شش نکته مهم در رابطه با ریمیک بازی Dead Space

شش نکته مهم در رابطه با ریمیک بازی Dead Space

سجاد محمدی پور سجاد محمدی پور
2 سال و 7 ماه و 21 روز پیش

وقتی الکترونیک آرتز با انتشار تریلری اعلام کرد که آن‌ها درحال بازسازی سری محبوب Dead Space هستند، خیلی‌ها نمی‌دانستند که این بازی چه هویتی خواهد داشت. آیا ریمیک بازی Dead Space قرار است یک بازسازی کامل از مجموعه‌ای باشد که حالا 13 سال از انتشار اولین نسخه‌اش گذشته یا آن‌ها صرفا قصد دارند با ارتقای جلوه‌های بصری و افزایش رزولوشن تصویر ریمستری را در لباس یک ریمیک به خورد مخاطب بدهند؟ اگرچه تیم توسعه‌دهنده در مصاحبه‌اش توضیحات بیشتری در این رابطه داد، با این حال پاسخ این سؤال برای طرفداران کماکان مبهم است. از این جهت که برخلاف بسیاری از بازی‌های قدیمی، بازی Dead Space همین حالا هم از لحاظ بصری قابل تحمل و از منظر مکانیک‌های گیم‌پلی تجربه‌ای لذت‌بخش است.

 

مدتی پیش بود که در جریان یک پخش زنده سازندگان بازی برخی از این ابهامات را برطرف کردند و ما قادر به تماشای برخی از محیط‌های بازی بودیم. تصاویری که نشان می‌داد ریمیک بازی Dead Space در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و این یعنی بازی در آینده‌ای نزدیک عرضه نخواهد شد. با این حال در طول این نمایش جزئیات قابل توجهی از بازی رونمایی شد که نشان می‌دهد ریمیک بازی Dead Space چیزی بیشتر از یک بازسازی معمولی است.

 

شش نکته مهم در رابطه با ریمیک بازی Dead Space

شخصیت اصلی بازی قادر به صحبت کردن خواهد بود

نسخه‌ ابتدایی بازی Dead Space روایتگر داستان «آیزاک کلارک» یک مهندس خبره است که هویتی خاموش و بدون دیالوگ دارد. در حقیقت شخصیت اصلی هرگز قادر به صحبت کردن نبود و او در مواجه با اتفاقات اطرافش واکنشی نشان نمی‌داد. بعدها او به طور جداگانه و در برخی از نقاط بازی توسط گانر رایت (Gunner Wrightصداگذاری شد. حالا پس از نمایش اخیر ریمیک بازی Dead Space می‌دانیم که گانر رایت برای صداپیشگی شخصیت آیزاک کلارک بازگشته است. با این تفاوت که این‌بار آیزاک در طول مراحل هم قادر به گفتگو و برقراری ارتباط با بازیکن خواهد بود.

 

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که ریمیک Dead Space با نسخه اصلی بازی دارد این است که حالا آیزاک کلارک می‌تواند با مخاطب ارتباط بیشتری داشته باشد. این تغییر در دو موقعیت رخ داده است. شخصیت اصلی اکنون قادر است که در مکالمه با کاراکترهای فرعی واکنش نشان دهد. به‌علاوه در نسخه‌ اصلی، موقعیت‌هایی وجود داشت که سکوت آیزاک در آن غیرمنطقی به‌نظر می‌رسید و حالا در ریمیک Dead Space سازندگان تصمیم گرفته‌اند که خلا دیالوگ در این موقعیت‌ها را پر کنند.

 

بازگشت صداپیشه قدیمی آیزاک کلارک احتمالا به این معنی است که ریمیک بازی Dead Space قرار نیست این مجموعه را از نقطه صفر بازسازی کند. با توجه به اطلاعات موجود از هویت بازی، به نظر می‌رسد که ریمیک Dead Space صرفا تصمیم دارد پا در جای پای نسخه‌های اصلی بگذارد و قرار است حس و حال یک دنباله برای این سری را داشته باشد.

 

شش نکته مهم در رابطه با ریمیک بازی Dead Space

تجزیه‌پذیری پیشرفت چشم‌گیری کرده است

فناوری شبیه‌سازی تکه تکه شدن اندام موجودات در واکنش به سلاح‌های مختلف نسبت به سال 2008 پیشرفت قابل توجهی کرده است. در طول این پخش زنده تصاویری از نکرومورف‌ها به نمایش درآمد که نشان می‌داد این موجودات با جزئیات جذاب‌تری به سلاح‌های بازی واکنش نشان می‌دهند. در سیستم جدید، بدن نکرومورف‌ها پس از ضربه‌های مختلف آسیب می‌بیند و این موضوع به بازیکنان کمک خواهد کرد که میزان خسارت وارد شده را ارزیابی کنند. البته این تغییر بزرگ ممکن است باعث شود که بازی بیش از اندازه واقع‌گرایانه به‌نظر برسد و آن حس ترس حاصل از حمله نکرومورف‌ها درگیر تغییرات غیرقابل کنترلی شود.

