در یک مصاحبه هرمن هالست (Hermen Hulst)، رئیس PlayStation Studios، نظرات جالبی را در مورد انتشار بازیهای انحصاری پلی استیشن در آینده برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی، ابراز کرد. در این مصاحبه، او تاکید کرد که تولید بازیهای انحصاری در اولویت سونی است اما ممکن است بازیهای بیشتری برای کامپیوترهای شخصی در آینده نزدیک ارائه شود.
بازی Horizon : Zero Down سه سال بعد از اولین انتشارش برای پلی استیشن، به کامپیوترهای شخصی راه یافت، در حالی که بازی Days Gone در زمان قابل توجه کمتری برای کامپیوترهای شخصی، منتشر شد که حدود دوسال بود. هالست بیان کرد که این تیم قصد دارد که به طور معمول دوسال بین نسخههای پلی استیشن و رایانههای شخصی فاصله گذاشته شود که این امر زمینه ساز این است که زمان انتظار برای یک بازی انحصاری پلی استیشن، برای طرفداران این کنسول چقدر است.
هالست گفت :« به طور معمول بین انتشار نسخه ما و نسخه کامپیوتر یک بازی، فاصله وجود دارد. اما مطمئن باشید که محتوای انحصاری برای پلی استیشن تولید میشود چون بخشی از دلیل وجود ماست. برای ما بسیار مهم است که حداکثر استفاده را از یک پلتفرم بکنیم، ویترینهایی را برای پلتفرم ایجاد کنیم و به کاربر اجازه دهیم که تاثیر این ویژگیها را در تجربه خود، احساس کنند.»
به نظر میرسد که استودیو پلی استیشن، بیشتر به سمت کامپیوترهای شخصی کشیده میشود. خرید استودیو Nixxes و تایید کمپانی سونی برای تولید محتوای بیشتر برای کامپیوترهای شخصی، آن را تایید میکند. بازی Days Gone و بازی Death Stranding توانستند با ورود به پلتفرم کامپیوترهای شخصی، موفقیتهای زیادی را کسب کنند. با توجه به اینکه کمپانی Epic Games برای انحصاری کردن بازیهای کامپیوتر حاضر است تا حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کند، سونی دلیلی منطقیتر برای تغییر موضع برای انحصاریهای خود نمیبیند.