چه آینده ای در انتظار سری Assassins Creed است

چه آینده ای در انتظار سری Assassins Creed است

محمدجواد عبداللهی‌ پور محمدجواد عبداللهی‌ پور
2 سال و 9 ماه و 1 روز پیش

سری بازی Assassins Creed یکی از تاثیرگذار ترین فرانچایز‌ها در بین تمامی بازی‌های ویدیویی است و در این میان می‌توان گفت که از زمان انتشار اولین نسخه تا به حال، به مرور تبدیل به مهم‌ترین فرانچایز شرکت یوبی سافت شده است. بدون شک یوبی سافت قصد ندارد این فرانچایز محبوب و دوست داشتنی را رها کند و به هر نحوی که شده است مطمئن خواهد شد که این سری ادامه دار شود. مخصوصا زمانی که بحث تبلیغات و جلوه اصلی شرکت یوبی سافت به میان خواهد آمد. خوشبختانه از سال 2009 با بازی Assassin’s Creed 2 تا به حال همه چیز به خوبی برای یوبی سافت پیش رفته است. آن‌ها توانستند چندین بازی جهان باز توسعه دهند که علاوه بر الگوگیری قوی از بازی‌های مهم در این سبک، توانسته‌اند برای بسیاری از سازندگان و بازی‌ها الهام بخش باشند. این روند به خوبی توانست حدود یک دهه دوام داشته باشد اما همه چیز با انتشار بازی The Legend Of The Zelda Breath of the Wild تغییر کرد. این باز بعد از انتشارش به نحوی روی سبک جهان باز تاثیر گذاشت که حتی مهم‌ترین سازندگان این سبک در کمپانی راک استار نیز سریعا از عناصر آن الگوبرداری کردند و بسیاری از مکانیک‌هایش را در بازی Red Dead Redemption 2 اجرایی کردند.

 

این دقیقا همان مقطعی بود که یوبی سافت تصمیم به تغییر سری گرفت، آن‌ها متوجه شدند که فرمول و استاندارد‌های جدیدی به سبک آمده است و دیگر فرمول قدیمی کارساز نیست. بنابراین به سراغ ساخت بازی Assassin’s Creed Origins رفتند. با ساخت بازی Assassin’s Creed Origins یوبی سافت سری را به سبک اکشن نقش آفرینی برد و عناصر این سبک را به بازی اضافه کرد. آن‌ها با این کار توانستند به سرعت فرمولی جدید مخصوص به خودشان را شکل دهند که تا به حال حفظ شده است. این فرمول توانست موفقیت‌های زیادی را برای کمپانی و فرانچایز به همراه داشته باشد و از نظر تبلیغاتی سری را در جایگاهی جدید قرار دهد.

 

اما اینطور که پیداست، صنعت بازی‌های ویدیویی سریع‌تر از آنچه تصور می‌کردیم در حال گسترش است. حالا تمام بازی‌ها و بازی‌سازان به سراغ عناوین سرویس محور رفته‌اند و زمانش رسیده تا یوبی سافت هم دوباره فرمولی جدید برای سری Assassins Creed بسازد تا بتواند این فرانچایز را باز هم زنده نگه‌دارد.

 

اطلاعات زیادی در رابطه با پروژه و فرمول جدید یوبی سافت در سری Assassins Creed منتشر شده است، بسیاری از این اخبار و اطلاعات جدید توسط جیسون شرایر (Jason Schreier) منتشر شدند و بسیاری دیگر توسط خود کمپانی و صحبت‌های اخیر مدیر مالی یوبی سافت منتشر شده‌اند. در این مطلب قصد داریم به تمام این اطلاعات بپردازیم و بررسی کنیم که آیا یوبی سافت با این روند جدید و ساخت بازی Assassin’s Creed Infinity در سبک سرویس محور، مسیر درستی را پیش گرفته است یا نه! با ما همراه باشید.