 

در موقعیت‌های بدون جاذبه شخصی اصلی بازی در هوا شناور خواهد شد

حالا بازیکنان می‌توانند شرایط جذاب‌تری از حضور در جاذبه صفر را تجربه کنند. نمایش بازی نشان می‌داد که شخصیت اصلی در فضای بدون گرانش شناور خواهد شد. این مکانیک درست مشابه تغییراتی است که در دنباله‌های نسخه اصلی این بازی اتفاق افتاد و حالا در بازسازی آن هم وجود دارد. این از جمله دلایلی است که باعث می‌شود ریمیک Dead Space را بیشتر دنباله‌ای معنوی بر این سری بدانیم. علاوه‌بر آن ما در طول این نمایش شاهد اضافه شدن انیمیشن‌های دیگری هم بودیم. به‌طور مثال بازیکنان حالا می‌توانند به شکل طبیعی‌تری از یک دیوار به دیوارهای مجاور پرش کنند. با این حال تصاویر منتشر شده صرفا یک نمونه از این انیمیشن‌های جدید بازی را نشان می‌داد و آن چه دیدیم احتمالا با نتیجه نهایی تفاوت‌هایی خواهد داشت.

 

شش نکته مهم در رابطه با ریمیک بازی Dead Space

خبری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای نخواهد بود!

راستش ما پیش از این هم به خوبی می‌دانستیم که در ریمیک Dead Space خبری از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای نیست؛ زیرا این موضوع از جمله دلایلی بود که باعث نفرت طرفداران از بازی Dead Space 3 شد و حواشی زیادی را برایش ایجاد کرد. با این حال شنیدن این خبر توسط سازندگان بازی اتفاق خوبی است و می‌تواند خیال طرفداران را آسوده کند. البته که ما کماکان راجع‌به الکترونیک آرتز صحبت می‌کنیم؛ آن‌ها احتمالا راهی برای خراب کردن این وضعیت پیدا خواهند کرد.

 

جهان‌سازی Dead Space عمیق‌تر و بزرگ‌تر خواهد شد

توسعه دهندگان ریمیک بازی Dead Space قبلا اعلام کرده بودند که داستان بازی را از نو نوشته‌اند. حالا یکی از کارگردان‌های بازی در اشاره به این صحبت‌ها می‌گوید:

به‌طور کلی ما هسته اصلی داستان را تغییر نخواهیم داد، چرا که این داستان برای ما به گونه‌ای نمادین است. آن چه می‌خواهیم در روایت داستان تغییر دهیم صرفا قدمی است که برای بزرگ‌تر کرد دنیای Dead Space و جهان‌سازی آن برداشته‌ایم. ما می‌خواهیم بازی را برای آن‌چه که ممکن است در آینده به عنوان انیمیشن، انیمه یا نسخه بعدی Dead Space منتشر می‌شود آماده کرده باشیم.

ظاهرا این جهان‌سازی در قالب گیم‌پلی و محیط‌های نسخه اصلی بازی اتفاق خواهد افتاد اما یکی از کارگردان‌های بازی تایید کرد که بازیکنان می‌توانند انتظار دیدن محیط‌های جدید را هم داشته باشند.

 

شش نکته مهم در رابطه با ریمیک بازی Dead Space

بازی به شخصیت‌های فرعی اهمیت بیشتری می‌دهد

ریمیک بازی Dead Space قرار است عمق بیشتری به روایت داستان شخصیت‌های اطراف آیزاک بدهد. سازندگان این‌بار قصد دارند که به بازیکنان دلایل قانع‌کننده‌تری برای پرسه زدن در جهان ترسناک بازی Dead Space بدهند. به دنبال همین موضوع تیم توسعه‌دهنده قصد دارد داستان عمیق‌تری را حول شخصیت نیکول روایت کند.

ما می‌خواهیم به شما دلایل بیشتری برای گشتن به دنبال او بدهیم. علاوه‌بر آن، قصد داریم نگاهی به رشد این شخصیت در طول دوران شیوع بیماری بی‌اندازیم.

 

به‌طور کلی، با توجه به نمایش‌های اخیر می‌توان گفت که ریمیک بازی Dead Space کماکان در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. شاید سازندگان اطلاعات جامعی راجع‌به برخی از بزرگ‌ترین تغییرات بازی داده‌ باشند، اما باید گفت که نتایج نهایی همچنان مبهم است. باید دید که آیا تیم Motive می‌تواند ماموریت نیمه تمام استودیو Visceral Games را سال‌ها بعد از تعطیلی غیرمعمول این استودیو توسط الکترونیک آرتز به انتها برساند یا خیر. با تمامی این اوصاف، حداقل حالا می‌توان گفت که هدف‌گذاری سازندگان ریمیک بازی Dead Space چیست. چه آن‌ها در رسیدن به این هدف موفق شوند و چه نه.

 

برچسب ها: EA Motive, Dead Space Remake
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.