پس از سالها انتظار بالاخره بازی Dying Light 2: Stay Human منتشر شده و هماکنون قابل خرید و تجربه است. این عنوان که پس از چندین تاخیر مختلف به مقصد نهایی خود روی پلتفرمهای حاضر در بازار رسیده، توانسته در همین چند روز بیش از 270,000 بازیکن در استیم بهدست آورد و عملکردی بسیار بهتر نسبت به نسخه اول به دستآورد. اما همانطور که انگار استودیوهای لهستانی طلسم شدهاند، بازی Techland نیز با انواع ایرادات فنی درگیر است که سازندگان برخی از آنها را حل کردهاند و برخی نیز در صف بررسی قرار دارند.
علاوه بر ایراداتی که در بخش چند نفره و کوآپ وجود دارد، موشن بلور و FOV نیز با ایرادات زیادی مواجه شده و صدای اعتراض کاربران را بالا برده. تایمون اسمکتالا (Tymon Smektala)، طراح ارشد بازی Dying Light 2: Stay Human در توییتر و در جواب به پرسش یکی از مخاطبان، گفته که تیم توسعهدهنده در حال رقع ایرادات فنی هستند و بهزودی آپدیتهایی برای این عنوان منتشر خواهند شد. او در صحبتهای خود چنین نوشته:
«اولویت نخستمان رفع ایرادات بخش کوآپ است چون تقاضا برای آن هم در پلتفرم سونی، هم مایکروسافت و هم اپیک بسیار زیاد است. بعد از آن در اولین آپدیت مشکل موشن سیکنس را حل خواهیم کرد و در مرحله بعدی نیز به ایراد FOV و موشن بلور خواهیم پرداخت.»
همه این ایرادات به کنار، بازی در کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری اس با نرخ فریم 30 اجرا میشود و راهی برای رسیدن به فریم ریت بالاتر نیز وجود ندارد؛ در حالی که ایکس باکس سری ایکس میتواند بازی را با وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 60 اجرا کند. اسمکتالا این مشکل را به خود کنسول ارجاع داده و گفته: «GPU (پردازنده گرافیکی) کنسول ما را عقب نگه داشته است.» نمیتوان به درستی منظور او از این صحبت را فهمید؛ آیا کنسول ایکس باکس سری اس برای اجرای این بازی در حالت 60 فریم ضعیف است یا بهینهسازی برای کنسول دشوارتر بوده و زمان آنها را بیشتر از حد انتظار گرفته است؟ در هر صورت تیم استودیو Techland نبود نرخ فریم 60 را تقصیر کنسول و GPU آن میدانند که در نوع خود جالب است و میتواند واکنشهای مختلفی به دنبال داشته باشد.
بازی Dying Light 2: Stay Human هماکنون برای رایانههای شخصی، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس در دسترس است.