 

قبل از اینکه به نتیجه گیری برسیم بهتر است به اطلاعات بپردازیم و به سراغ آنچه می‌دانیم برویم. با توجه به اطلاعات منتشر شده می‌دانیم که یوبی سافت دو استودیو  مونترئال و کبک را در کنار یکدیگر جمع کرده تا بتوانند به کمک هم عنوان نسل بعدی سری Assassins Creed را توسعه دهند. این عنوان طبق اطلاعات بازی Assassin’s Creed Infinity نام خواهد داشت و یک بازی سرویس محور آنلاین خواهد بود.

چه آینده ای در انتظار سری بازی Assassins Creed است

همانطور که مشخص است وضعیت فعلی بازی‌های ویدیویی به سمت بازی‌های سرویس محور رفته است و شاهد این هستیم که این عناوین آنلاین به راحتی در حال پیشرفت، توسعه و البته گسترش هستند. بسیاری معتقدند این نوع از بازی‌ها نسل آینده بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آیند چرا که فرمولی خاص را همراه خود به دوش می‌کشند و سال‌های بسیاری زنده خواند ماند. اینطور که پیداست در بازی Assassin’s Creed Infinity شاهد دوره‌های متفاوتی از تاریخ و مدل‌های متفاوتی از فرهنگ خواهیم بود. به این گونه که بازی به صورت فصلی محتوای جدیدی را ارائه خواهد داد و بازیکنان می‌توانند با تجربه محتوای جدید به مکان‌های جدید در سرتاسر دنیا سفر کنند تا ماموریت‌های متفاوت انجام دهند. این در حالی است که تمام امکانات بازی توسط یک HUB اصلی یا یک مرکز اصلی اداره خواهد شد.

 

تصورکنید که در بازی Assassin’s Creed Infinity یک انیموس خواهید داشت و می‌توانید زندگی اجداد بسیاری از افراد را توسط این دستگاه بررسی کنید. قطعا جالب خواهد بود. (این بخش صرفا یک حدس کوچک بود)

 

طبق اطلاعات رسمی کمپانی می‌دانیم که بازی Assassin’s Creed Infinity هنوز نامی رسمی دریافت نکرده است و Assassin’s Creed Infinity اسم رمز آن است. همچنین این بازی در مراحل ابتدایی توسعه به سر می‌برد و سال‌ها تا عرضه رسمی فاصله دارد.

 

بسیاری از طرفداران معتقدند این بازی به گونه‌ای قصد دارد تا تمام عناوین قبلی در سری را دور هم جمع کند، چیزی شبیه به بخش Portal بازی Battlefield 2042. اینطور که پیداست بازی‌ها و کمپانی‌ها همگی به سراغ روش‌های جدید برای بقا رفته‌اند حتی شایعاتی از تغییرات بازی GTA 6 نیز وجود دارد که اشاره می‌کند بازی نقشه‌ای تغییر پذیر خواهد داشت که به صورت فصلی بزرگ‌تر خواهد شد و یا یک شخصیت مونث در این بازی حضور خواهد داشت که می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

 

از این‌ها بگذریم و به بازی Assassin’s Creed Infinity بازگردیم، هنوز بسیاری از مسائل در رابطه با این بازی مرموز هستند. برای مثال اکثر بازی‌های سرویس محور، رایگان عرضه خواهند شد و بعد محتوا را به صورت پولی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. در این میان مشخص نیست بازی Assassin’s Creed Infinity به چه صورتی خواهد بود. آیا بازی تمام رایگان و آنلاین خواهد بود و یا مانند نسخه‌های قبلی قیمتی مشخص خواهد داشت.

 

یوبی سافت علاقه‌ای به دادن اطلاعات زیادی در رابطه با این موضوع ندارد و همچنین جیسون شرایر نیز نتوانسته اطلاعات خاصی در اینباره فاش کند. اما چندی پیش یکی از فاش کنندگان اطلاعات به نام Shpeshal_Nick اشاره کرد که بازی به طور حتمی رایگان خواهد بود و مانند بازی Destiny ماموریت‌های چندنفره خواهد داشت. اما این‌ها شایعاتی بی اساس هستند و با مدارکی موثق منتشر نشده‌اند.

