هیچ شکی نیست که بازی Cyberpunk 2077 قربانی انتظارات شکل داده شده از خودش بود. در ابتدای کار، این بازی در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و طرفداران مدت زیادی منتظر عنوانی بودند که در نهایت در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و به خیلی از وعدههای خود عمل نکرد. عرضه این بازی، به طور گسترده به عنوان یکی از مخربترین انتشارات در تاریخ بازیهای ویدیوئی محسوب میشود، اما محبوبیت پیرامون این IP، توانست امکان تلاش برای تحقق وعدههای این بازی را برای استودیو CD Projekt Red، فراهم سازد.
این امر با عرضه اخیر بسته Phantom Liberty محقق شد که قرار بود تنها بستهی گسترشدهندهی بزرگ برای داستان این بازی باشد. با انتشار بسته Phantom Liberty در کنار یک به روزرسانی جامع که بسیاری از مکانیکهای اصلی بازی Cyberpunk 2077 را اصلاح کرد، بالاخره این IP در موقعیتی قرار گرفته که بازتابی از هیاهویی است که در همان ابتدای کار این بازی را احاطه کرده بود. بسیاری از طرفداران مشتاقانه به دنبال آینده این عنوان هستند و این امر موجب شده که سری The Witcher استودیو CD Projekt Red در موقعیتی سخت قرار بگیرد.
سری The Witcher، فرنچایزی بود که توانست استودیو CD Projekt Red را به عنوان یک استودیو توسعه معرفی کند و در این استودیو در سال ۲۰۰۷، توانست به ساخت بازی روی آورد. سری The Witcher با الهام گرفتن از کتابهایی با همین نام از نویسنده لهستانی آندری ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski)، اقتباسهای رسانهای زیر را در برگرفت:
سری The Witcher، مدتها به عنوان IP پرچمدار استودیو CD Projekt Red در نظر گرفته میشد. اما حالا با موفقیت و محبوبیت اخیر پیرامون بازی Cyberpunk 2077، باعث شده که این بازی تهدید برای جایگاه برتر سری The Witcher باشد. مانند فرنچایز The Witcher، بازی Cyberpunk 2077 هم نیز اقتباسی در نتفلیکس دریافت کرد. انیمیشن Cyberpunk Edgerunner توانسته به نسبت سریال تلویزیونی Witcher، بیشتر مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد.
مطالب مرتبط: بازیهای جهان باز که بهتر است آنها را بهصورت خطی تجربه کنید
وضعیت فعلی بازی Cyberpunk 2077 باعث شده که راهاندازی اسفناک آن به تاریخ بپیوندد و طرفداران را مشتاقانه به بحث در مورد آینده این فرنچایز، مشغول کرده است. بسیاری از موفقیتهای کسب شده را میتوان به بسته Phantom Liberty این بازی، که در ماه سپتامبر منتشر شده بود، نسبت داد که با انفجاری در فروش و محبوبیت این فرنچایز به همراه بود.
در سالهای اخیر، سری Cyberpunk در کانون توجه قرار گرفته است، و سری The Witcher را تحت الشعاع قرار داده؛ روندی که احتمالاً با توجه به شهرت در حال بهبود سری Cyberpunk، تا مدتی ادامه خواهد داشت. این تغییر ممکن است چالشهایی را برای پروژههای آینده مربوط به سری The Witcher، به ویژه بازی The Witcher 4، که به طور رسمی در مارس ۲۰۲۲ معرفی شده بود، ایجاد کند.
البته چنین مشکلی برای استودیو CD Projekt Red، چیز خوبی محسوب میشود. زیرا حالا دو IP این استودیو در بازار بازیهای AAA رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. در ادامه، استودیو CD Projekt Red باید انتظارات و هیاهوی پیرامون این دو غول را مدیریت کند، در غیر این صورت، موفقیت سری Cyberpunk میتواند تهدیدی جدی برای آینده سری The Witcher باشد.