کمپانی یوبیسافت در کنار معرفی مجموعهای از پروژههای مطرح برای سری Assassin’s Creed در رویداد Ubisoft Forward سال ۲۰۲۲، از بازی Assassin’s Creed Hexe هم رونمایی کرده بود، اما متأسفانه از آن زمان تا به حال، جزئیات زیادی را در مورد آن به اشتراک نگذاشته است. کل چیزهایی که از بازی داریم، فقط یک تریلر است، اما چنین چیزی باعث نشده که طرفداران درگیر بحثهایی در مورد اینکه این بازی چه تجربیاتی را به سری خواهد آورد، نشوند.
این هیجان شکل گرفته پیرامون بازی Assassin’s Creed Hexe، بدون شک ناشی از ماهیت غیر معمول و شوم تریلر این بازی است که این عنوان را در یک محیط جنگلی تاریک و ترسناک نشان میهد. در حال حاضر، برجستهترین گمانهزنیهای طرفداران، تصویری معقول از آنچه که در نهایت بازی Assassin’s Creed Hexe ارائه میدهد، ترسیم میکند. با این اوصاف، میتوان گفت که احتمالا این بازی در موقعیتی عالی برای تبدیل شدن به اولین نسخه ترسناک سری Assassin’s Creed قرار دارد.
تصاویر جنگلی تاریک و خوفناک تریلر معرفی بازی Assassin’s Creed Hexe، بسیاری از طرفداران را به این باور رسانده است که این بازی حول مجموعهای از جادوگران، جریان خواهد داشت. با توجه به اینکه این سری، شدیدا به الهام گرفتن از رویدادهای تاریخی دنیای واقعی تاکید دارد، منطقی است که بگوییم داستان این بازی در مقطعی بین سال ۵۰۰ تا ۷۰۰ پس از میلاد مسیح و در طول سلطنت اروپایی امپراتوری روم، قرار داشته باشد.
در این دوره، آزار و شکنجه شدیدی علیه زنانی که ادعا میشد جادوگر هستند، شکل میگرفت و بیشتر محاکمات جادوگران در آلمان امروزی و در دهه ۶۰۰ میلادی، اتفاق میافتاد. امپراتوری مقدس روم میتواند نوع کاملی از یک موسسه مذهبی باشد که Templarهای سری Assassin’s Creed، در آن حضور دارند. همچنین اگر واقعا فرضیه حضور جادوگران در بازی واقعی باشد، میتوان بازی Assassin’s Creed Hexe را به عنوان اولین بازی اصلی این فرنچایز که دارای یک شخصیت اصلی زن است، خطاب نمود.
البته بازی Assassin’s Creed Hexe باید از چگونگی برداشت خود از واقعیت و به تصویر کشیدن آن دوره، بسیار محتاطانه، عمل کند. صرف نظر از اینکه آیا این بازی، عناصری فراطبیعی را به نمایش میگذارد یا اینکه دقیقا از چیزی که در واقعیت اتفاق افتاده الهام میگیرد، باید گفت که بازی Assassin’s Creed Hexe به روشهای مختلف زیادی میتواند ژانر ترسناک را در این سری، معرفی کند.
در حالی که عناوین سری Assassin's Creed، اغلب اوقات مضمونی جدی دارند، اما لحظاتی سبک و حتی کمدی هم در آنها دیده شدهاند که بازی Assassin’s Creed Hexe باید از نمایش آنها اجتناب کند. به عنوان مثال، به شخصیت اصلی میتوان قدرتهایی داد که انگار بازیکنان در نقش یک Isu Sage هستند و این قدرتها میتوانند شامل نفرینها و بلاهایی باشند که بازیکنان میتوانند به دشمنان خود تحمیل کنند. چنین چیزی میتواند باعث شود که بازیکنان حس کنند که شخصیت اصلی داستان در برابر دشمنان آسیب پذیر است اما در حین حال برای آنها یک عنصر ترسناک نیز محسوب میشود که میتواند در سایهها و لابهلای درختان این جنگل خوفناک، به کمین آنها نشسته باشد.
علاوه بر این، بازی Assassin’s Creed Hexe باید ترس و دلهرهای واقعی را که دشمنان نسبت به شخصیت اصلی بازی دارند، به تصویر بکشد. چنین چیزی ملزم تغییر سناریوهای ترسناک معمولی به شکلی است که اینار، بازیکنان در نقش تهدیدی آشکار اما پنهان، قرار دارند.
بازی Assassin’s Creed Hexe همچنین باید ترس و دلهره واقعیای که دشمنان نسبت به شخصیت اصلی بازی دارند را به تصویر بکشد. ترس روانی میتواند نقش بزرگی را در داستان بازی Assassin’s Creed Hexe از نظر در دور نگه داشتن دشمنان از شخصیت اصلی بازی، ایفا کند. با توجه به چیزهایی که در تریلر معرفی بازی به نمایش گذاشته شد، شاید بتوانیم شاهد حضور چنین ابزارهایی ترسناک در بازی آینده باشیم.
بازی Assassin’s Creed Valhalla از نمادهای نفرین شدهای بهره میبرد که یک ناحیه معین را تا زمانی که از بین میرفتند، به شکلی عجیب و غریب تبدیل میکرد. چنین چیزی باید در بازی Assassin’s Creed Hexe هم وجود داشته باشد، با این تفاوت که اینبار، چنین چیزهایی توسط بازیکنان مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند به آنها در به دست آوردن یک قلمرو و کاهش حضور دشمنان در مکانی خاص، کمک کنند. عناوین سری Assassin’s Creed معمولا به مکانیک مبارزه مبتنی بر مبارزات حرفهای نزدیک، تمرکز دارند، اما بازی Assassin’s Creed Hexe میتواند با استفاده از شهرت ترسناکی که تا اینجای کار بدست آورده، به راحتی عناصر ترسناک را در هسته مکانیک مبارزه خود، ارائه دهد که چنین چیزی میتواند بهترین شکل ممکن برای ورود این فرنچایز به ژانر ترسناک باشد.