 

اگر بخواهیم اطلاعات Shpeshal_Nick را در نظر داشته باشیم بدون شک بازی Assassin’s Creed Infinity یک بازی سرویس محور چندنفره خواهد بود! اما آیا این خبر درست است؟ آیا بازی یک عنوان چند نفره به حساب می‌آید و بخش چند نفره خواهد داشت؟ با توجه به صحبت‌های شرایر نمی‌توان در این رابطه نتیجه‌ای گرفت چرا که بازی در مراحل ابتدایی به سر می‌برد. اما با توجه به صحبت‌های اخیر مدیر مالی یوبی سافت می‌توان حدس‌هایی زد. مدیر بخش مالی کمپانی در پاسخ به سوالی که از او در رابطه با بخش داستانی بازی Assassin’s Creed Infinity می‌پرسید توضیح داد که نگران نباشید بازی بخشی داستانی خواهد داشت. اگر توانایی نگرانی برای طرفداران وجود دارد که بخش داستانی در بازی وجود نداشته باشد، بدون شک بازی بخشی آنلاین خواهد داشت که روی حالت چند نفره و یا حتی رقابتی تمرکز خواهد کرد.

چه آینده ای در انتظار سری بازی Assassins Creed است

اما در هر حال این را به طور حتمی می‌دانیم که بازی Assassin’s Creed Infinity یک بخش HUB خواهد داشت. یک محیط اصلی که به بازیکنان اجازه می‌دهد که حالت‌های متفاوتی از بازی را انتخاب کنند و یا حتی تغییراتی در آن ایجاد کنند. اما هنوز مشخص نیست که بخش چندنفره‌ای وجود خواهد داشت و یا به چه شکلی اجرا خواهد شد. با توجه به سیستمی که در بازی Assassin’s Creed Brotherhood مشاهده کرده بودیم، ممکن است بتوانیم در این بازی به همراه دوستانمان در یک ماموریت دسته جمعی به سراغ قتل چند هدف اصلی برویم.

 

اما در میان تمام این اطلاعات عجیب و گمراه کننده، برخی جزئیات وجود دارند که باعث دلگرمی هستند. یکی از این اطلاعات، تایید رسمی کمپانی در رابطه با همکاری استودیو کبک و مونترئال است. در حال حاضر شاهد این هستیم که کمپانی‌های بزگی مانند راک استار یا شرکت EA چگونه برای ساخت عناوینشان تمام استودیو‌هایشان را در کنار هم جمع می‌کنند. بدون شک ادغام دو استودیو اصلی سازندگان سری Assassins Creed برای ساخت یک بازی اتفاقی خوب است.

 

توسعه، کنترل و پیشرفت یک بازی سرویس محور اصلا کار ساده‌ای نیست و شاید حالا با ادغام شدن دو استودیو این کار بسیار راحت‌تر شود. آن‌ها می‌توانند عنوانی وسیع را شکل دهند و با به اشتراک گذاری ایده‌هایشان عنوانی جذاب را توسعه دهند و بیشتر از آنچه در ذهن داریم به هدف اصلی ساخت بازی Assassin’s Creed Infinity نزدیک شوند.

 

همانطور که می‌دانید این دو استودیو، سازندگان اصلی سری Assassins Creed هستند. استودیو یوبی سافت مونترئال سری را شکل داد و تا بازی Assassin’s Creed Unity توسعه فرانچایز را در دست داشت. تا در نهایت با تغییر سبک بازی، ساخت دنباله فرانچایز به دست استودیو کبک افتاد. این استودیو با ساخت بازی Assassin’s Creed Syndicate کارش را آغاز کرد و بعد ساخت بازی Assassin’s Creed Odyssey را برعهده گرفت. در این میان بازی‌ Assassin’s Creed Origins و بازی Assassin’s Creed Valhalla باز هم به عهده استودیو مونترئال بود.

 

شاید بسیاری از بازیکنان تفاوت بازی‌سازی دو استودیو را متوجه نشوند. این نشان می‌دهد که هر دو استودیو توانایی کافی را برای ساخت سری دارند و با ادغام شدنشان صرفا این توانایی افزایش پیدا خواهد کرد.

