌دانیم که کریس بدون نشان دادن هیچ‌گونه رحمی، همسر ایتن (کاراکتر اصلی) را به قتل می‌رساند و احتمالا بسیاری از وقایع داستانی این بازی، مربوط به همین نیمه تاریک کریس باشد.

اکشن یا ترسناک؟

سال هاست که فرنچایز Resident evil درگیر ایجاد تعادلی میان قسمت اکشن و ترسناک بازی است. برای مثال در نسخه پنجم شاهد برتری کامل اکشن بازی بر قسمت‌های ترسناک آن بودیم، این در حالی است که در نسخه هفتم شاهد برتری کامل قسمت ترسناک بازی بر صحنه‌های اکشن آن بودیم. حال Capcom متوجه این موضوع شده و وعده ایجاد یک فضای متعادل را داده است. بر طبق گفته‌های این شرکت، صحنه‌های اکشن بازی حالا بهتر از همیشه اجرا شده و کاربر را درگیر خود می کنند. این در حالی است که بسیاری از صحنه‌های ترسناک بازی، کاربر را کاملا غافلگیر کرده و حس ترس را به خوبی منتقل می‌کنند.

محیط بازی

تمام صحنه‌های بازی Resident evil 7 در فضاهای کوچک و تنگ و تاریکی رخ می‌دهد. همین موضوع نیز یکی از دلایل ترسناک بودن این بازی است. بر طبق مصاحبه یکی از مدیران Capcom با وب سایت Game Informer، می‌دانیم که محیط بازی نسبت به گذشته اندکی باز‌تر و روشن‌تر خواهد بود؛ لازم به ذکر است که بر طبق گفته‌های شرکت سازنده، بازی Resident Evil Village قرار است بزرگترین محیط بازی تاریخ این فرنچایز را داشته باشد و احتمالا دست کاربر برای گشت و گذار در محیط های مختلف بازی کاملا باز خواهد بود.

سرعت حرکت کردن

با توجه به محیط بزرگ بازی و نیاز به گشت و گذار سریعتر، سازندگان بازی میزان سرعت راه رفتن کاراکتر اصلی را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط Capcom، تمام حرکت‌های مبارزه، راه رفتن و حتی عبور از اتاق‌ها در این نسخه سریعتر شده تا کاربر بتواند راحت‌تر به جستجوی محیط‌های هر سکانس بپردازد. همچنین برای جلوگیری از تبدیل شدن این عنوان به یک بازی شوتر، مکانیزم‌هایی برای جلوگیری از این موضوع تعبیه شده است که احتمالا نحوه عملکرد این مکانیزم‌ها، پس از عرضه نهایی بازی مشخص می‌شود.

مبارزات

بازی Resident Evil Village قرار است از همه نظر نسبت به نسخه گذشته متفاوت باشد و مبحث مبارزات این بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مکانیزم جدیدی به عنوان خطرات محیطی به گیم پلی مبارزات بازی اضافه شده است که می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در نتیجه نبرد کاربر داشته باشد. این موضوع به این معنی است که علاوه بر دشمنان و زامبی‌ها، حواس کاربر باید به تله‌های موجود در محیط بازی نیز باشد. کاربران می‌توانند از این خطرات محیطی به نفع خود در مبارزات استفاده کرده و با استفاده از آن‌ها، دشمن را راحت‌تر از بین ببرند. 

شکار 

در بازی Resident Evil 7، قابلیت ارتقای بسیار محدودی برای کاربر در نظر گرفته شده بود. در آن نسخه کاربر می‌توانست سرعت پر کردن اسلحه یا میزان سلامت ایتن را افزایش دهد و این موضوع تفاوت چندانی در گیم‌پلی بازی ایجاد نمی‌کرد. حال در بازی Resident Evil Village، مکانیزم شکار حیوانات به بازی اضافه شده است. کاربر می‌تواند با شکار حیوانات برای خود غذا درست کند. با مصرف این غذا، میزان سطح سلامت، قدرت و چابکی کاراکتر افزایش پیدا می‌کند. 

ارتقای اسلحه

این مکانیزم به صورت کاملا جدید در این بازی پیاده سازی شده است و قرار است عمق بیشتری را به گیم‌‌پلی بازی اضافه کند. کاربر می‌تواند پول به دست آمده از کشتن زامبی‌ها و دشمنان را خرج بروزرسانی اسلحه خود بکند. همچنین قابلیت اضافه کردن ماد به اسلحه‌ها وجود دارد و کاربر می‌تواند اسلحه مورد علاقه خود را به میزان قابل توجهی شخصی سازی کند.

The Mercenaries

مینی‌-گیم The Mercenaries که در بازی Resident evil 4 .برای اولین بار معرفی شد، در این نسخه نیز حضور خواهد داشت. با استفاده از این ماد، کاربر می‌تواند برای چند لحظه از داستان اصلی بازی جدا شده و یک مینی-گیم زامبی کشی را تجربه کند .در این مینی-گیم، کاربر باید در زمان تعیین شده به کشتن زامبی‌های مختلف پرداخته و امتیاز بالاتری را کسب کند. بدون شک این قسمت از بازی دارای قسمت‌های آنلاین نیز خواهد بود.

Photo Mode

این بخش چندان به گیم‌پلی بازی ارتباطی نداشته و بیشتر به قابلیت‌های درون بازی مرتبط است. از آن‌جایی که داشتن Photo Mode چند سالی است به نرمال بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است، بازی Resident Evil Village نیز از این قابلیت برخوردار است. این در حالی است که بازی Resident Evil 7 فاقد این قابلیت بود.

نظر شما درباره بازی Resident Evil Village چیست ؟ آیا موفق به تجربه نسخه Open-Beta این بازی شدید؟

برچسب ها: Resident Evil Village, Resident Evil 7
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.