شخصیسازی رابط کاربری بازیها، طی سالهای گذشته پیشرفت زیادی به خود دیدهاند. اکنون id Software ادعا میکند که بازی DOOM Eternal قرار است این قابلیتها را به بیشترین حدی که یک بازی به خود دیده است برساند. این بازی اول شخص شوتر امکانات شخصیسازی گسترده به بازیکنان میدهد.
مارتی استراتون (Marty Stratton) تهیهکننده اجرایی بازی DOOM Eternal تعدادی از این امکانات و گزینههای شخصیسازی را به صورت یک ویدئو در اختیار وبسایت IGN گذاشت. این ویدئوی شش دقیقهای، یک ایده کلی درباره این امکانات به بازیکنان میدهد.
برای بازی DOOM Eternal، دسترسیهای مربوط به کوررنگی در مرکز توجه id Software است. بازیکنان میتوانند بین گزینههای Protanopia، Tritanopia و Deuteranopia (انواع کوررنگی)، گزینه مربوط به کوررنگیشان را انتخاب کنند. همچنین میتوانند شدت، کنتراست و روشنایی رنگها را تنظیم کنند.
این بازی، مانند تمام بازیهای شوتر دیگر با چند حالت پیشفرض برای دکمههای کنترلر و کیبورد عرضه میشود. البته برخلاف نسخه قبلی این بازی، بازی DOOM Eternal به بازیکنان امکان شخصیسازی همه کلیدها را میدهد. آنطور که از ویدئو مشخص است، تنظیمات مربوط به تصویر نیز به همان مقدار غنی هستند. برای مثال میدان دید حتی در کنسولها نیز قابل تنظیم است.
در نهایت، بازیکنان میتوانند رنگ کلی HUD و میزان شفافیت آن را تنظیم کنند. خاموش کردن HUD نیز یک روش شخصیسازی است. قطبنما، علامتهای مربوط به مراحل، میزان جان باسها و دشمنان در این حالت حذف میشوند. یکی دیگر از تنظیمات جالب، امکان شخصیسازی شکل علامت نشانهگیری (Crosshair) است.
بازی DOOM Eternal این هفته برای پلیاستیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر میشود. کسانی که این بازی را پیشخرید کردهاند، بازی DOOM 64 نیز به طور رایگان در اختیارشان قرار میگیرد.