 

اما برای اینکه در مراحل ساخت بازی Assassin’s Creed Infinity سبک و سیاق بازی به سوی روش توسعه یکی از استودیو‌ها سوق پیدا نکند، یوبی سافت  تصمیم گرفته است تا برای سرپرستی پروژه، از هر استودیو رهبران اصلی را به میان بیاورد و برای ساخت بازی Assassin’s Creed Infinity از هر دو رهبر استفاده کند. نکته جذاب این است که رهبران استودیو‌های کبک و مونترئال هر دو توانسته‌اند مدت مفیدی از تجربه‌شان را صرف ساخت بازی‌های سری Assassins Creed کنند. همچنین اعضای دیگری نیز از سایر استودیو‌ها به این تیم بزرگ پیوسته‌اند، افرادی خلاق که در گذشته طراحی بخش شهر سازی یا طراحی محیط بازی را به عهده داشته‌اند. به طور کلی شاهد این هستیم که افراد خاص و حرفه‌ای که در کارنامه‌شان کار بر سری Assassins Creed را دارند، در یک جا جمع شده‌اند تا سراغ ساخت پروژه جدید یوبی سافت بروند. البته فراموش نکنید که بسیاری از این افراد، روی بازی‌های مهمی مانند بازی Splinter Cell: Chaos Theory یا بازی Watch Dogs: Legion کارکرده‌اند و این موضوع می‌تواند باعث شود بسیاری از عناصر خاص درون این عناوین به بازی Assassin’s Creed Infinity راه پیدا کند.

 

از این‌ها گذشته به سراغ حواشی و احساسات طرفداران برویم. متاسفانه برخلاف تفکرات خاص یوبی سافت برای این پروژه جدید، هنوز هم برخی جزئیات باعث شده‌اند تا طرفداران احساس بدی نسبت به بازی داشته باشند. درست است که به تازگی هواداران سری Assassins Creed از یوبی سافت درخواست عنوان‌هایی منسجم‌تر داشته‌اند اما به طور حتمی منظورشان از انسجام روند جدید سری نبوده است. با این حال شاهد هستیم که یوبی سافت یکی از دلایل اصلی تغییر فرمول سری Assassins Creed را درخواست طرفداران اعلام کرده است. اما اگر با دقت به مسئله نگاه کنیم می‌بینیم که سازندگان از این کلیدواژه سواستفاده کرده‌اند. بدون شک منظور هواداران از انسجام در بازی‌ها، انسجام بخش داستانی و مربوط بودن داستان بازی‌های سری به یکدیگر بوده است. سری بازی Assassins Creed بعد از نسخه سوم به طور کلی انسجام بخش داستانی‌اش را از دست داد و به بیراهه رفت. شاید بتوان گفت بازی‌های سری از نظر داستانی وجه اشتراکی بسیار کم با یکدیگر دارند. البته آن‌ها با بازی Origins تلاش کردند تا باز هم به داستان اصلی بازگردند اما باز هم با نسخه بعد گمراه شدند. به طور کلی منظور هواداران این بود که بازی‌ها به یکدیگر متصل باشند و داستان را پیش ببرند. نه اینکه سری به طور کلی پیشرفت داستانش را کنار بگذارد و تبدیل به یک بازی سرویس محور در سبک MMO شود، البته MMO با مقیاسی بسیار کوچکتر.

 

بدون شک یوبی سافت قصد دارد با انجام این کار از پراکنده شدن داستان جلوگیری کند و  صورت فصلی داستانی منسجم را طی پنج سال روایت کنند. اما شاید این چیزی نیست که طرفداران به آن نیاز دارند.

