طراح ارشد بازی؛ اشرف اسماعیل (Ashraf Ismail) در مصاحبهای با وبسایت Kotaku راجع به نحوهی بازی کردن ماموریتهای این عنوان صحبت کرد. او بیان کرد که قرار نیست همه ماموریتها به خونریزی و کشتار ختم شوند. ساختار این نسخه با بازیهای قبلی مجموعه بسیار متفاوت خواهد بود. دلیل اصلی این اتفاق معرفی شدن پایگاهی برای بازیکن است که قابلیت شخصیسازی توسط او را دارد. هدف ایجاد این پایگاهها صلح و ساختن اتحاد با دیگران است. اسماعیل در این رابطه گفت:
وقتی وارد بازی شوید و به دنبال اهداف خود بروید، در نهایت با سیاست مواجه خواهید شد. شما در یک سفر گیر میافتید و ما گزینههای متعددی را برای طی کردن آن روبروی شما قرار میدهیم. به همین خاطر اجازه دهید بگویم که بله شما گاهی میتوانید با مذاکره برخی مشکلات را حل کنید.
این مسئله از لحاظ تاریخی هم از دقت خوبی برخوردار است. اگرچه بیشتر وایکینگها به حملات و غارتهای متعددی که انجام میدادند معروف هستند اما آنها در طول تاریخ و در مواقع بسیاری مشکلات و نزاعها را با گفت و گو و مذاکره حل کردند.
غارتهای شما در این بازی از لحاظ تاریخی در یک دوره بحرانی قرار دارد. سفر به انگلستان و همزیستی با دیگران برای وایکینگها چه معنایی داشت؟ در واقع رویکرد وایکینگها در پی این حملات، همزیستی بوده است. بله، این حملات خشن و خونین بودند. اما در هر صورت وایکینگها خودشان را با مردم وفق میدادند. این جنبه برای ما جالب توجه است. برخی مورخان معتقدند دلیل اصلی محو شدن فرهنگ و سبک زندگی وایکینگی همین کنار آمدن با سایر فرهنگها است. ما این جنبه را هم در مقطعی از بازی بررسی خواهیم کرد. این را هم میگویم، این بازی هنوز هم یک بازی از سری Assassin’s Creed است. یک فانتزی وایکینگی با نبردهای خونین متعددی است که دشمنان حاضر به مذاکره نیستند.
بازی Assassin’s Creed Valhalla در پاییز سال جاری برای پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای نسل حاضر و نسل بعدی منتشر خواهد شد.