 

بزرگترین مشکلی که بازی Assassin’s Creed Infinity می‌تواند داشته باشد، به ارث بردن عناصر و المان‌های بد و خسته کننده سری با چند عنوان آخرش است. برای مثال تکیه کردن به محیطی بسیار بزرگ و در مواقعی پوچ! بازی‌های جهان باز نیازمند محیطی بزرگ هستند که قدم به قدم آن‌ها پر شده باشد از داستان و ماجرا‌های متفاوت. متاسفانه برخی طرفداران صرفا به دنبال محیطی بزرگ هستند هرچند که هیچ فایده‌ای نداشته باشد. یوبی سافت هم از این فرصت بهترین سود را برده است. در ادامه می‌توان به انتخاب دیالوگ‌های بی‌دلیل در بازی اشاره کرد. به جای اینکه سازندگان با سری Assassins Creed به سراغ شیوه خاص مبارزات و ماجرای‌‌های قاتلینی حرفه‌ای بروند، آن‌ها را در تمام ادیان و فرهنگ‌ها جای داده‌اند و به این پرداخته‌اند که این افراد دیالوگ‌های کم اهمیت در داستان را انتخاب کنند.

 

همانطور که بسیاری از منتقدان به آن اشاره کرده‌اند، فرمول جدید یوبی سافت موفق به فروش بازی‌ها شده است، اما بدون شک این عناوین بازی‌هایی نیستند که در ذهن‌ها ماندگار بماند. برای مثال آن‌ها در بازی Valhalla با موج سواری روی فرهنگ وایکینگ‌ها و الگوبرداری دقیق از سریال Vikings توانستند فروش خوبی داشته باشند. اما بدون شک این بازی یک عنوان وایکینگی بود که برای فروش، نام سری Assassins Creed را به دوش می‌کشید. متاسفانه تکرار عناصر و اشتباهات مداوم توسط یوبی سافت در چند عنوان اخیر برای یک بازی سرویس محور اصلا مناسب نیست و اگر آن‌ها به دنبال انجام چنین کار‌هایی باشند، بدون شک محتوای جذابی در بازی را شاهد نخواهیم بود. البته بحث پرطرفدار بودن را باید در جایی دیگر مورد بررسی قرار دهیم، چرا که همانطور که اشاره کردیم، یوبی سافت می‌تواند با گذاشتن نام سری Assassins Creed در کنار هر بازی‌ای باعث فروش آن شود.

 

 هنوز هیچ اطلاعاتی از اینکه بازی Assassin’s Creed Infinity عنوانی چند نفره است منتشر نشده. همچنین کسی نمی‌داند که این بازی سرویس محور یک عنوان رایگان خواهد بود یا مانند سایر بازی‌ها باید برای تجربه آن پولی ثابت پرداخت کرد.

 

اگر بازی عنوان رایگان باشد باید مانند سایر بازی‌های رایگان به خرید‌های درون برنامه‌ای، رویداد‌ها خاص، آیتم‌‌های مخصوص شخصی سازی و در نهایت سیزن پس‌های پولی تکیه کند. از طرف دیگر اگر بازی چند نفره باشد، می‌تواند بیانگر تغییر هسته اصلی گیم پلی سری باشد. سری Assassins Creed همیشه عناوینی داستان محور داشت که شما را درگیر داستان اصلی‌اش می‌کرد و بازی را پیش می‌برد. اما حالا به عنوان یک بازی سرویس محور آنلاین چگونه خواهد شد؟

 

امکان اینکه بخش چند نفره بازی به صورت Raid باشد زیاد است. این مراحل چند نفره بازیکنان را برای دستیابی به هدفی مشترک دور هم جمع می‌کنند. برای مثال هدفی بسیار خاص با داستانی کوتاه ساخته خواهد شد و به عنوان مرحله‌ای خاص در بازی قرار می‌گیرد وبازیکنان می‌توانند با یک تیم 4 نفره به سراغ قتل هدف خاص بروند. از طرف دیگر ممکن است بخش PVP بازی نیز مانند بازی‌های سابق سری Assassins Creed باشد و یا بهبود‌هایی دریافت کند. یا حتی ماموریت‌هایی چند نفره به سبک بازی Assassin’s Creed Unity در بازی قرار بگیرد. هر سه حالتی که توضیح دادیم می‌توانند بسیار جذاب و در عین حال سرگرم کننده باشند. اما هیچکس دوست ندارد تمرکز اصلی بازی Assassin’s Creed Infinity روی حالت‌های آنلاین باشد.

چه آینده ای در انتظار سری بازی Assassins Creed است

بدون شک محتوای چند نفره می‌تواند باعث جان گرفتن دوباره سری شود و اگر این کار به نحوی درست صورت بگیرد ممکن است  یوبی سافت بعد‌ها آن را به صورت مجزا نیز منتشر کند. اما چیزی که سری Assassins Creed بدون وجودش هویتش را از دست خواهد داد یک بخش داستانی جذاب است. خوشبختانه همانطورکه متوجه شدید یوبی سافت تایید کرد که بازی Assassin’s Creed Infinity بخش داستانی‌ کاملی خواهد داشت. اما این که بخش داستانی در یک بازی سرویس محور چگونه عمل خواهد کرد، چیزست که باید برای اجرایش صبر کنیم.

 

البته این را هم نباید نادیده بگیریم که سازندگان سعی کردند عناوین آخر از سری را در سبکی شبیه به بازی‌های سرویس محور بسازند. کمی توجه کنید، بازی‌‌های Odyssey و Valhalla عناصر زیادی را از بازی‌های سرویس محور قرض گرفته بودند و سازندگان به راحتی از هر دو بازی بعد از عرضه پشتیبانی‌های زیادی کردند. این بازی‌ها به صورت فصلی محتوای جدید، ماد‌های متفاوت و رایگان و ماموریت‌های فرعی تازه دریافت می‌کردند. این روند آنقدر ادامه دار می‌شد تا در نهایت یک DLC برای بازی معرفی شود.

 

با بررسی کار‌های سابق یوبی سافت می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها این بار هم به دنبال چنین چیزی هستند، اما با بازی Assassin’s Creed Infinity دیگر فقط عناصر‌ بازی‌های سرویس محور در این عنوان وجود نخواهد داشت و در عوض اینبار بازی یک عنوان تمام سرویس محور خواهد بود. به این صورت که آن‌ها به جای عرضه سالانه یک بازی جدید، ممکن است به صورت سالانه با بسته‌های گسترش دهنده که به صورت فصلی منتشر می‌شوند داستان جدید به بازی اضافه کنند. تصور کنید در ابتدا بتوانید یک چهارم بازی را تجربه کنید، در ادامه سال در چهار فصل متفاوت، چهار بخش داستانی جدید به بازی اضافه شود و این روند تا پنج سال ادامه پیدا کند. حساب و کتاب اینکه داستان بازی چه مقدار می‌تواند پر جزئیات و قدرتمند شود را به عهده خودتان می‌گذاریم.

 

البته اگر آن‌ها قصد انجام چنین کاری را داشته باشند و روی بخش آنلاین تمرکز نکنند. در هر حال هنوز هیچ چیز مشخص نیست و باید برای اطلاعات بیشتر صبر کنیم.

 

بر اساس همین موضوع نمی‌توان بازی Assassin’s Creed Infinity را قضاوت کرد. چون هنوز هیچ چیزی از آن مشخص نیست. درست است که در نگاه اول همه تصور می‌کنیم روند جدیدی که یوبی سافت پیش گرفته است ممکن است درست نباشد، اما ما اطلاعات کمی از این روند داریم. شاید منظور آن‌ها از بازی سرویس محور چیزی کاملا متفاوت باشد و در این میان به صورت کاملا ناگهانی، بازی Assassin’s Creed Infinity به یکی از موفق ترین بازی‌های سرویس محور تبدیل شود و حتی استاندارد‌هایی جدید را به سبک اضافه کند.

 

اما اگر در این میان دید منفی را کنار بگذاریم، با اطلاعات کمی که از بازی Assassin’s Creed Infinity وجود دارد، باز هم این بازی بوی آینده را می‌دهد و همه چیز درباره با آن بسیار هیجان انگیز است. بدون شک یوبی سافت تمام این کار‌ها را برای زنده نگه‌داشتن این فرانچایز محبوب انجام خواهد داد و هرچه در توان دارد را برای موفقیت این بازی به میان خواهد گذاشت. البته این را هم در نظر داشته باشید که حتی اگر بازی Assassin’s Creed Infinity موفق نشود یوبی سافت با استفاده از داده‌هایش می‌تواند یک بازی جدید به سبک قدیمی تولید کند و سری را به صورت موقت زده نگه دارد. اما این اتفاق بعید به نظر می‌رسد چرا که آن‌ها به دنبال پیشرفت هستند و نگاهشان به نسل جدید است. در این میان بازی The Division Heartland هم چنین حالتی دارد و زمانی که عرضه شود می‌تواند سرنخ‌های خوبی از رویکرد جدید یوبی سافت به ما بدهد و نشان دهد که آن‌ها از یک بازی سرویس محور چه انتظاراتی دارند.

چه آینده ای در انتظار سری بازی Assassins Creed است

 

اگر بازی Assassin’s Creed Infinity طبق گفته‌های مدیرعامل یوبی سافت داستانی مناسب را ارائه دهد که به صورت فصلی ادامه دار شود، می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. همچنین اگر آن‌ها موفق شوند بخش چندنفره بازی را به گونه‌ای بسازند که به موفقیت زیادی دست پیدا کند و مسیری کاملا مخالف را با سایر بخش‌های چند نفره‌ای که در سری Assassins Creed  دیده‌ایم دنبال کند. می‌تواند به عنوانی خاص و تکرار نشدنی تبدیل شود. اما این بهترین حالتی است که می‌تواند برای این بازی تصور کرد. خوشبختانه طی سال‌های اخیر یادگرفته‌ایم که باید چه انتظاراتی از بازی‌های سرویس محور داشته باشیم و تا زمان عرضه به آن‌ها دل نبندیم. بدون شک پیشنهاد ما برای بازی Assassin’s Creed Infinity هم مشابه سایر بازی‌های سرویس محور است. پس تا زمانی که گیم پلی رسی این بازی را ندیده‌اید چندان به آن امیدوار نشوید.

 

با توجه به اینکه محتوای گسترش دهنده جدید بازی Assassin’s Creed Valhalla برای سال 2022 برنامه ریزی شده است و در عین حال استودیو کبک و استودیو مونترئال برای ساخت بازی Assassin’s Creed Infinity دور هم جمع شده‌اند، بعید به نظر می‌رسد در این میان بازی جدیدی از سری Assassins Creed منتشر شود. البته این اتفاق می‌تواند برای سری کمی خوب باشد، اینکه هر ساله یک نسخه جدید از بازی منتشر می‌شود و عناصر جدید اندکی را با خود می‌آورد چندان جذاب نیست. بنابراین می‌توانیم نگاه مثبت بیشتری به بازی Assassin’s Creed Infinity داشته باشیم.

 

بدون شک سری بازی Assassins Creed یکی از پرطرفدارترین سری بازی‌هاست، شاید نسل قدیم بازیکنان چندان از تجربه نسخه‌های جدید لذت نبرد ، اما همچنان در خاطر دارند که این فرانچایز چه تجریباتی را برایشان به همراه داشته است و بدون شک با امیدواری زیاد، چشم انتظار یک نسخه عالی از این بازی هستند.

 

در کنار هم از تمام زوایا به این عنوان جدید پرداختیم و در نهایت، کار را به سازندگان بازی می‌سپاریم و امیدواریم با ساخت این بازی ما را شگفت زده کنند.

 

بازی Assassin’s Creed Infinity هیچگونه تاریخ انتشار و پلتفرم مقصدی ندارد، اما به احتمال بسیار زیاد تا حدود سه یا چهارسال آینده برای کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

 

نظر شما در رابطه با بازی Assassin’s Creed Infinity چیست؟ آیا یوبیسافت می‌تواند با این عنوان، سری Assassins Creed  را به شکوه بازگرداند؟

برچسب ها: Assassins Creed Valhalla, Assassins Creed, Assassin’s Creed Infinity
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.